X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
5 הצביעו בעד ו-11 הצביעו נגד הצעת החוק להעביר הסמכות לדון בהסרת חסינות ח"כ לוועדה חיצונית; יו"ר הוועדה: האופוזיציה ניצחה את הקואליציה; ח"כ גלאון: נתנו לחתול לשמור על השמנת; ח"כ בנלולו: אמשיך להילחם להעברת הסמכות לגוף חיצוני
▪  ▪  ▪

ועדת הכנסת החליטה בהצבעה שנערכה (יום ד', 16.7.03) להשאיר בידה את הסמכות להסרת חסינותם של חברי כנסת.
בתוך כך לא התקבלה הצעת ח"כ גדעון סער (ליכוד) להעביר הסמכות לוועדה חיצונית שאותה אמור למנות יו"ר הכנסת ובה חמישה אישי ציבור, בראשות שר המשפטים לשעבר.
משמעות ההחלטה: חברי הכנסת יאלצו לעמוד בין הפטיש לסדן: בידיהם הסמכות לשפוט את חבריהם לסיעה או "להגן" עליהם מפני העמדה לדין.
נושא זה עלה שוב על סדר יומה של ועדת הכנסת, נוכח החלטת הוועדה לדחות את בקשת היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, שביקש להסיר חסינותה של ח"כ נעמי בלומנטל.
ההחלטה התקבלה ברוב של 11 מתנגדים מול 5 תומכים. בין התומכים: חבר הכנסת סער, ח"כ דניאל בנלולו, ח"כ יצחק הרצוג (העבודה), ח"כ זהבה גלאון (מרצ) וח"כ דוד טל (עם אחד).
יו"ר הוועדה, רוני בראון (ליכוד), אמר עם קבלת ההחלטה: האופוזיציה ניצחה את הקואליציה. "המצב הוא לא טוב ולכן הצעתי שהדברים יצאו לטיפול זרקורי המליאה, אבל ההצעה לא התקבלה.
"היתה הצעה פופליסטית להוציא את הדיונים בעניין החסינות החוצה (לוועדה חיצונית, ר.נ.ה). אין בהחלטה זו הרבה אומץ. חבר כנסת צריך לטפל ולקבל החלטות קשות. צר לי שהכנסת והאופוזיציה ניצחו את הקואליציה", אמר בראון.
ח"כ זהבה גלאון שתמכה בהחלטה להוציא הדיונים בעניין הסרת חסינות חבר כנסת לוועדה חיצונית, אמרה בתום ההצבעה: נתנו לחתול לשמור על השמנת. "אני סברתי שיש להסיר את סמכות הכנסת לדון בעניין הסרת חסינות ח"כ ולהעביר זאת לוועדה חיצונית. בהחלטה שהתקבלה נתנו לחתול לשמור על השמנת".
ח"כ בנלולו אמר בתום ההצבעה: "אני אמרתי שיש להוציא את הדיון בהסרת חסינות לגוף חיצוני. אין לי שונאים ואויבים אך לעיתים קורה שיש דעות מנוגדות, ולכן חבל יהיה שמחר אני אצטרך לשפוט חבר. זה כמו שופט בבית משפט שיודע שצריך לשפוט אותו - הוא מיד מונע מעצמו לדון בנושא. אני אמשיך להילחם בזה", אמר.
בהמשך הדיון ספג יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, מפלה קשה כאשר חברי הוועדה התנגדו להצעת יו"ר הוועדה, בראון, להעביר את הדיון בעניין חסינות ח"כים למליאת הכנסת. ח"כ טיבי שהתנגד גם להצעה זו אמר בתום ההצבעה: "מדובר בהחלטה שעשויה לפגוע במיעוטים ובסיעות הקטנות". הצעת בר-און נפלה ברוב של 5 תומכים מול 6 מתנגדים.

תאריך:  16/07/2003   |   עודכן:  10/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נעמי בלומנטל
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
קיבלו את אישור המועצה להשכלה גבוהה
מחלקה ראשונה
הקמפיין לדגם T720 בהיקף של מיליון וחצי ש"ח
מחלקה ראשונה
הפרויקט בשלב זה הינו פיילוט והצלחתו תאפשר הרחבה לנמל כולו; שלב הפיילוט מוערך בכ-200 אלף שקל
נועם שרביט
טוענים: הרשות ואש"ף הנחו, עודדו והסיתו לבצע פיגועי טרור בישראל, מה שהביא לאובדן פרנסתם ולנזקים; 75% מפיגועי האינתיפאדה השנייה בוצעו בידי אנשי הרשות ואש"ף; בחודש מארס השנה נפסק כי הרשות הפלשתינית הינה אישיות משפטית ברת תביעה בישראל
הדר פרבר
פגישה חמישית בין שר האוצר לבין שר הבריאות - ללא התקדמות; אספקת התרופות ל-7 בתי חולים הופסקה; יבוטלו טיפולים וניתוחים יקרים ב-12 בתי חולים ציבוריים; יופסקו צינתורים, ניתוחים נוירוכירורגים ואורטופדיים, טיפולי דיאליזה ואספקת תרופות אונקולוגיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il