X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עוד כתב היועץ המשפטי לממשלה במכתבו לראש הממשלה: יש לקבוע קריטריונים ברורים לשחרור אסירים; יש להימנע משחרור אסירים ש'חזרו לסורם'
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, שלח לקראת סוף השבוע מכתב לראש הממשלה ושר הביטחון, בו הוא עומד על הקריטריונים והנוהג בעניין שחרור אסירים פלשתיניים, כפי שאלה עולים מפסיקת בתי המשפט, לאורך השנים.
בין השאר, כותב רובינשטיין, כי יש לקבוע קריטריונים ברורים לשחרור האסירים, על-מנת שניתן יהיה לבחון את סבירות ההחלטה, ושזו לא תהא שרירותית.
היועץ אף כותב, כי נהוג לפרסם 48 שעות מראש את שמות האסירים העתידים להשתחרר, על-מנת לאפשר למי שעשוי להיפגע מן ההחלטה, להשיג עליה בפני בג"צ.
בשנת 1999, עתר מטה מותקפי הטרור לבג"צ, בדרישה לפרסם שמות האסירים העתידים להשתחרר מכח הסכמי הביניים ו'מיזכר שארם'. בג"צ דחה העתירה, תוך שהוא מציע למדינה לבחון את הפן העקרוני של הסוגיה, וציין כי "דומה כי היערכות נאותה לקראת ביצועו של השלב הבא עשויה לאפשר פירסום מוקדם של שמות האסירים המועמדים לשחרור מבלי להסתכן, עקב כך, בסיכול יכולתה של הממשלה לקיים את התחייבותה".
עוד מציין רובינשטיין, כי יש לבחון היטב, האם בין המועמדים לשחרור, לא מצויים אסירים שכבר שוחררו מהכלא בעבר, אך 'חזרו לסורם' ונעצרו מחדש.
בעבר הוגשו עתירות רבות נגד החלטות ממשלה שעניינן שחרור אסירים, בעיקר מצד משפחות שכולות ומטה נפגעי הטרור. בדרך-כלל, קבע בג"צ, כי "ההחלטה בדבר שחרור האסירים הוא ממרכיבי הסכם מדיני מובהק שהמדינה צד לה", ולכן "בית משפט זה לא יזקק לעתירות הנוגעות להסכמים מדיניים מעין אלה, באשר נושאים אלה הם בסמכות של רשות אחרת".
בג"צ אף נמנע בעבר מלדון בסירובה של הממשלה להתנות שחרור אסירים, בקיום ההתחייבויות ההדדיות על-ידי הפלשתינים, בטענה כי גם זו שאלה מדינית.
בישראל עצורים כ-6000 עצורים ביטחוניים, 2048 מהם נעצרו לאחר מבצע 'חומת מגן'. מחר תדון הממשלה ברשימת האסירים, שיגבשו ראש הממשלה שרון וראש השב"כ דיכטר, הצפויה להכיל 100-200 אסירים, לעומת 400 שהרשות דורשת לשחרר.
במשרד המשפטים סירבו להתייחס לנושא.

תאריך:  05/07/2003   |   עודכן:  06/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
השופט דוד מינץ קבע כי אחיו של טיבי אומנם הרים את ידו כדי לתקוף, אולם לא הוכח כי פגע בפועל בפדרמן; השופט לפדרמן: היה עליך לצפות שזו תהיה תוצאת קריאתך 'רוצח' לעבר ח"כ טיבי
יואב יצחק
שרון העלה הצעה זו בפני אבו מאזן; הוועד הפועל של אש"ף התכנס ביום שישי ודן, בין היתר, בהצעת שרון; הועוד הפועל של אש"ף מזהיר: ההיתר לכניסת יהודים להר הבית - "מזימה שפלה, המיועדת לייהוד העיר"
יואב יצחק והדר פרבר
שתי מתאבדות צ'צ'ניות פוצצו עצמן עם חגורת נפץ; עשרות נוספים נפצעו; הנפגעים - בעיקר צעירים ובני נוער; עשרות נדרסו עקב הבהלה במקום
מחלקה ראשונה
צבא לבנון מאשים: מטוסי צה"ל טסו בלבנון
עמוס באר
תחליף כחול - לבן לחברות זרות, מאז הפסיקה אל על לטוס לסקנדינביה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il