X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנהלת דרך ארץ מוסרת בניגוד לטענות כי התנועה דלילה על כביש 6 כי: "לא חלה ירידה בנפח התנועה על הכביש לאור הפיגוע"
▪  ▪  ▪

השדולה למען שיפור תנאי הנסיעה בכביש חוצה ישראל בכנסת תקיים סיור (יום א', 13.7.03) לאורך כביש חוצה ישראל. הסיור יחל בשעה 11:30 ויתחיל מצומת נחשונים, כאשר הנסיעה תהיה לכיוון צפון עד לנקודה האחרונה שבה נסתיימה סלילת הכביש והיא צומת אייל. על השדולה חתומים כעשרה ח"כים שחתמו על ביטול האגרה, בהם ח"כ איתן כבל (עבודה), ח"כ איוב קרא (ליכוד) וח"כ נסים זאב (ש"ס).
הסיור הגיע בעקבות הצעת חוק שהועלתה לאחרונה על-ידי ח"כ איוב קרא, המבקשת לבטל את האגרה בכביש מס' 6, חוצה ישראל. הטענה שהושמעה היתה, כי קיימת דלילות של נוסעים בכביש, שהיה אמור לשרת את תושבי הפריפריה ולהקל על העומס בכבישים. לטענתו, הכביש בפועל ריק מנוסעים וממומן על-ידי כספי המדינה שנאלצת לפצות את חברת 'דרך ארץ' על-פי הסכם שנחתם.
הסיור התקיים בעקבות הצעת חוק של ח"כ איוב קרא שבקש להביא לביטול האגרה על כביש מס' 6 מהסיבה: "כביש 6 הוא דרך לעשירים בלבד שכלל את הציבור נאלץ למממן אותו. הכביש אינו משרת את הציבור עבורו הוא נסלל, מעמיס על הוצאות הממשלה ואינו מפחית את העומס בכבישים".
הכביש כאמור בבעלות אפריקה ישראל, חברה קנדית, ושיכון ובינוי ועלותו נאמדת בלמעלה ממיליארד ומאתיים דולרים. מנכ"ל חברת 'דרך ארץ' הוא יהודה וילק (מפכ"ל המשטרה לשעבר).
בתגובה לטענותיו של חברי השדולה והצעת החוק של ח"כ איוב קרא טוענת רחלי טורטון, סמנ"ל שיווק ושירות, כי "מצאנו לנכון להזמין את ח"כ קרא וחברי כנסת נוספים לבקר במתקן בצומת נחשונים שמחובר לכל מערכות האלקטרונית ולראות מקרוב את תפעול המערכות. יחד עם זאת נקיים סיור אם יעלה הדבר בנסיעה לאורך הכביש מצומת שורק שבדרום ועד צומת אייל".
בהתאם להסכם הזיכיון שבו קיימת הסכמה על נפח תנועה, אם נפח התנועה יהיה קטן מהמכסה שקבועה בהסכם תשתתף המדינה בהוצאות התפעול ואם נפח התנועה יהיה מעל אז המדינה תהנה מהרווחים - כמעין הסכם שותפות בין המדינה לבין הזכיין 'דרך ארץ'.
עוד נטען על-ידי ח"כ קרא בנימוקיו להצעת החוק, כי כאשר המדינה החליטה לבנות את הכביש היא חוקקה חוק 'כביש אגרה ותקנותיו' שבהם מפורטים כיצד תגבה החברה את סכומי הכסף שאינם משולמים על-ידי הנוסעים והדרכים לגבות את הדרך.
על-פי חברת 'דרך ארץ' קיים תהליך של ארבעה שלבים: הראשון הוא שליחת תשלום עבור השימוש בכביש האגרה לביתו של הנוסע אח"כ באם הוא לא משלם נשלחת התראה בתוספת קנס שיקוזז באם החוב ישולם תוך חודש ימים. באם החוב לא ישולם רשאית החבר לעצור על את הנוסע על הכביש ולגבות ממנו את הכסף. במידה והוא עדיין לא שילם רשאית 'דרך ארץ' על-פי חוק למנוע את חידוש רשיון הרכב של הנוסע שלא שילם את חובו.
יחד עם זאת סכמה סמנכ"ל שיווק ושירות בחברת 'דרך ארץ', כי המדינה תחל להיות ערבה או שותפה לרווחים רק משנת 2004 עם תום סלילת הכביש שבו יושלמו 86 ק"מ של כביש סלול בעל שני נתיבים מצומת עירון ועד צומת סורק. "אנחנו מרגישים שהפרויקט מצליח, זאת על-פי נתונים של אנשים שעולים על הכביש, ואחוזי הגבייה, ולהערכתנו המצב עומד בתחזיות ואף יותר מכך" הוסיפה ואמרה.
בהתייחס לפיגוע שארע בכביש 6 לפני כחודש השיבה ג' טטרון, כי "לשמחתנו קיים צורך בכביש על-ידי הציבור ולא חלה ירידה בנפח התנועה על הכביש לאור הפיגוע שארע על כביש 6".
כיום נבחנת אפשרות של הוספת קטעי דרך מצפון ודרום על-ידי המדינה, כפי הנראה הרחבות אלו לא יהיו במתכונת של כביש אגרה אלא כבישים רגילים שיחברו לכביש 6. הרחבת הדרך אם וכאשר תתקבל, תהיה מצומת שורק בית קמה דרומה ומעירון צפונה עד יקענם.

תאריך:  13/07/2003   |   עודכן:  13/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
באתר חינוך מיוחד פורסם כי המפקח על הבחינות החליט כי המבחן לא תאם את ידיעות התלמידים והודיע על אי הכללת המבחן בתעודת הבגרות; שיעור הכשלון 70%
ענבל אביב
את ההשקה יגבה קמפיין בהשקעה של מיליון דולר; תחת הסיסמה: "MUST לעסת - נתפסת!"
הדר פרבר
מדובר בטיפול באבטחת המטענים היוצאים לארה"ב; ברוש מתריע - צפויה פגיעה ביצוא לארה"ב, אם לא ינקטו צעדים מיידיים; קורא לממשלה לשנות את מערך טיפול המטענים לארה"ב, תוך תאום בין הרשויות השונות בארץ
רנית נחום-הלוי
את הדברים אמר יאסין בראיון לעיתון 'אל-ביאן' היוצא לאור במדינות המפרץ; לעניין ההודנא אמר: מדובר בלא יותר מצעד טקטי שאיננו משנה את יעוד החמאס למאבק מזויין נגד ישראל
מחלקה ראשונה
הכוונה להחיל את החוק על כלל המונים והמידות במדינת ישראל, כמו מוני מים, מוני דלק, טלפון, מד חניה, טקסי-מטר ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il