X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רכשה 42.4% מהמניות מפולאר השקעות בשווי חברה של כ-316 מיליון ש"ח - הגבוה בכ-33% מעל לשווייה של החברה בבורסה
▪  ▪  ▪

חברת וילמורין (Vilmorin Clause & Cie S.A) הצרפתית רכשה את השליטה בחברת הזרע ג'נטיקס. החברה הצרפתית חתמה היום (יום ג', 8.7.03) על חוזה לרכישת כ-42.4% ממניות הזרע ג'נטיקס מפולאר השקעות בתמורה של כ-134 מיליון ש"ח. ביחד עם המניות הקודמות שהיו בידה, מסתכמות אחזקותיה של וילמורין בהזרע ג'נטיקס בכ-54%. כ-37% מהחברה מוחזקים על-ידי חברת מגדלי זרעים והשאר על-ידי הציבור.
רכישת השליטה בהזרע ג'נטיקס נעשית בשווי חברה של כ-316 מיליון ש"ח, הגבוה בכ-7% מההון העצמי של החברה, ובכ-33% מעל לשווייה הנוכחי של הזרע ג'נטיקס בבורסה. על-פי הסכם הרכישה, קיבלה פולאר השקעות אופציה להשתתף בפרויקט זרעי הכותנה של הזרע ג'נטיקס. כמו כן, התחייבה פולאר לרכוש נכס מקרקעין שבבעלות הזרע ג'נטיקס בחיפה תמורת כ-19 מיליון ש"ח.
חברת וילמורין הצרפתית הפועלת מזה למעלה מ-250 שנה, נסחרת בבורסה בצרפת בשווי של כ-270 מיליון אירו. החברה פעילה בתחומי הגנטיקה לירקות ופרחים ובשני תחומים אלה נחשבת לחברה הגדולה בעולם של זרעים לשוק הביתי. וילמורין משקיעה כ-12% ממשאביה במחקר ופיתוח בתחום הגנטיקה והביוטכנולוגיה הצמחית. בנוסף לפעילותה בצרפת, מפעילה קבוצת וילמורין חברות-בת ב-20 מדינות ובחמש יבשות. היקף הכנסותיה של החברה בשנת 2002 הסתכם בכ-430 מיליון יורו.
וילמורין מוחזקת (70%) על-ידי קבוצת לימיגרין (Group Limigrain Holding S.A), שבנוסף לעסקיה בתחום הגנטיקה והביוטכנולוגיה הצמחית, פעילה גם בתחומי המזון בצרפת. קבוצת לימיגרין נחשבת לחברת הזרעים הגדולה באירופה והמובילה בעולם בתחומי התירס והחיטה. היקף פעילותה של הקבוצה הסתכם בכ-1.16 מיליארד אירו בשנת 2002 ומועסקים בה 4,860 עובדים בכ-100 חברות.
חברת הזרע ג'נטיקס עוסקת בפיתוח גנטיקה ובמסחור של זרעי ירקות וגידולי שדה. כמו כן, משקיעה החברה בפעילויות מחקריות ועיסקיות נוספות בתחום הביוטכנולוגיה בארץ ובחו"ל. הזרע ג'נטיקס נחשבת לחברה מובילה בעולם בזרעים של עגבניות למאכל טרי ופעילה בשוקי אגן הים התיכון, יבשת אמריקה, אירופה, אפריקה והמזרח הרחוק. היקף הכנסותיה של החברה הסתכם בשנת 2002 בכ-240 מיליון ש"ח.
פייר לפבר, נשיא וילמורין מסר עם חתימת העיסקה לרכישת מניות הזרע ג'נטיקס: "עיסקת ג'נטיקס מהווה הזדמנות עבור וילמורין להרחבת פעילותה בתחומי זרעי הירקות והכותנה. נסיון השותפות בהזרע ג'נטיקס מאז 1999 הוכיח שקיים פוטנציאל ניכר לשיתוף פעולה בתחומי המו"פ והשיווק ועם רכישת השליטה בחברה ניתן יהיה לממש פוטנציאל זה לטובת שתי החברות".
אלי הדומי, יו"ר חברת הזרע ג'נטיקס מסר עם חתימת העיסקה: "רכישת השליטה בהזרע ג'נטיקס על-ידי וילמורין, פותחת בפני החברה אופקים חדשים. בעיקר צפויה החברה להנות מהשתתפות במאגרי הידע והתשתיות של וילמורין, במו"פ, גנטיקה, ביוטכנולוגיה וערוצי שיווק, תוך הקטנת מרכיב הון הסיכון בפעילות הזרע והגדלת פוטנציאל המכירה בשווקים חדשים.

תאריך:  08/07/2003   |   עודכן:  08/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
זאת בעקבות ביקור ראש הממשלה במשרד לאיכות הסביבה ובאתר החיריה
אילת אטיאס
צה"ל פונה לוועדה וממליצה להאציל את סמכויותיהם של מנהלי בתי ספר ולאפשר להם לבדוק תלמידים על-ידי ערכות לבדיקת שימוש בסמים שמיושמות כיום בצה"ל
הדר פרבר
ניופאן מורידה את מחירי הפלסמות ומציעה את הדור החדש של טושיבה ב-10-15,000 ש"ח פחות מהדור הקודם; זיכוי על מקרנים
אילת אטיאס
ויכוח קולני פרץ בין חברי ועדת הכספים והפנים לבין שר הפנים אברהם פורז שהאשים אותם כי הם אינם נקיים מלחצי לוביסטים ועו"ד מטעם הרשויות המקומיות; ראשי הרשויות הודיעו כי הם מנתקים מגע עם משרד הפנים
נועם שרביט
ההסתדרות פנתה לבית הדין לעבודה נגד הסדרי הפנסיה החדשים שנחקקו; התאחדות התעשיינים: העתירה אינה מגלה עילה כלפינו, יש לכוונה רק נגד המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il