X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפרשה נעצרו עוד נשותיהם של השניים; חשודים בהונאת המדינה בהעלמת הכנסות ונכסים במיליוני שקלים; בלס היה בעבר "מלך השוק האפור"
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (ב', 7.7.03) את מעצרם של איש העסקים דוד בלס, של קצין החקירות, רפ"ק יצחק נוטס ב-4 ימים, ואת מעצרה של אשתו, אילנה, ב-3 ימים. בלס חשוד שהעלים מיליוני שקלים, ובני הזוג נוטס חשודים שסייעו לדוד ואיזבל בלס, להעלים נכסים וכספים.
אשתו של בלס, איזבל ועורכת-דין נוספת שנעצרה בפרשה, יובאו היום להארכת מעצרן.
כזכור, איש העסקים דוד בלס ואשתו איזבל, נעצרו אתמול (יום א') על-ידי צוותים משותפים של חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) וחוקרי כונס הנכסים הרשמי, בחשד שהונו את המדינה בסכום של מיליוני שקלים. עוד נעצרו בפרשה, גם קצין חקירות במרחב איילון, רב-פקד יצחק נוטס, ואשתו אילנה, פקידה בכירה בבנק דיסקונט.
הארבעה חשודים בעבירות הונאה שונות, ובהן עבירות כלכליות על פקודת פשיטת הרגל והחוק לאיסור הלבנת הון, והם יובאו ככל הנראה היום או מחר להארכת מעצרם. במסגרת המעצרים, בוצעו חיפושים בדירותיהם ובמשרדיהם של החשודים.
בשנה שעברה הוכרזו בלס ואשתו פושטי רגל, ובעקבות זאת החלו חוקרי כונס הנכסים הרשמי לחקור עבירות על פקודת פשיטת הרגל, שביצעו השניים. רב-פקד נוטס ואשתו חשודים שסייעו לבלס לעבור על פקודת פשיטת רגל, בכך ששימשו כ'אנשי קש' לצורך ניהול עסקיו, וסייעו לו בהעלמתם.
אנשי המחלקה לחקירות שוטרים פתחו בחקירה סמויה בנושא, כשאנשי הביקורת של הבנק בו עבדה אשתו של נוטס, מסייעים אף הם. אנשי המחלקה עיכבו היום לחקירה גם עורכת-דין תל אביבית, שייצגה את הזוג בלס בהליכים משפטיים מסויימים, בחשד שגם היא סייעה להם בהעלמת הנכסים.
את חקירת כונס הנכסים הרשמי בפרשה, מנהלת רו"ח ציפי קליין, ממשרד הכונס במחוז תל-אביב, בהנחיית מנהל החקירות במשרד, גבריאל נובל. את ראש צוות מח"ש בפרשה מוביל ראש זרוע חשיפה ביחידה, אבי ורצברגר.
יצויין, כי אין זה מעצרו הראשון של דוד בלס, שנחשב בשנות ה-80' ל"מלך השוק האפור", והורשע בהונאת ענק. בלס ואשתו, 'חזרו למוטב' מאז, ואשתקד הוכרזו בלס ואשתו כפושטי רגל, על-ידי שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, שציינה כי "במהלך כל התקופה לא נקף אחד מבני הזוג אצבע על מנת להראות ולהצביע על כך כי בכוונתו לנסות ולהגיע להסדר כלשהו עם נושיהם".
נגד בלס הוגשו אז כ-11 תביעות חוב, בסך כולל של 40 מיליון ש"ח, וכן תביעת חוב עיקרית בסך 80 מיליון דולר על-ידי התק"ם. תביעות החוב נגד איזבל בלס הסתכמו בכ-21 מיליון שקל.
במשרד המשפטים מציינים כי פעילות זו, היא חלק מפעילות נרחבת ומקיפה שנוקטים חוקרי כונס הנכסים הרשמי, בהתאם למדיניות שקבע הכונס, עו"ד שלמה שחר, לפיה יש לפעול במלוא חומרת הדין נגד אנשים שהוכרזו כפושטי רגל, ומנצלים את ההליך לרעה, וממשיכים בפעילות עסקית באמצעות אחרים.

תאריך:  06/07/2003   |   עודכן:  07/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
זאת במסגרת הרפורמה בקרנות הפנסיה, שאמורה להוציא את הקרנות הגרעוניות מניהולה של ההסתדרות
נועם שרביט
התובעת ספגה הערות מיניות בוטות מטכנאי הרנטגן; השופטת הכריעה על סמך עדותה היחידה של המתלוננת ופסקה פיצוי בסך 50,000 ש"ח; העיריה וביה"ח חוייבו מכוח אחריותן השילוחית על-פי פקודת הנזיקין
ענבל אביב
במסגרת שיתוף הפעולה בין סלקום וקוקה קולה ב"זירת המשחקים", יתקיימו פעילויות שונות ויחולקו פרסים אטרקטיביים
מירב לוי
ברבעון השני חל גידול משמעותי בהכנסות הפורטל מפרסום ומשירותי ערך מוסף הניתנים בתשלום
שירי שטרצר, יחסי ציבור
- הודעה מטעם זוגלובק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il