הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פחות שוטרים במגרש - פחות אלימות ביציע

המשטרה פרסמה את נתוני החצי הראשון של עונת 2010/11 בכדורגל: כמעט 3 מיליוני ש"ח נחסכו על עלויות שיטור, כמות הסדרנים לא עלתה משמעותית ואפילו נרשמו פחות אירועים חריגים ופחות מעצרים

מוטי פשכצקי
מוטי פשכצקי  10.03.11 - 18:14
יש מקרים כאלה, אבל פחות (ניר בוקסנבאום)
יש מקרים כאלה, אבל פחות (ניר בוקסנבאום)

ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב ניסים מור, קיים דיון לבחינת השינוי שבוצע בעקבות יישום "חוק האלימות בספורט" בחציון ראשון של עונת 2010/11. בישיבה השתתפו נציגים ממשרד הספורט, משרד התמ"ת, ההתאחדות לכדורגל, כדורסל, וכן נציגים מחטיבת האבטחה והוצגו בה נתונים מעודדים במיוחד. 

בישיבה הוצגו נתונים המעידים על ירידה משמעותית בכמות השוטרים במגרשים ובעלויות השיטור. במהלך 2009 עמדה ההוצאה על 5,337,929 מיליון שקלים, לעומת 2,448,273 מיליון שקלים בחצי העונה החולפת. למרות הירידה בכמות השוטרים, כמות הסדרנים לא עלתה באופן משמעותי. בעונה קודמת עבדו בחציון הראשון 24,602 סדרנים, לעומת 25,720 בעונה הנוכחית.

גם מבחינת אירועים חריגים הורגשה ירידה מעודדת, על אף הקטנת מספר השוטרים במגרשים. במהלך העונה הנוכחית נרשמו 33 אירועים חריגים, 27 אוהדים עוכבו, 18 נעצרו, 45 אוהדים הורחקו מהמגרשים (19 מתוכם קטינים), בעוד שבמהלך עונה קודמת נרשמו  41 אירועים חריגים, 27 אוהדים עוכבו, 14 נעצרו ו-42 אוהדים הורחקו מהמגרשים (מתוכם 13 קטינים).

בסיכום הודגש כי עדיין מוקדם להסיק מסקנות סופיות, אך צוין כי הורגש שיפור, שיש לבצע הכשרה מאסיבית של סדרנים ובכך להוריד בעלויות וכי יש להחמיר בענישה כלפי אוהדים מתפרעים. כמו כן, צוין כי קיימים פערים שאמצעים טכנולוגיים יכולים לתת מענה והם יוכנסו בעתיד.

"זוהי העונה הראשונה ליישום החוק וישנה עוד כברת דרך ארוכה להשגת כל המטרות, אולם אנחנו משוכנעים כי זהו המסלול הנכון ונתוני המשטרה וההתאחדות מעידים על כך", אמר בתגובה מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל אורי שילה. "אנחנו שמחים ומודים למשטרת ישראל על שיתוף הפעולה ההדוק והפורה, ומייחלים להמשך עונת משחקים ללא אלימות וגזענות במגרשים".