X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט עקבי בהחלטותיו: הקריטריון היחיד הקובע את תנאי הסף ואת הבסיס לחיוב באגרה הוא קריטריון ההחזקה במקלט
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בירושלים קבע (יום א', 29.6.03), בהמשך לפסיקות קודמות שניתנו בנושא, כי גם מקלט טלוויזיה שאינו מחובר לאנטנה, מחוייב בתשלום אגרה לרשות השידור.
בפני השופטת אורית אפעל-גבאי, בואה בקשתו של נועם בן-דוד להצהיר כי החזקת מכשיר טלוויזיה ללא חיבור לאנטנה, מוציאה את המכשיר האמור מגדר המונח "מקלט טלוויזיה", ולפיכך פוטרת את המחזיק בו מתשלום אגרה.
רשות השידור טענה כי על-פי לשונו של חוק רשות השידור, מוטלת אגרת טלוויזיה בגין "החזקת מקלט טלוויזיה", ואין הבדל אם המחזיק נהנה בפועל משידורי הטלוויזיה. בן-דוד מחזיק במקלט טלויזיה תקין, המאפשר קליטת שידורים, ולכן הוא חייב באגרה. אי-חיבורו של המקלט לאנטנה באופן וולנטרי, אינו פוטר את המבקש מתשלום האגרה.
בית המשפט קבע, לאחר סקירת הפסיקה העניפה למדיי בנושא, כי "אחד האמצעים העיקריים שנקבעו בחוק לשם הגשמת תכלית זו הוא הטלת חלק מעלות פעילותה של רשות השידור על קהל המשתמשים הפוטנציאליים בשירות שהיא מספקת. לשם כך, יצר החוק, בשילוב עם תקנות הפטור אשר הותקנו מכוחו, מנגנון הבורר מתוך קהל המשתמשים הפוטנציאליים בשירותיה של רשות השידור, את אלה אשר ישתתפו במימון פעילותה ואת מידת השתתפותם בכך".
השופטת אף עמדה על ההבחנה בין אגרה ומס: "אגרה נבדלת ממס טהור בכך שהיא משתלמת כתשלום חובה בזיקה עם שרות מסוים שהשלטון נותן לפרט. לעומתו מס טהור נגבה ללא זיקה לשירות מסוים. אגרה נבדלת ממחיר טהור בכך ששיעורה אינו מותנה בערך השירות שבגינו היא ניתנת".
השופטת אפעל-גבאי ציטטה פסיקה קודמת, לפיה "הקריטריון היחיד הקובע את בסיס החיוב באגרה הוא קריטריון ההחזקה במקלט. קריטריון זה מהווה את תנאי הסף לחיוב באגרת טלוויזיה. אין חבות באגרת טלוויזיה ללא החזקה במקלט. למרות מרכזיותו של תנאי זה להטלת החיוב באגרה אין החוק מגדיר מה טיבה של החזקה זו".
המונח "מקלט טלוויזיה" אינו מוגדר אמנם בחוק, אך הפסיקה פירשה אותו במבחן פונקציונלי, כ"כל מכשיר, או מערכת של מכשירים, אשר מבצע את הפונקציה האמורה של קליטת גלי רדיו והמרתם לכלל תמונה".
בית המשפט העליון קבע בעבר כי לכל אדם, גם אם אינו צופה בשידורי רשות השידור, יש אינטרס כאזרח בקיומה של רשות השידור כרשות שידור ממלכתית ועצמאית, שאינה תלויה ברשות המבצעת או בגופים כלכליים אינטרסנטיים, וזו תכליתו הראויה של החוק.
לפיכך, נקבע, כל עוד יש במקלט פוטנציאל הנאה משידורי טלוויזיה, דהיינו המקלט תקין, הרי שהוא חייב בתשלום אגרה.
ה"פ 595/02 נועם בן-דוד נ' רשות השידור

תאריך:  30/06/2003   |   עודכן:  01/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
משרד יח"צ רימון-כהן-וובר-שנדוויק ימשיך לטפל בתדמית החברה ובמותג סודה קלאב; משרד בר תקשורת יטפל בכל מוצרי בריטה, שיעברו מיצוב מחדש
אלונה קורן, מירב לוי
ראש ממשלת איטליה לשרון: אני רואה את ישראל כחלק מהאיחוד האירופי בעתיד
נועם שרביט
בית המשפט: תביעה ייצוגית אינה הדרך הנאותה לבירורו של פס"ד הצהרתי נגד המדינה; מלבד זאת, הבקשה אינה עומדת בתנאי תקנה 29 העוסקת בתביעות ייצוגיות
אילת אטיאס
תעשיית מכוני הליווי והסחר בנשים מגלגלת מיליארדי ש"ח בשנה; יש שקושרים את התרחבות התופעה להימורים הבלתי חוקיים והקזינו בארץ
גלית יצחק
היקף הפרויקט מוערך בכ-3 מיליון ש"ח; המערכת מטפלת במינהל החולים (ATD), ניהול חדרי הניתוח, ניהול מלאים, ניהול כ"א, ניהול רכש, ניהול תקציב, הנה"ח, ניהול הכספים וניהול בתי המרקחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il