X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאמץ למנוע עיצומים בבתי חולים ממשלתיים;
שר האוצר סילבן שלום הנחה את מנכ"ל האוצר למצוא פתרון עוד היום; בתי החולים מושבתים בגלל העדר תרופות וציוד רפואי
▪  ▪  ▪

שר האוצר סילבן שלום הורה למנכ"ל האוצר, אוהד מראני, למצוא עוד היום פתרון לחובות בתי החולים. ההנחיה הוצאה כדי למנוע את המחסור בתרופות ובציוד - שבעקבותיו הודיעו בתי החולים הממשלתיים על עיצומים ועל הפסקת הניתוחים שתוכננו.
ההנחיה ניתנה למרות הטענות הקשות שיש לאוצר כנגד משרד הבריאותב כלל, וכנגד בתי החולים הממשלתיים בפרט. תקציב בתי החולים הממשלתיים, נטען, הוגדל בשנים האחרונות בהשוואה למערכות אחרות.
שר הבריאות נסים דהן הזהיר ביום שישי (24.8.01) והמשיך בזאת גם ביום א', כי בעקבות המחסור בתרופות ובציוד רפואי, לא יוכלו בתי החולים הממשלתיים לבצע ניתוחים החל מהיום (26.8.01).
השר דהן הזהיר, כי חולים עלולים למות, שכן בבתי החולים הממשלתיים אין מלאי מספיק אפילו לביצוע ניתוחי חרום. השר האשים את פקידי האוצר במניעת תקציבים לבתי החולים, ובאי העברת כספים עליהם התחייב בסכום כולל של 280 מיליון ש"ח.
המחסור החמור בתרופות מסתכם בכ-200 מיליון ש"ח. לפני מספר שבועות דיווחנו כאן (ראו הקישור להלן), על חובות בסכום של כ-180 מיליון ש"ח לחברת שראל - יבואנית וספקית התרופות.
האשמות האוצר
במטרה להדוף את הביקורת הקשה שהעלו מנהלי בתי החולים ושר הבריאות כמייצגם, "שלף" היום שר האוצר סילבן שלום מידע שהוצנע באחרונה במשרד האוצר. בהודעה שהפיץ משרד האוצר ניתנו הדוגמאות הבאות, המצביעות, כביכול, על הניהול הכושל של בתי החולים (ציטוט):
1) במתקני בתי החולים הממשלתיים פועלות עמותות המבצעות פעילות רפואית תוך שימוש במתקני בית החולים, במלאי התרופות והציוד ברפואי שלו. חלקן הגדול של עמותות אלו לא מעבירות לבית החולים את הכספים הנדרשים עבור השימוש במתקנים ובמלאים. התוצאה היא כי הן צוברות רווחים נצברים רבים ואילו לבית החולים נגרם נזק הן בירידה בהכנסותיו והן בירידה ברמת המלאים של התרופות והמכשור הרפואי שברשותו בהיקף מצטבר של למעלה מ-100 מיליון ש"ח. אנו קוראים למנהלי בתי החולים להעביר את הכספים, באופן מיידי, לפעילות השוטפת של בתי החולים;
2) רוב בתי החולים הממשלתיים רוכשים תרופות ומכשור רפואי במחירים מופקעים כך למשל מכשור רפואי מסוג "Guiding Cath" שאפשר לקנותו מהיצרן במחיר של כ 66 דולר נרכש על-ידי בתי החולים ב-102 דולר, מכשור רפואי מסוג "Cath Balloon", שאפשר לקנותו מהיצרן במחיר של כ-208, נרכש על-ידי בתי החולים בכ-242דולר. זאת ועוד, תרופות הנרכשות על-ידי רוב בתי החולים הממשלתיים הן בשיעור גבוה של כ-%15 בממוצע ממחיר היצרנים. בידינו ממצאים המראים כי ניתן היה לחסוך מאות מיליוני שקלים ברכש זול יותר של תרופות ומכשור רפואי. בנוסף, בידינו פניות רבות של יצרני תרופות הטוענים כי נמנע מהם למכור את התרופות במחירים זולים יותר עקב בירוקרטיה של משרד הבריאות.
במילים פשוטות:
משרד האוצר - ושר האוצר בראשו - מאשים את הרופאים בניהול חלטורות אישיות תוך עשיית שימוש בלתי חוקי לכאורה במתקני בתי החולים; בהחזקת עמותות/קרנות וניהולן לטובת הרופאים עצמם; ובניהול רשלני את רכש התרופות.

תאריך:  26/08/2001   |   עודכן:  26/08/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
התקיפה בוצעה באמצעות מטוסי קרב, טנקים ונגמשים
יואב יצחק
מחבלים ביצעו פיגוע ירי מהמארב; ההרוגים - בעל ורעייתו; עוד שלושה נפצעו, שניים מהם ילדים (נפצעו קל) ושלישי נפגע קשה; הירי בוצע ממארב סמוך לכפר ע'ור אל-תחתא;
מטוסי צה"ל טסים בגובה נמוך מעל רמאללה
יואב יצחק
שניים מההרוגים: רס"ן גיל עוז (30) מכפר סבא, סגן מפקד גדוד שקד בגבעתי; סמ"ר ניר קובי (21), מכפר סבא, סמל צבי גרבלי (19), מחולון; שבעה חיילים שנפצעו, הועברו לבית החולים סורוקה; שני המחבלים נהרגו
יואב יצחק
הנשיא בוש, בטקס מינוי ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, מצדיק את מדיניות שרון - שלא לפתוח במו"מ כל עוד קיימת אלימות
יואב יצחק
כפי שחשפנו כאן (22.8.01) - מבקר המדינה שיגר דוח לראש הממשלה ולבנו עמרי שרון לקבל את תגובותיהם; שרון, בנו עומרי ואורי שני העידו בפני המבקר; עדים נוספים: דוד ספקטור ורחלי גולדבלט; מישראל אחת מעורבים - השר רענן כהן, אבשלום וילן, יובל פרנקל ועו"ד דורון כהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il