X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נדחתה טענת החברה כי האכיפה בתחום סלקטיבית, מאחר וגם המתחרות בשוק נוהגות כך; בית המשפט הקל בעונשה בשל 'עברה הנקי בתחום', על אף ש"ראוי להחמיר בענישה בעבירות על איכות הסביבה"
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בתל אביב הטיל (יום ב', 7.7.03) קנס בסך 20,000 ש"ח על חברת עבודי-נור פרסום חוצות ושות', לאחר שזו הציבה שלטי פרסומות דו-כיווניים בכביש בין-עירוני, שלא כדין.
חברת הפרסום הודתה, במסגרת הסדר טיעון שלא כלל הסכמות לעניין העונש, בהצבת השלטים כאמור, והורשעה בעבירה על חוק הדרכים (שילוט), ובלכלוך רשות הרבים בניגוד לחוק שמירת הניקיון.
במסגרת הטיעונים לעונש, ביקשה המדינה להשית קנסות גבוהים על החברה, בהתאם לקבוע בחוק - 100,000 ו-150,000 ש"ח, בגין העבירות בהן הורשעה.
בא-כח החברה, עו"ד אביעד, טען כי יש להתחשב ב'עברה הנקי' של החברה בתחום, ובעובדה שעם קבלת ההתראות, היא פעלה לקבלת היתר, וכשנוכחה שלא תוכל להשיגו, הסירה את השלטים בהקדם, ואף נשאה בעלויות הסרתם.
עו"ד אביעד אף טען, כי אין להתעלם מכך שהחברה אינה היחידה שמפרה את החוק בתחום; הרשויות נוקטות "מדינות של אכיפה סלקטיבית, המהווה התערבות בתחרות עסקית בין הנאשמת למתחרותיה", טען.
השופטת דורית רייך-שפירא דחתה טענה זו, כשהיא מצטטת מפסיקת בית המשפט העליון: "אין אדם העובר עבירה יכול להתגונן בטענה שגם אחרים נוהגים כך. נוהג פסול ובלתי חוקי של הרבים איננו מכשיר את השרץ שבידי היחיד... לא יועיל למערער אם גם אחרים נהגו כמוהו, אם נהגו כך. הנוהג הכללי איננו מלמד על תום ליבו של המערער".
השופטת רייך-שפירא אף הלכה בעמדת הפסיקה מלפני כמה שנים, לפיה "ראוי להחמיר בענישה בעבירות על איכות הסביבה", וציינה כי "מאז המצב לא השתפר כי אם להיפך".
על-אף האמור, ולמרות שהחברה הציבה שלטים גדולים במיוחד (8X2.5 מטר) לשם הפקת רווחים, הרי שלאור עברה הנקי של החברה, והעובדה כי הודתה במעשה ועשתה ככל יכולה להסרת השילוט, לאחר שהותרתה עוד טרם הוגש כתב האישום, החליטה השופטת שלא למצות עימה את הדין, ולקנוס אותה בסך של 20,000 ש"ח, שישולם לקרן לשמירת הניקיון.
כמו כן, הוחתם מנכ"ל החברה על התחייבות בסך 100,000 ש"ח, בשם החברה, להימנע במשך שנתיים מלעבור עבירה מהעבירות המנויות בחוק הדרכים (שילוט) ובחוק שמירת הניקיון.
ת.פ. 6855/02 מדינת ישראל נ' עבודי-נור פרסום חוצות ושות'

תאריך:  11/07/2003   |   עודכן:  11/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
פרסמה מודעת הכרויות באתר אינטרנט העוסק בתחום; מחפשת מישהו שאינו "ממהר לשפוט", ואשר מעוניין להכיר בחורה "רגישה, דואגת וטובת לב"; לא קשה לנחש איזו תמונה היא בחרה לצרף
רנית נחום-הלוי
התברר, כי האיש ערירי ואין לו שום קרובי משפחה בישראל; צעירי חב"ד נטלו עליהם את הקמת המצבה על קברו ואמירת קדיש לזכרו במשך השנה
גיל איל
החברה, SK TELECOM, תאפשר למנוייה להוריד את הצליל תמורת תשלום מהרשת
עמוס באר
התקציב יעמוד על 2 מיליארד שקלים, בלא כל פרוייקטים חדשים
רנית נחום-הלוי
האם, אילנה אזלאי, צועדת עם בנה הנכה (17) הסובל משיתוק מוחין; בראיון לרשת ב' אמרה שהיא נאלצת להתקיים מקצבה של 371 ש"ח בלבד; נדחתה הפגישה של כנפו עם שר האוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il