הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

רומא: נדאל, דיוקוביץ' ומארי כבר בחצי הגמר

הספרדי ניצח 1:6, 3:6 את מארין צ'יליץ' ומחכה לרישאר גאסקה הצרפתי. המדורג 2 דרס את סודרלינג ומחכה לסקוטי, שעבר את פלוריאן מאייר

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  13.05.11 - 16:41
מפחיד. דיוקוביץ' (GETTYIMAGES)

טורניר רומא מתקרב לשלבי ההכרעה ואמש (שישי) הושלמה תמונת חצי הגמר. רפאל נדאל (ספרד, 1 בעולם) המשיך הלאה ללא קשיים יוצאי דופן, אחרי 1:6, 3:6 על מארין צ'יליץ' (קרואטיה). בשלב הבא מחכה לו רישאר גאסקה הצרפתי. בחצי הגמר השני יתמודדו נובאק דיוקוביץ' (סרביה, 2), הטניסאי החם של הסבב, ואנדי מארי.

נדאל, שהתאושש ממחלה ומחפש זכייה שישית בטורניר בשבע השנים האחרונות, היה צריך 85 דקות על מנת לשבור ארבע פעמים ולהשאיר את המדורג צ'יליץ' (23 בעולם) בלי תשובות. ניצחונו של נדאל קבע גם כי אפילו זכייה של דיוקוביץ' בטורניר תשאיר את הספרדי במקום הראשון בעולם. מי שיפגוש אותו בחצי הגמר יהיה כאמור רישארד גאסקה. הצרפתי, שהדיח את רוג'ר פדרר בשלב הקודם, גבר על עוד בכיר ממנו בדמות תומאס ברדיץ' הצ'כי, עם 6:4, 2:6, 4:6.

מי יעצור את נובאק דיוקוביץ'? ניצחון 35 ברציפות לסרבי מתחילת העונה, וגם הפעם זה היה קל, קל מדי. רובין סודרלינג, לא פראייר בימים כתיקונם, אכל אבק מדיוקוביץ' וסיים את דרכו ברומא עם הפסד זריז, 6:3, 6:0 תוך שעה ו-16 דקות בלבד. חמש שבירות היו למדורג 2, שצובר ביטחון ממשחק למשחק והופך למכונה משומנת ומעט מפחידה.

מוקדם יותר, אנדי מארי הפך לראשון שמבטיח את מקומו בין ארבעת הגדולים עם ניצחון על פלוריאן מאייר הגרמני. המשחק היה הפכפך במיוחד וכל שלוש המערכות הסתיימו בתוצאה 1:6, הראשונה לזכות מאייר אך השתיים האחרות לטובת הסקוטי שיצטרך להיות מפוקס כדי לדגדג את הסרבי הדוהר.

אצל הנשים, נה לי עלתה לחצי עם ניצחון חלק 3:6, 1:6 על גרטה ארן. גם קרולין ווז'ניאקי וסמנת'ה סטוסור עלו, הראשונה אחרי 3:6, 6:1, 3:6 על ילנה יאנקוביץ' והשניה אחרי 2:6, 4:6 על פרנצ'סקה סקיאבונה. מריה שראפובה (רוסיה, 7), שהדיחה את שחר פאר, העפילה גם היא ל-4 האחרונות, כשהיא נעזרת בפרישה של ויקטוריה אזארנקה (3). הבלארוסית ניצחה 4:6 במערכה הראשונה, אולם פציעה אילצה אותה לפרוש בפיגור 3:0 בסט השני. בחצי הגמר: נה לי - סמנת'ה סטוסור; קרולין ווז'ניאקי - מריה שראפובה).