הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

דייויד בלאט נקנס ב-15 אלף ש"ח

המנהלת הענישה את מאמן מכבי תל אביב בעקבות דבריו נגד השיפוט במשחק מול נתניה. שחקנים לא מעוניינים בעומס שייווצר עם השתתפות ב-3 מסגרות. ואידסון מצא פתרון ללייקרס: "קחו אותי במקום קובי"

רועי גלדסטון  13.05.11 - 13:13

מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט נקנס על ידי מנהלת הליגה בסכום של 15 אלף שקלים בעקבות התבטאויותיו נגד שופטי המשחק מול נתניה. בין היתר נכתב בהודעה של המנהלת למכבי ת"א: "במשך תקופה ארוכה התרענו לפניכם כי מאמן קבוצתכם מתבטא בצורה לא הולמת נגד שיטת המשחקים שאושרה פה אחד על ידי דירקטוריון המנהלת טרם כניסתו לתפקיד. בתום המשחק נגד נתניה התבטא בלאט באופן בוטה כנגד התנהלות והתנהגות שופטי המשחק, עובדה הגורמת נזק תדמיתי וספורטיבי לליגת לוטו. לכן, על פי תקנון המנהלת, אנחנו קונסים את המאמן בסך של 15 אלף שקלים".

אחד מנושאי השיחה הבוערים בין שחקני מכבי ת"א עוסק באפשרות שישחקו באדריאטית בעונה הבאה. השחקנים מבינים שהדבר לא נתון להחלטתם, אבל ישנם כאלה שבאופן טבעי לא מעוניינים בעומס, כאשר שחקנים שמקיימים שיחות עם מכבי על הארכות חוזה לוקחים את הנתון הזה בחשבון לדיונים בנוגע לתגמול שיקבלו עבור העונה. כמובן שעונה עם ליגה אדריאטית גוררת עומס, מספר רב של משחקים, וקיצוץ משמעותי מאוד של הזמן שבו השחקנים נמצאים במנוחה, ומבלים עם משפחותיהם. השתתפות בשלוש מסגרות מביאה לכך שהקבוצה מבלה ימים על גבי ימים בנסיעות, ממריאה ממשחקי יורוליג למשחקי אדריאטית, ונעדרת מישראל זמן רב בכל פעם. השחקנים יודעים, ולא אוהבים את זה.

"שיחקתי בעונת הרוקי שלי בליגה האדריאטית וזה היה מאוד קשה, במיוחד הנסיעות", אמר דייויד בלו. "הייתי צעיר אז ולא הכרתי דברים אחרים. בדיעבד הקושי הוא לא במשחקים, אלא הנסיעות המתישות למקומות הקטנים, במטוסים הקטנים. זו לא ההחלטה שלנו. אני מעדיף שלא לשחק באדריאטית, אבל כאמור, זו לא ההחלטה שלי".

על המשחק מול נתניה אמר בלו: "אחרי שחזרנו משבוע כל כך מרגש, הייתה מעט ירידה, אבל הצלחנו להתרכז בחצי השני ולנצח. התפקיד שלנו הוא לעשות את המעברים האלה. כמובן שבפיינל פור תהיה אווירה אחרת, כזאת שאנחנו יותר רגילים אליה. לאליפות יש חשיבות אדירה, אולי יותר מכל דבר אחר. אנחנו רוצים להיכנס לקיץ עם הרגשה טובה, אנחנו רוצים את התואר הזה אחרי שהייתה לנו הזדמנות פז נגד פאו. אנחנו מחכים לזה ונהיה מוכנים". בלו, שעלה בחמישיה במקום ליאור אליהו, פירגן לפורוורד הישראלי, שעלה מהספסל בדרך וסיפק 22 נקודות ו-6 אסיסטים: "הוא שיחק נהדר. הוא עלה מהספסל בפוקוס ועשה את מה שאנחנו צריכים ממנו".

צ'אק אידסון, ללא ספק השחקן היציב והמשפיע ביותר על הקבוצה בחודשיים האחרונים, הפגין נינוחות. רגע לפני שהחל להתראיין בסיום המשחק, עבר לידו ליאור אליהו ואיחל לו בהומור "בהצלחה". אידסון מיד הסביר בחיוך: "הוא חייב להיות נחמד אליי, אחרת הוא יודע שאני לא אמסור לו". על המשחק אמר הגארד: "לא פתחנו טוב, אבל המשכנו טוב. מה שנותר לנו עכשיו זה לשחק על האליפות וזה חשוב לנו מאוד, לארגון ולכל מי שקשור למכבי".

על ירושלים, שהייתה הראשונה להעפיל לפיינל פור, ועל האפשרות של מפגש מולה בגמר, אמר אידסון: "אנחנו צריכים לעבור משחק בדרך לגמר, אז אני לא אעסוק בספקולציות. אני מברך אותם על העפלה, לא משנה לי מול מי נשחק". הגארד התייחס גם למעבר בין הפלאו סן ג'ורדי למשחק ליגה מול 4,000 צופים: "זה שונה מאוד, אבל זה עדיין כדורסל ומשלמים לנו על זה". בלו הוסיף: "כמובן שזה יכול להיות משחק קלאסי, וכולם רוצים לראות אותו, אבל נשחק מול מי שיבוא מולנו".

אגב, בלו דיבר גם על הדחת קבוצת ה-NBA האהובה עליו מהפלייאוף: "אני מאוד מאוכזב. הלייקרס הם הקבוצה שלי מאז שגדלתי כילד בלוס אנג'לס, ואני מניח שיותר מההפסד כאב לראות את הצורה שבה הם הפסידו. מג'יק ג'ונסון התנצל בשמם, ואין תירוץ בשבילם. הקבוצה החדשה שלי היא מיאמי, אני אוהב את מה שהם מייצגים. כולם נגדם ואני מקווה שהם ינצחו". לאידסון דווקא היה פתרון: "אני חושב שהם צריכים לקחת אותי במקום קובי והכל יסתדר".

כפי שפורסם כבר בחמישי באתר ערוץ הספורט, מכבי ת"א תצא לבלגיה ביום שלישי הקרוב ותתמודד במשחק אימון מול שרלרואה, זאת במטרה להימנע מרצף של שבועיים בלי משחקים עד הפיינל פור.