הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ג'ודו: מדליית ארד לאורי ששון באסטוניה

ההצלחה הישראלית בגביע העולם בטאלין נמשכת. הג'ודוקא השיג 4 ניצחונות והפסד בודד בטאלין והעלה את מאזן המדליות של הנבחרת בגביע העולם לשלוש: "אני מרגיש שעשיתי התקדמות יפה"

דניאל רוט  12.06.11 - 16:14
ההצלחה נמשכת. אורי ששון

אחרי שאמש גולן פולק הפתיע עם מדליית זהב במשקל עד 66 ק"ג ויוסף פללאשווילי הוסיף מדליית כסף (73 ק"ג) היום (ראשון) הגיע תורו של הג'ודוקא אורי ששון. הישראלי, שמתחרה במשקל עד 100 ק"ג, רשם הישג נאה במיוחד כהוסיף למאזן של נבחרת הג'ודו מדליית ארד. ששון ניצח ארבעה יריבים בדרך למדליה, שניים מהם בבית הניחומים אחרי שהפסיד ברבע הגמר.

יש לציין כי סבב גביע העולם הוא הסבב השלישי בחשיבותו אחרי הגראנד סלאם ואחרי הגראנד פרי. כמובן שזה לא כולל את תחרות המאסטרס, אליפות אירופה ואליפות העולם.

עד 100 ק"ג
החלום של אורי ששון הוא כמובן להגיע למשחקים האולימפיים, אך כרגע הכיוון הוא ריו דה ז'ניירו (2016) ולא ללונדון (2012), מפני שהוא נכלל באותה קטגוריית משקל בה מתחרה אריק זאבי. ששון ניצח בסיבוב הראשון את ראמזיק טונויאן מאוקראינה בזכות שני ווזארי ויוקו בודד. בשמינית הגמר גבר הישראלי על ג'יימס אוסטין הבריטי בזכות איפון. ברבע הגמר ציפתה לששון משוכה גבוהה במיוחד בדמות ירגליס בורודבאקו הלטבי, אחד מיריביו של זאבי ומהג'ודוקות הטובים בעולם במשקל עד 100 ק"ג. טעות של הישראליו מול בורודבאקו עלתה לו באיפון טכני והפסד.

ששון נשר לבית הניחומים, שם המשיך להיאבק על מדליית הארד. בחצי הגמר בבית הניחומים הוא ניצח את אנדריי טומצ'וק אחרי שהשיג שני יוקו ו-ווזארי אחד לעומת יוקו בודד של הרוסי. בקרב על הארד פגש ששון את מרטין ינאטה הסלובני. ששון השיג את האיפון השני שלו בתחרות וגם את המדליה.  ויאצ'יסלב דניסוב האוקראיני זכה במדליית הזהב באותה קטגוריה.

"אני שמח מאוד על המדליה", אמר אורי ששון לאתר ערוץ הספורט. "זה הישג ראשון משמעותי שלי, אני מרגיש שעשיתי התקדמות יפה בזכות צוות המאמנים, אורן סמדג'ה, גיל עופר וגיא פוגל, שמאמינים בי מהרגע הראשון. אני מקווה להשיג תוצאות טובות יותר בהמשך הדרך".

אגב, זאבי, שלא הגיע לתחרות גביע העולם בטאלין, מתכונן לתחרות הגראנד סלאם בריו דה ז'ניירו בשבוע הבא. ישראלית נוספת שתהיה בריו היא אליס שלזינגר, שאמש זכתה במדליית הזהב בגביע העולם לנשים בליסבון.

עד 81 ק"ג
ארד סימון פתח עם ניצחון דחוק על גיורגי לאדוגין המקומי. בסיומו של קרב ארוך ניצח הישראלי בזכות יוקו בודד שהשיג. בשמינית הגמר הודח הישראלי אחרי שספג שלושה עונשים ו-ווזארי מול איבן וורובייב מרוסיה.