X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תכנן לרצוח קצין הביטחון של הישוב קציר ולגנוב משם לכי נשק; תכנן להחדיר מחבל מתאבד; סיפק למחבלים כלי נשק, מדים של צה"ל ומידע על יעדים לפיגועים; הודה: ביצעתי כל זאת בשל בצע כסף
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר (יום א', 6.7.03) 20 שנות מאסר (מתוכן 17 בפועל ו-3 על תנאי) על דאפר ג'ברין (27), מאום אל פאחם, שסייע לפעילים של החזית הדמוקרטית לתכנן פיגועים בישראל.
ג'אברין הורשע בארבע עבירות של קשר לרצח, עבירות חיפוי וארבע עבירות של קשירת קשר למתן שירות להתאחדות בלתי מותרת. על-פי הודאתו הורשע, בין היתר, בתכנון להחדיר מחבל לישראל לצורך ביצוע פיגוע התאבדות.
ג'אברין הואשם בסיפוק כלי נשק למחבלים, השיג עזרי הסוואה, מדים של צה"ל ומידע על יעדים לפיגועים. בין השאר תיכנן לרצוח עם מחבל נוסף את קצין הביטחון של הישוב קציר בנחל עירון ולגנוב משם כלי נשק. הפיגוע לא יצא אל הפועל בגלל נוכחות של כוחות הביטחון.
שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה, חיים פיזם, אריה רזי ושושנה שטמר ציינו בגזר הדין, כי למרות שלנאשם הייתה הזדמנות לחזור בו מזממיו, הוא לא עשה זאת ואף הציע תוכניות חלופיות לחבלה בתוך שטחי ישראל.
ג'אברין ביקש להצטרף לארגון החזית הדמוקרטית ולכן יצר קשר עם פעילי הארגון. ברצונו להוציא לפועל את רצח קצין הביטחון בישוב קציר, השיג ג'אברין בחודש מרס מדים של צה"ל לצורך הסוואה, כלי נשק והגיע למקום המפגש שנקבע מראש. עם זאת, הפעולה סוכלה לאחר שהחוליה נתקלה בכוחות הביטחון של ישראל.
בחודש מאי, הסכים לסייע לפעילי טרור לאתר מקום לביצוע פיגוע ירי, הנחת מטען באוטובוס ולסייע להחדיר מחבל למקום הפיגוע בתוך ישראל. הנאשם איתר מקום מתאים ומסר פרטים על-כך לפעילי אירגון הטרור. הפיגוע לא יצא אל הפועל בשל פיגוע אחר שארע באותו אזור.
בחודש יוני אשתקד הסכים הנאשם לסייע להחדיר מחבל מתאבד לתוך ישראל כשהוא מלווה בבחורה חילונית, כדי להסוותו. בתוך כך, הסכים ג'אברין להחזיר את הבחורה לשטחים לאחר ביצוע הפיגוע. גם פה הוא איתר מקום לביצוע הפיגוע המתוכנן - מסעדה באזור ראשון לציון - ומסר פרטים מדויקים לפעילי הטרור. יום קודם נעצר ג'אברין ולכן הפיגוע סוכל.
הנאשם הודה בבית המשפט, כי למרות המשקעים שנותרו לו מאירועי אוקטובר 2000 ופרוץ איתיפאדאת אל-אקצא, הוא פעל בשם בצע כסף ולא מטעמים אידיאולוגים ולכן דרש ממפעיליו תמורה כספית עבור מעשיו.

תאריך:  06/07/2003   |   עודכן:  06/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
המסחר במט"ח מתנהל על רקע המאבק בין האוצר לבנק ישראל לגבי מדיניות הריבית הרצויה והשפעתה על רמות הדולר
רנית נחום-הלוי
סכום זה הינו בנוסף לצעדים שעליהם הוכרז בשבוע שעבר לגבי עידוד מעסיקים לקלוט מקבלי הכנסה במקומות עבודה, סיוע ברכישת השכלה ומימון מעונות יום לילדי נשים חד הוריות
רנית נחום-הלוי
סך הכל גייס המגזר העסקי בשנה שעברה 4.176 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל-5.835 מיליארד ש"ח בשנה שקדמה לה; כך עולה מדוח רשות ניירות ערך 2002
נועם שרביט
בפרשה נעצרו עוד נשותיהם של השניים; חשודים בהונאת המדינה בהעלמת הכנסות ונכסים במיליוני שקלים; בלס היה בעבר "מלך השוק האפור"
רנית נחום-הלוי
זאת במסגרת הרפורמה בקרנות הפנסיה, שאמורה להוציא את הקרנות הגרעוניות מניהולה של ההסתדרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il