X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טקס ההלוויה יתקיים בשעה 17:30; בן 65 היה במותו; הוביל את עובדי חברת החשמל במאבקים גדולים; בשנים האחרונות נאלץ לעמוד בחקירות משטרתיות ולחצים כבדים
▪  ▪  ▪

יו"ר ועד העובדים בחברת החשמל, יורם אוברקוביץ, ומי ששימש יו"ר וחבר ההנהלה של התאחדות הפועל, נפטר בערב שבת מדום לב. בן 65 בלבד היה במותו. אוברקוביץ, יליד 8.11.1938, פתח תקוה. הותיר אישה (רונית) ושלושה ילדים.
ארונו של יורם אוברקוביץ' יוצב היום (יום א', 13.7.03) בתחנת הכוח 'רידינג' בתל אביב, החל מהשעה 11:00. בשעה 16:00 יצא מסע ההלוויה לבית העלמין בקיבוץ עינת. טקס ההלוויה יתקיים בשעה 17:30.
[ראו קישור לתיק אישי, אוברקוביץ יורם]
אוברקוביץ היה אחד מראשי ועדי העובדים הדומיננטיים ביותר בישראל. הוא נחשב ל"שאלטר של המדינה", אדם כריזמטי ואהוד, ומי שהיה בכוחו להשבית את המשק. ב-1974 הצטרף לראשונה לוועד עובדי חברת החשמל. ב-1978 נבחר לראשונה ליו"ר ועד העובדים, תפקיד בו החזיק עד מותו.
במהלך השנים הצליח להוביל את העובדים להישגים גדולים. גם בהנהלת חברת החשמל הפך אוברקוביץ לאחד האנשים החזקים. כמעט כל מהלך רציני, לרבות פתיחת תחנות ורכש גדול, בוצע רק אחרי התייעצות עם אוברקוביץ וקבלת ברכת העובדים. בחודשים האחרונים טיפל אוברקוביץ, כתף מול כתף עם הנהלת חברת החשמל, במגעים מול משרד התשתיות - שהוביל החלטה לפירוק חברת החשמל והפרטתה.
במסגרת תפקידו במשך כמעט 30 שנה הנהיג אוברקוביץ מאבקי שכר שהתבטאו בשביתות, עיצומים ושיבושים במערכת החשמל. בין השאר, נאבק על שיפור הסכמי השכר, נגד המעבר לחוזים אישיים, בעד פנסיה תקציבית ונגד הנסיונות לבטל את מענק החשמל חינם. נחשב ליו"ר חזק ובעל שליטה בעובדים.
בשנים האחרונות נאנק אוברקוביץ ונאלץ לעמוד בחקירות חוזרות ונשנות. ב-1997 הורשע בעבירה של רישום כוזב במסמכי תאגיד, בגין זאת ששכר חוקרים פרטיים שלא למטרות התאגיד. הוא נידון לשנת מאסר על תנאי וקנס בסך 25,000 שקל. בשנה האחרונה, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום נוסף ונפתחה נגדו חקירה פלילית נוספת, חלה הרעה חמורה במצבו. בערב שבת, כאמור, מת מדום לב.

תאריך:  11/07/2003   |   עודכן:  13/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
חובש ומתנדב זק"א, אילן מעודה, קיבל הודעה על תאונת דרכים, הגיע לחלץ נפגעים, וגילה חמישה מבני משפחתו ואת אביו שנהרג בתאונה
נועם שרביט
כך טוענים במשרד החוץ בתגובה למברק שקיבלו מהשגריר, שכותרתו "לא להאמין"; בלשכת ראש הממשלה חוששים כי המתיחות תעיב על ביקור שרון בלונדון מחרתיים
רנית נחום-הלוי
האב המאמץ של הבנות אמר כי בכוונתו להגיש תלונה נגד הצוות הרפואי; היום (יום ו') יובאו השתיים למנוחות בפרוביניציית פארס-בשיראז-אירן
רנית נחום-הלוי
שרון ישהה באירופה במשך שלושה ימים; יבקר בלונדון ונורבגיה; כתבי ה-BBC לא יוזמנו לתדרוך עיתונאים בביקור שרון בלונדון
נועם שרביט
נדחתה טענת החברה כי האכיפה בתחום סלקטיבית, מאחר וגם המתחרות בשוק נוהגות כך; בית המשפט הקל בעונשה בשל 'עברה הנקי בתחום', על אף ש"ראוי להחמיר בענישה בעבירות על איכות הסביבה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il