X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ איוב קרא העלה את סוגיית שחרורו של עזאם עזאם במליאת הכנסת ודרש כי ממשלת ישראל תתנה את שחרור האסירים פלשתינים נוספים בתנאי לשחרורו של עזאם עוד בטרם יוחזר שגריר מצרים לארץ
▪  ▪  ▪

עזאם עזאם אזרח ישראלי כלוא בכלא טורה שבמצרים בעוון ריגול תעשייתי. לפני כשבע שנים נכלא על-ידי שלטונות מצרים ומאז הוא נמצא בכלא דרומית לקהיר. אשתו וארבעת ילדיו, יחד עם משפחתו ומקום עבודתו האחרון "פתרון" מנסים ללא הרף לחלצו מהכלא המצרי. המטרה היא הפעלת לחץ על ממשלת ישראל שתפעל לשחרורו, אולם עד כה לא עלו המאמצים פרי.
בעת האחרונה החלו חברי כנסת להביע תרעומת על כך, שממשלת ישראל אינה מציבה תנאים לשחרורם של אסירים ישראלים ושבויים כמו ג'ונתן פולארד, ועזאם עזאם. לדעתם לחץ מסיבי על ממשלת ישראל צפוי לגרום לשחרורם כתנאי לשחרורם של אסירים פאלשתינים.
ח"כ איוב קרא (ליכוד), יו"ר השדולה לשחרורו של עזאם עזאם בכנסת העלה את טענתו, על-פיה מצרים מעונינת כיום להציל את ההודנה ובנוסף לחדש את הקשרים הדיפלומטים עם ישראל, לכן, תחילה יש לשחרר את עזאם עזאם מהכלא חזרה למשפחתו ולביתו: "לא יעלה על הדעת שממשלת ישראל תעסיק את סדר יומה בהכנת הרשימה לפלשתינים מבלי שהצד השני ישחרר או אף יראה נכונות, לשחרר את אסירנו המוחזקים בכלא וייתן פתרון לבעיית שבויי ונעדרי צה"ל".
לפני כחמישה שבועות הקימה משפחתו של עזאם אוהל מחאה מול משרדי ראש הממשלה. בכוונה להעלות את הדיון לסדר היום הציבורי. אחיו ובנו של עזאם הגיעו למשכן הכנסת על מנת לעקוב מקרוב אחר הדיון שהתקיים במליאה בנושא שחרורו של עזאם.
בראיון ל-NFC אמר סמי עזאם אחיו של עזאם עזאם כי לפני שבועיים סירב להיפגש עם המשפחה שהגיעה לבקרו וכי כיום הוא נמצא מבודד בצינוק. "אני חושב שזה זמן מתאים מאוד לפעול לשחרורו של עזאם כי אנו בתחילתו של תהליך שלום וזו אמורה להיות מחווה מצידם לשחרר את הבנים ולהחזירם הביתה". לטענתו המצרים אינם יכולים להתנער ממתווכי השלום שמגיעים מצידם לישראל כמו למשל עומאר סלימן שעצר בזמנו את עזאם וכיום מתווך בין הישראלים לפלשתינים.
בנו זיאד שהיה בן 7 שכל זאת קרה, וכיום בן 15 וחצי, גדל כמעט מבלי להכיר את אביו. "אני פונה לראש הממשלה בבקשה שיפעל לשחרר את אבא שלי, הא בסה"כ הלך לעבודה ולא חזר". בעת ביקורו שבעקבותיו נעצר עזאם עזאם הוא עבד עבור חברה לטכסטיל 'תפרון' שבקשה להקים מפעל במצרים. עזאם נאשם על-ידי המצרים בעוון ריגול תעשייתי. יש לציין כי, עד היום חברת 'תפרון' מקפידה לשמור על יחסי עובד מעביד ומשלמת משכורת חודשית למשפחת עזאם כדי שיוכלו להתקיים.
חשוב לציין, כי להבדיל ממשפחה של אסיר בישראל, משפחתו מגיעה למצרים לבית הכלא שבו שוהה עזאם מידי שבועיים. זהו מסע מתיש אל בית הכלא שנמצא במקום מרוחק ומשמים. משפחות של אסירים במצרים אמורות לטפל באסירים ולהביא להם אוכל כיוון שרמת האוכל בכלא ירודה ואינה ראויה למאכל. ולכן לבד מהביקורים חייבת המשפחה לדאוג למזון, האחריות לכך מתחלקת בין משפחתו של עזאם לבין השגרירות הישראלית במצרים.
ח"כ קרא אמר אתמול מעל בימת הכנסת, כי "אני שמח שדני יתום פה, ראש המוסד לשעבר, שאמר חד-משמעית למצרים בכמה מפגשים - ויעיד על כך - שמדובר באדם חף מפשע. המוסד לא מכיר בו, הוא לא היה מעולם איש של המוסד, והוא לא ריגל לטובת מישהו. זה היה בשיחות עם המצרים פעמים מספר". ובהמשך דבריו אמר: "אני פונה ודורש מראש הממשלה וממשלת ישראל להתנות את שחרורם של כל האסירים הפלשתינים וכן את החזרתו של השגריר המצרי לישראל, בשחרורם של עזאם עזאם, פולארד ושבויי ונעדרי צה"ל".

תאריך:  10/07/2003   |   עודכן:  10/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
חולים שהוגדרו זכאים יוכלו לרכוש מריחואנה אצל הרופא במחיר מיוחד; שרת הבריאות מתנגדת; המדינה תערער
אלונה קורן
היתרון בהנפקת אג"ח ביפאן הוא הריבית הנמוכה; החשב הכללי באוצר: קיבלנו הצעות לבצע גיוס חוב גם בשוק האג"ח באירופה
הדר פרבר
סכום הרכישה 305 מיליון דולר
הדר פרבר
גבוהים בהרבה מחנויות רשת דומות בקניונים ובתי מסחר מובילים אחרים ברחבי הארץ; פדיון המכירות למ"ר עומד על 3,500 ש"ח
עמוס באר
לא התקבלה תגובה מדן לשאלה - מי ישלם את הקנס - הנהג או החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il