דירקטוריון רכבת ישראל הפסיק במפתיע את כהונתו של אל"מ (במיל.) יוסי שניר, בתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל. ההודעה נמסרה אישית לשניר על-ידי היושב-ראש החדש, משה לאון.
הפסקת כהונתו, ולמעשה - הדחתו מתפקיד זה, לא נומקה בפני שניר כדבעי. נודע, כי הפסקת כהונתו נעשתה במטרה למנות מנהל אחר במקומו, המזוהה עם הליכוד בכלל וממקורבי נתניהו-ליברמן בפרט.
רכבת ישראל עומדת בשנים הקרובות בפני ביצוע פרויקטים בהיקף של מיליארדי ש"ח. למעשה, היא הופכת לאחד הגופים הכלכליים-הציבוריים הגדולים במשק, הן בתחום התחבורה, הן בתחום התשתיות והן בתחום המסחר והשיווק.
משרד האוצר, ובראשו בנימין נתניהו, ומשרד התחבורה, ובראשו אביגדור ליברמן, הודיעו כי בכוונתם לפעול בזמן הקרוב להפרטת הרכבת או חלקים ממנה. במסיבת עיתונאים שכינסו נתניהו וליברמן בשבוע שעבר, הם הודיעו על תוכניות הפיתוח של הרכבת.
שניר נבחר בדצמבר 2001 על-ידי מועצת רשות הנמלים והרכבות. הוא החליף את עמוס עוזני, שכיהן בתפקיד מנכ"ל הרכבת ב-5 השנים הקודמות. להחלטה על מינוי של שניר קדם הליך משפטי, בעקבות עתירה לבג"צ שהגישה התנועה לאיכות השלטון, אליה הצטרף עוזני.
העותרים טענו, כי ההחלטה על פסילתו של עוזני מהתמודדות לתפקיד, וקידום מועמדותו של שניר, הינה פסולה ונגועה בשיקולים פוליטיים. נטען, כי את מועמדותו קידם שר התחבורה אז, אפרים סנה. בעקבות עתירה שהוגשה לבג"צ קבע בית המשפט העליון, כי לא הוכח שמדובר במינוי פוליטי הפסול לכהונה.