X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
56% מאמינים כי המוסלמים תומכים בטרור; כ-35% מהמשיבים הסכימו כי "הכוח הכלכלי בעולם הוא בעיקרו בידיים של היהודים"; למעלה מ-17% מאמינים כי הדוחות על השמדת היהודים - מוגזמים
▪  ▪  ▪

למעלה משליש מבני הנוער האיטלקים, מחזיקים בדעות גזעניות כלפי יהודים, מוסלמים ומהגרים. כך, על-פי סקר אשר פורסם באתר JTA של הקהילה היהודית באיטליה. תוצאות הסקר פורסמו לפני מספר ימים, ואמש (ה') פרסם האתר את הממצאים בפירוט, והצביע על תופעה מדאיגה: התרחבות בסיס האנטישמיות והדעות הקדומות בקרב בני הנוער.
"מה שאנחנו רואים זה צורה חדשה של גזענות אשר אינה מציגה עצמה ככזו", אומר אנזו קמפלי, סוציולוג באוניברסיטת ספיאנצה ברומא, אשר ביצע את הסקר מטעם איגוד קהילות יהודי איטליה. "אנחנו גם רואים כי כמה צורות של גזענות הפכו להיות מקובלות חברתית. דברים שהיו גורמים לסקנדל לפני 20 שנה, אינם גורמים לכך עוד. אנחנו מתרגלים אליהם, החומות אשר היו קיימות קודם לכן - ירדו", הוסיף. "צורה מסויימת של גזענות הופכת להיות חלק מהשפה היומיומית של חלק גדול בחברה".
קמפלי הסביר, כי ייתכן שהגזענות נראית פחות אלימה, פחות עויינת, אך כי היא מתשפטת בחברה בצורה נרחבת. "אם נביט בכך כבמשולש", הסביר, "ראש המשולש נמוך יותר אבל הבסיס שלו רחב".
קמפלי נשא דברים בציבור מספר ימים לפני שנטלה איטליה את המושכות, כעומדת בראש האיחוד האירופי למשך החצי שנה הקרובה ב-1 ביולי. תוצאות הסקר יוצגו גם בפני הסנאט האיטלקי.
הסקר בוצע לפני כשנה בקרב למעלה מ-2000 בני נוער איטלקים, בגילאים 14 עד 18, ב-110 אזורים ברחבי המדינה.
כמעט 8% מהמשיבים ניתן היה לסווג כבעלי רמה "גבוהה מאד" של גזענות, 11% - רמה "גבוהה" וקרוב ל-21% "רמה בינונית", כך בהתאם לתוצאות הסקר. למעלה מ-9% הראו "רמה מאד נמוכה" של גזענות, 15.5% - רמה "נמוכה", וקרוב ל-18% "בינונית".
הרמות הגבוהות ביותר של גזענות היו בקרב בני נוער אשר חיו בצפון איטליה, דתיים או מהצד הימני של המפה הפוליטית - בדעותיהם.
צפון איטליה היא בסיס המצעים של המפלגה אשר מתנגדת להגירה, ואשר מהווה חלק מהקואליציה (מרכז-ימין). הנושא של אלפי המהגרים המגיעים ממזרח אירופה ואזורים אחרים לאיטליה בכל שנה, הוא נושא מרכזי בשנים האחרונות בדיונים הפוליטיים והחברתיים.
רבים מהמשיבים לסקר החזיקו בדעות שליליות כלפי המהגרים באופן כללי, כאשר 48% אמרו כי מהגרים הופכים את הערים לפחות בטוחות. כמעט 51% אמרו כי המהגרים מעודדים זנות, ולמעלה מ-46% אמרו כי מהגרים בסופו של דבר עלולים לגבור במספרם על ילידי איטליה בעצמם. "זוהי דוגמא למה שניתן לכנות כצורה של 'פלישה' או 'סינדרום המצור' של הגזענות", אמר קמפלי.
דעות שליליות על מוסלמים היו אף יותר נפוצות: כמעט שני שליש מהמשיבים הסכימו על-כך, שגם אם היו חיים באיטליה שנים רבות, המוסלמים "נאמנים רק לעולם האיסלמי". למעלה משני שליש מהמשיבים חשבו, כי עבור המוסלמים "נשים לא נחשבות לשום דבר". למעלה מ-56% מאמינים, כי המוסלמים "בעלי חוקים אכזריים וברבריים" ויותר מ-52% חשבו כי המוסלמים באופן כללי תומכים בטרוריזם העולמי.
סטריאוטיפים אנטישמיים היו שכיחים אף הם: כ-35% מהמשיבים הסכימו כי "הכוח הכלכלי בעולם הוא בעיקרו בידיים של היהודים". למעלה מ-17% מאמינים כי הדוחות של השמדת היהודים בשואה "מוגזמים, ו-17.5% מאמינים כי על יהודי איטליה "לשוב" לישראל. "אנחנו בכוונה משתמשים במונח הזה, 'לשוב' לישראל", אמר קמפלי, "על-ידי הסכמה עם זה (עם המונח - ה.פ.), המשיבים מראים כי הם מרגישים שהיהודים הם זרים ואין להם את הזכות להישאר כאן".
על-פי נתוני JTA, חיים יהודים באיטליה למעלה מ-2,000 שנה. הקהילה היהודית כיום מונה כ-35,000 איש, מתוך אוכלוסיה של כ-60 מיליון איש באיטליה עצמה.
נראה, אם כן, מתוצאות הסקר, כי הדעות הגזעניות בקרב בני הנוער באיטליה הפכו להיות מבוססות כ"זרם המרכזי" בחברה, כך לפחות אומר קמפלי.

תאריך:  04/07/2003   |   עודכן:  04/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
המסמכים עוסקים בניצול של יהודי עירק בתקופת הקמת המדינה ובשימוש במחנות פליטים פלשתינים כמוקדי טרור
הדר פרבר
ייתכן שתוכל להציב את מערך הטילים שלה בנקודות עומק במדינה; הניסוי היה מוצלח מקודמיו
אלונה קורן
מפרגן לנתניהו: אף שר אוצר שהחליט לבצע שינויים מבניים במשק - לא התחרט על כך
אלונה קורן
שרון הצטרף לדעתו של נתניהו לפיה יש להאיץ קצב הפחתות הריבית; בכנס היתה הסכמה מקיר לקיר בנוגע להורדת תקציב הביטחון בשנה הקרובה
אלונה קורן
מתגונן: לא רק מדינת ישראל החטיאה את יעד האינפלציה שנקבע על-ידי הממשלה; זה קרה גם במדינות מפותחות יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il