X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פינקלשטיין הגישה תביעת דיבה בסך מיליון ש"ח נגד ידיעות בגין פרסום כתבות על משטר אפליה בין "כיתות שחורות ולבנות" שהונהג בבית הספר צייטלין שניהלה עד לאחרונה; ועדה שהקים משרד החינוך מצאה שאין שחר לטענות אודות אפליה
▪  ▪  ▪

חברת הכנסת גילה פינקלשטיין (מפד"ל) הגישה אתמול (יום ג', 8.7.03) לבית משפט השלום בתל אביב, תביעת דיבה נגד העיתון ידיעות אחרונות, העורך האחראי והיו"ר ארנון מוזס, העורך משה ורדי והכתב יוסי יהושע.
בכתב התביעה טוענת פינקלשטיין, באמצעות עו"ד אילן בומבך, כי סדרת ידיעות שקריות וחסרות כל בסיס עובדתי שפורסמו אודותיה, במרוצת החודשים האחרונים, פגעו בשמה הטוב והשחירו את פניה. הפרסום בידיעות אחרונות גרר ויכוח ציבורי נוקב נגד חברת הכנסת והתיכון-הדתי צייטלין, שמא נתנו ידם לאפליה פסולה.
באחת הכתבות, נטען, שכותרתה "כיתות שחורות, כיתות לבנות", הואשמה פינקלשטיין, שניהלה את בית הספר צייטלין עד בחירתה לכנסת, בקיום משטר "של אפליה לכאורה... כלפי תלמידים מהשכונות בדרום תל-אביב והפריפריה, בני עדות המזרח, שכעת החליטו לא לשתוק ולספר את סיפורם".
בגוף הכתבה, מספר הכתב כי כאשר נכנס לאחת הכיתות, נכונה לו הפתעה מביכה: "'אנחנו הכיתה של הדרומיות, של הספדריות', אמרו הבנות במקהלה. '41 תלמידות יש כאן ורק אחת מהן אשכנזיה, ועוד אחת שהיא חצי חצי', הוסיפה אחת התלמידות".
עוד נאמר בכתבה, כי "תלמידים ספרדים המגיעים בתלבושת לא תקנית הוחזרו הביתה, ואילו חבריהם האשכנזים שעברו אותה 'עבירה' על התקנות, לא נענשו". בכתבה אחרת, טען תלמיד כי במשלחת בית הספר שיצאה ללוס אנג'לס, "לא היה אף תלמיד ממוצא מזרחי".
פינקלשטיין טוענת בתביעה, כי מדובר בדברי בלע והשמצה נטולי כל שחר ובסיס, על בית הספר בכלל, ועליה בפרט. פינקלשטיין מציגה בתביעה עובדות שונות לחלוטין: "בכיתה בעלת ריכוז הגבוה ביותר של תלמידים עם מוצא 'אשכנזי', לומדים רק 52% תלמידים ממוצא זה". בכיתה ז'-6, בה ביקר הכתב, ולגביה נטען כי מבין 41 תלמידות רק אחת אשכנזיה ועוד אחת 'חצי חצי', לומדים 11 תלמידים ממוצא אשכנזי".
פינקלשטיין אף דוחה את הטענה לגבי אפליה באכיפת התלבושת האחידה, ומציגה פנייה של אימא לילדה ממוצא 'אשכנזי', המתפלאת על הפרסום בעיתון, מאחר ואת בתה "שלחו 4 פעמים הביתה להחליף בגדים".
עוד טוענת פינקלשטיין, כי ועדת הבדיקה שהקים משרד החינוך והתרבות, בעקבות פרסום הידיעות בנושא, קבעה חד-משמעית כי "אין מדיניות של אפליה עדתית בבית הספר... כשירדנו לעומקן של טענות תלמידים מסויימים בדבר קיפוח עדתי, התברר לנו שהתחושה מלווה את הקובלים עוד טרם הגיעם ל'צייטלין'".
לגבי התלבושת האחידה, קבעה הועדה כי "אכן הצוות לא נהג באופן זהה עם כלל התלמידים שלא הופיעו בתלבושת המוסכמת, אך לא על רקע של אפליה עדתית", אלא מאחר ו"בתהליכי קבלת ההחלטות והיישום, לא שותפו במידה מספקת כלל אוכלוסיית התלמידים, ההורים והמורים", עובדה שפגעה בהפעלת התוכנית.
באשר לפרסום אודות המשלחת ללוס אנג'לס, טוענת פינקלשטיין כי היה זה פרסום שקרי, מאחר ומחצית מתלמידי המשלחת היו ממוצא מזרחי.
עוד צוין בתביעה, כי עו"ד בומבך שלח לנתבעים כבר לפני 3 חודשים מכתב התרעה, בו נדרשו להימנע מכל פרסום נוסף ולפרסם התנצלות, אולם הדבר לא נעשה.
בתביעה מבקשת התובעת לחייב את העיתון לפרסם התנצלות וכן לפרסם את תוכן פסק הדין שיינתן, ולפצות את התובעת בסכום של מיליון ש"ח.

תאריך:  09/07/2003   |   עודכן:  09/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מקום שני בטלפונים סלולריים; ישראל יעילה בשימוש באנרגיה ממדינות רבות בעולם
הדר פרבר
במשך השנים דאגה משפחתו לקחת אותו ממרכז השיקום בחגים ובסופי שבוע - הרופא אומר: הוא זוכר דברים
מירב לוי
ייפגש עם שר הפנים האיטלקי ומפכ"ל המדינה; ייפגש גם עם מפכ"ל יוון והשר היווני לביטחון הציבור
ענבל אביב
אבו מאזן מאיים להתפטר מראשות הממשלה; ארה"ב פרסמה הודעת תמיכה בראש הממשלה הפלשתיני; אנשיו של ערפאת תקפו את אבו מאזן שכונה "מרגל של הציונים"
הדר פרבר
קלינטון מעריכה את החקירה שארה"ב מבצעת בנושא תפקידה של בריטניה במלחמה בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il