X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ריבלין: תת ניצב גולן אינה חייבת לדווח לי מי מחברי הכנסת יזומנו לחקירה; העדויות נגבו במשכן הכנסת, ולא במתקן משטרתי; בהמשך ייגבו עדויות מחברי הכנסת החשודים
▪  ▪  ▪

פרשת ההצבעות הכפולות מסתבכת: חבר הכנסת יעקב ליצמן (דגל התורה) זומן למחר (יום ב', 30.6.03) על-ידי תת ניצב מירי גולן, מירי גולן למתן עדות בעניין ההצבעות הכפולות.
יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין נחקר אחר הצהרים (יום א') על-ידי חוקרי משטרת ישראל במשך כארבע שעות. ריבלין נתן עדות למשטרה בנוגע לפרשת ההצבעות הכפולות. חוקרי המשטרה הפנו אליו שאלות בדבר נוהלי הכנסת, וסוגי ההצבעות השונות כגון: ההצבעות שנערכו במליאה באותה עת, הצבעות אי אמון ועוד.
לדברי ריבלין, האווירה בחקירה היתה עניינית ולא עוינת. ריבלין סיפק תשובות ושיתף פעולה בהלך מתן העדות. באשר לשאלה האם ראה במהלך הישיבה במליאה הצבעה כפול: אמר ריבלין כי לא ראה. "לא התרשמתי שהיתה הצבעה כפולה, עד אשר חבר הכנסת גורלובסקי ניגש אלי וטען שהוא הצביע פעמיים", אמר ריבלין.
בתום מתן העדות, פנה ריבלין לתת ניצב גולן מסר לה כי הוא משחרר אותה מחובתה לבקש את רשותו ולדווח לו את מי מבין חברי הכסנת המשטרה תזמן לחקירה. ריבלין קבע זאת על סמך חוות דעת משפטית של היועצת המשפטית של הכנסת, אנה שניידר.
כמו כן, המליץ לה להיעזר בחדרי משכן הכנסת במידה שתמצה לנכון לזמן חברי הכנסת לצורך תחקיר ומתן עדות.
הבוקר הגיעו לכנסת צוות החקירות מן היחידה הארצית לחקירות הונאה, בראשו עומדת תנ"צ מירי גולן, יחד עם 6 חוקרים. זאת במטרה, להמשיך את החקירה בפרשת 'ההצבעות הכפולות' בכנסת.
צוות החקירה כולל את: סנ"צ נחום לוי, ראש מפלג החקירות של המשטרה, רפ"ק רון פרידל, ראש צוות החקירה ועוד שלושה אנשי צוות חקירה. הצוות הקדים להגיע לפגישה עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ועם קצין הכנסת בשעה 11:30 במקום השעה שנקבעה להם והיא - 12:00.
בשעות הצהריים מסר עדות יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין. החקירה שהתנהלה בלשכתו של יו"ר הכנסת, החלה בעקבות ישיבת המליאה שאותה ניהל בעת ההצבעות. כמו כן, החקירה מתנהלת בעקבות הדוח שפורסם על-ידי ועדת הבדיקה הפנימית של הכנסת שבסיומה הגישה דוח ליו"ר הכנסת ולאחר מכן החליט היועמ"ש לחקור בפרשה.
בהתייחס לדוח, נאמר כי הוא אומר לסגן השר לביטחון פנים ח"כ יעקב אדרי "לא להצביע פעמיים". צוות החקירה ינסה לבדוק יחד עם יו"ר הכנסת מדוע הוא הזהיר את ח"כ אדרי.
כאמור, צוות החקירה הקדים להגיע אל לשכתו של יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, אך יו"ר הכנסת ריבלין הפטיר לעברם כי הם הקדימו והוא עסוק לכן הוא ישוב בשעה שנקבעה, ומייד יצא את הלשכה.
צוות החקירה נאלץ להמתין כחצי שעה במשרדו של דובר הכנסת, עד אשר ישוב יו"ר הכנסת מעיסוקיו הדחופים בכנסת. כששב ללשכתו ענה על השאלה כיצד הוא חש: "ההרגשה אינה טובה כשמתנהלת חקירה בכנסת".
כמו כן, מעבר לתחקיר עם יו"ר הכנסת צפויה לצוות החקירה פגישה לצורך עם קצין הכנסת יצחק שד"ר, ומחלקת המחשוב של הכנסת.

תאריך:  29/06/2003   |   עודכן:  30/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
האתר מאפשר הכנת שטר מטען בהליך מהיר באמצעות מילוי דף אחד, הוספת האופציה להנפיק "חשבון ייצוא", הנפקת משלוחים מרובי חבילות - עד 20 חבילות במשלוח ועוד
נועם שרביט
בית המשפט קבע כי שאיפתו של מי שלא השתתף במכרז אינה למניעת נזק, אלא לרווח כלכלי, ואין בה כדי להצדיק תקיעת טריז בגלגלי המכרז
מירב לוי
הוחלט על הפעלת הקרן במודל שהציעו העצמאים לאוצר; את מטה הייעוץ יאיישו נציגים של לשכת רואי החשבון, לשכת יועצי המס, לשכת עורכי הדין ולשכת היועצים העסקיים
הדר פרבר
משיקים קמפיין חדש לקראת הקיץ בהשקעה של כ-300,000 ש"ח
הדר פרבר
רוצה לפרוש בשיא; סגניתה תמונה למנהלת אגף השיווק עם סיומה של המאירי את תפקידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il