X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יצוא תעשיות ההיי-טק ירד במחצית הראשונה של השנה בשיעור שנתי של 20.7%
▪  ▪  ▪

הגירעון המסחרי של מדינת ישראל (ההפרש בין יצוא ליבוא) הסתכם בחודש יוני ב-900 מיליון דולר, כך עולה מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
הגירעון המסחרי של ישראל הגיע בששת החודשים הראשונים של השנה ל-432 מיליון דולר בממוצע לחודש, ו-5.2 מיליארד דולר במונחים שנתיים, לעומת גירעון בהיקף של 6.8 מיליארד דולר בשנת 2002.
מנתוני הלמ"ס עולה, כי היקף היבוא בחודש יוני הסתכם ב-3 מיליארד דולר, כאשר 40% מסכום זה יוחסו ליבוא חומרי גלם, למעט יהלומים ואנרגיה.
29% מסכום היבוא הכולל יוחסו ליבוא יהלומים, חומרי אנרגיה, אניות ומטוסים. 20% יוחסו ליבוא מכונות, ציוד וכלי תחבורה יבשתיים להשקעות ו-11% יוחסו ליבוא מוצרי צריכה.
בלמ"ס ציינו, כי מחישוב הנתונים בניכוי עונתיות וגורמים בלתי סדירים עולה כי בחודש יוני נרשמה עלייה של 9.4% בשיעור שנתי ביבוא סחורות (למעט יהלומים, אניות, מטוסים וחומרי אנרגיה), וזאת לעומת ירידה של 5.7% בנתון זה במחצית השנייה של 2002.
העלייה ביבוא בששת החודשים האחרונים משקפת עלייה של 8.1% ביבוא חומרי גלם (למעט יהלומים וחומרי אנרגיה), עלייה של 8.7% ביבוא מוצרי צריכה, ועלייה של 9.2% ביבוא מוצרי השקעה (למעט אניות ומטוסים).
יבוא מוצרים בני קיימא למשקי בית, דוגמת ריהוט, מוצרי חשמל ביתיים וכלי תחבורה לצריכה פרטית, עלה מתחילת השנה ב-12.2% בשיעור שנתי, לעומת ירידה של 23.5% במחצית השנייה של שנת 2002. יבוא מוצרים לצריכה שוטפת (מזון, משקאות, כלי בית והלבשה) עלה מינואר עד יוני 2003 ב-7.6% בשיעור שנתי.
בעוד נתוני היבוא נמצאים במגמת עלייה, נראית מגמה הפוכה בנתוני היצוא של מדינת ישראל. יצוא הסחורות הסתכם בחודש יוני השנה ב-2.1 מיליארד דולר. 72% מסכום זה היו יצוא תעשייתי (למעט יהלומים), 26% - יצוא יהלומים והשאר יצוא חקלאי.
נתוני המגמה מצביעים על ירידה ביצוא הסחורות (למעט יהלומים) של 11.4% בשיעור שנתי בארבעת החודשים האחרונים, וזאת לעומת יציבות בחודש פברואר. בין החודשים מארס ויוני השנה ירד היצוא התעשייתי ב-12.3% בשיעור שנתי, לעומת יציבות בחודש פברואר.
יצוא תעשיות טכנולוגיה עילית, המהווה 45% מכלל היצוא התעשייתי, ירד בינואר-יוני 2003 ב-20.7% בשיעור שנתי, לעומת עלייה של 11.6% בחודשים אוגוסט-דצמבר 2002. בענף ציוד תקשורת ובקרה נרשמה בינואר-יוני 2003 ירידה של 13.1%.
יצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת עילית, המהווה 28% מכלל היצוא התעשייתי, ירד בחודש האחרון ב-2.4% בשיעור שנתי, לעומת עלייה שנמשכה מחודש יולי 2002. יצוא ענף ציוד חשמלי ירד בשיעור דומה. יצוא ענף מכונות וציוד היה יציב בחודש האחרון.
יצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת מסורתית, המהווה 18% מכלל היצוא התעשייתי, עלה בששת החודשים האחרונים ב-17% בשיעור שנתי. עלייה בולטת נרשמה באותה תקופה ביצוא ענף גומי ופלסטיקה אשר עלה ב-26.3% בשיעור שנתי.

תאריך:  13/07/2003   |   עודכן:  14/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
העדפה מסוג זה עלולה להביא לידי היווצרותו של חוג ספקים סגור, הנהנה מבלעדיות על ביצוע עבודות עבור עורך המכרז, תוך דחיקתם של ספקים פוטנציאליים אחרים; חברה שהופלתה בדרך זו, פוצתה בכ-800 אלף ש"ח
אלונה קורן
הסרט מתאר את סיפורם של נערים דתיים בתחילת שנות השמונים
אלונה קורן
היעד המקורי של החברה היה להגיע ל-500 אלף בסוף 2003, אולם לפי קצב ההתקדמות הנוכחי לא נראה שהיא תעמוד ביעד שקבעה לעצמה
הדר פרבר
סינגפור בניסיון לשנות תדמית
נועם שרביט
סער מואשם בקבלת דבר במירמה, לאחר שהשתמש בטענות כוזבות וזהות בדויה בצ'ט באינטרנט, כדי לקבל פרטים אישיים של נערה בת 16, ולקיים עימה יחסי מין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il