X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התברר, כי האיש ערירי ואין לו שום קרובי משפחה בישראל; צעירי חב"ד נטלו עליהם את הקמת המצבה על קברו ואמירת קדיש לזכרו במשך השנה
▪  ▪  ▪

ביום ו' (11.7.03) מלאו 30 יום לפיגוע הרצחני בקו 14 בירושלים, שבו נרצחו 16 יהודים. אחד הנספים הוא הד"ר אלכסנדר קזריס (77), שהתגורר לבדו במלון דיפלומט בירושלים.
התברר, כי האיש ערירי ואין לו שום קרובי משפחה בישראל. צעירי חב"ד נטלו על עצמם את הקמת המצבה על קברו, ואמירת קדיש לזכרו במשך השנה.
טקס עצוב נערך (יום ו', 11.7.03) בהר-המנוחות בירושלים. כמניין מצעירי-חב"ד התאספו ליד קברו של אלכסנדר קזריס הי"ד, וערכו טקס גילוי מצבה ואמירת קדיש לזכרו. איש מקרוביו וממכריו לא הגיע למקום, מכיוון שעד למועד זה לא הצליחו לאתר כאלה.
לאחר הפיגוע הגיעה לצעירי-חב"ד - המטפלים במשפחות נפגעי הטרור, פנייה מהביטוח הלאומי לעשות להנצחתו של אלכסנדר קזריס, שאין לו בארץ איש מקרוביו.
צעירי-חב"ד ניסו גם הם לחפש מישהו מקרובי משפחתו. הם איתרו אדם באשדוד, שהעיד כי הכיר את אלכסנדר באוקראינה, אך עקב בעיות זיכרון של האיש לא הצליחו לדלות ממנו פרטים שיסייעו לאיתור בני משפחתו. גם שליחי חב"ד באוקראינה ניסו להתחקות אחר קרובי משפחה אפשריים, ללא הצלחה.
המידע שהצליחו להשיג הוא, שאלכסנדר עלה ארצה בגפו מאוקראינה ‏בשנת 1996. שם עבד כרופא ולחם במלחמת העולם השנייה. זמן קצר קודם עלייתו לארץ נהרג בנו בתאונה והוא נותר בודד בעולם. כשהגיע לארץ ‏התגורר בהתחלה במלון 'רם'. לפני כארבע שנים עבר לגור במלון 'דיפלומט'. כנראה היה בדרכו מהשוק לביתו, כשאירע הפיגוע.
הרב מנחם קוטנר מצעירי-חב"ד, מנהל האגף לטיפול בנפגעי הטרור, אומר: "מיד עם קבלת הבקשה דאגנו להקמת מצבה על קברו ולאמירת קדיש למשך שנה. אנו פונים לציבור ומבקשים כי במשך השנה ישתדלו אנשים לומר פרקי משניות ותהילים לזכרו של אלכסנדר בן-נחום קזריס, שנהרג בשל היותו יהודי, ואין לו נפש חיה בעולם, מלבד בני-עמו".

תאריך:  11/07/2003   |   עודכן:  11/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
החברה, SK TELECOM, תאפשר למנוייה להוריד את הצליל תמורת תשלום מהרשת
עמוס באר
התקציב יעמוד על 2 מיליארד שקלים, בלא כל פרוייקטים חדשים
רנית נחום-הלוי
האם, אילנה אזלאי, צועדת עם בנה הנכה (17) הסובל משיתוק מוחין; בראיון לרשת ב' אמרה שהיא נאלצת להתקיים מקצבה של 371 ש"ח בלבד; נדחתה הפגישה של כנפו עם שר האוצר
נועם שרביט
מאבטחיו של מוחמד דחלאן ירו אמש לעבר פעיל חמאס שעמד בצד הדרך בעת שחלפה במקום שיירתו של דחלאן; אנשיו של דחלאן מתעקשים: זו אי-הבנה בלבד, בעזה מסתובבים חמושים רבים
רנית נחום-הלוי
כך אמר רה"מ לעיתון האיטלקי "קוריירה דה-לה סרה"; לדבריו: הפלשתינים צריכים לדעת שרק אני יכול להביא לוויתורים מכאיבים; במסר לא פורמלי למועצת יש"ע ציין, כי אין בכוונתו להיענות לכל דרישות ארה"ב; שרון מוכן להגדיל מספר האסירים שישוחררו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il