X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נהגי המוניות לבג"צ: "אפשר לנו לרכוש מונית במחיר מלא - ולהתחשבן עם המכס בדיעבד, שכן יבואני הרכב עושים רווח על חשבונינו והמדינה עוצמת עין"
▪  ▪  ▪

בג"צ הוציא צו על תנאי נגד משרדי האוצר, המסחר והתעשייה והתחבורה ונגד איגוד יבואני הרכב, המורה להם להשיב לעתירתם של נהג המונית צבי קפלן, ואיגוד נהגי המוניות חברי ההסתדרות.
בג"צ נאלץ להתערב ולאלץ שלושה ממשרדי הממשלה, ואת איגוד יבואני הרכב, להשיב לדרישות נהג המונית העקשן, לאחר שאיש לא נענה לתביעותיו הקודמות. איגוד נהגי המוניות חבר אליו לאחר מעשה, ופרקליט האיגוד עו"ד שי גלעד סייע בקבלת החלטת בג"צ.
העותרים מבקשים שנהגי המוניות יוכלו לרכוש את מוניותיהם החדשות במחיר רגיל, ככל רוכש מכונית פרטית בימיסוי מלא, ורק בדיעבד לקבל חזרה משלטונות המס את החזר הכסף בגין הפטור ממכס וממס קניה.
"יבואני הרכב גוזרים קופון על חשבון בעלי המוניות," קובע קפלן, "וכל שאני רוצה הוא לרכוש מונית כרכב פרטי לכל דבר, ואחר כך להתחשבן בעצמי עם המכס, ולקבל חזרה את המיסוי ממדינת ישראל - החוברת ליבואני הרכב בעושק בעלי המוניות".
איגוד נהגי המוניות חברי ההסתדרות, בראשות יהודה בר-אור, הצטרף לעתירתו של נהג המונית התל אביבי צבי קפלן. האיגוד טוען כי יבואני הרכב מרוויחים רווח נוסף על הרווח הרגיל ממכירת מכונית רגילה כשהיא נמכרת כמונית, וכי הרווח בא על חשבון כיסם, "הריק ממילא," לדבריהם, של נהגי המוניות.
בא כוחו של האיגוד, עו"ד שי גלעד ממשרד עוה"ד הורנשטיין - גלעד, טען שיבואני הרכב עושים רווח עודף של כ-100 מיליון שקל בשנה על גבם של נהגי המוניות, וכי השיטה שיש לנהוג על-פיה היא שהנהג יתחשבן ישירות עם המכס.
העותרים טענו עוד כי הפטור ממכס וממס קניה מיועד לנהג המונית אך בפועל מגיע לכיסיהם של קומץ יבואני רכב.
הביטוי "קומץ יבואנים" ננקט בבית המשפט לשון מליצה, אף שלמעשה דייק בהגדרה שכן מכלל עשרות מותגי הרכב הנמכרים בישראל, רק מעטים מהיבואנים מייעד מכוניות לשימוש כמונית.
בג"צ, בהרכב השופטות דורנר, פרוקצ'יה וחיות, הורה למשיבים להשיב תוך 60 יום.
פריצת הדרך המקווה נוצרה לאחר שעם תום מספר התדיינויות קודמות עקרות, ביקש ארגון נהגי המוניות להצטרף כעותר נוסף לעתירתו של נהג המונית צבי קפלן, נגד המדינה ואיגוד יבואני הרכב.
העותרים טוענים, כי מלבד נהגי המוניות ניפגעים מהנושא גם נכים ותושבי חוץ, שכולם משלמים את המיסים למוכר הרכב בסוכנות היבוא, שהיא מתחשבנת לאחר מעשה עם שלטונות המכס.
המדינה אינה עושה די להשגחה על סכום הפטור ממסים, לו זכאיות אוכלוסיות אשר זכו בפטור עקב היותן מופלות לרעה מטבען. העותר המקורי ביקש לפיכך מבג"צ להורות למכס לאפשר לנהגי המוניות לרכוש מכוניות במחיר מלא, ככל אזרח רגיל בישראל, ורק לאחר מכן לדרוש החזר המס.
להערכת צבי קפלן מרוויחים יבואני הרכב עשרות מיליוני שקלים לשנה, על גבם של ציבורים בעיתיים ונהגי המוניות בכללם.
בתגובה לעתירה המקורית טען האוצר את תשובתו הסטנדרטית, כי "ההסדר הקיים הוא הרע במיעוטו, ואם ישונה, הוא עלול להרע הן לבעלי המוניות והן לציבור הנוסעים. לכן, עדיף להשאיר את המצב הנוכחי, גם אם יבואני הרכב זוכים בכך לרווחים גבוהים".
איגוד יבואני הרכב קובע, כי כל יבואן רשאי לתמחר את הרכב בהתאם לשיקוליו העיסקיים. לייעוד הרכב חשיבות רבה לגבי היבואן, שכן ציבור בעלי המוניות ידוע כקהל רוכשים קשה ותובעני בכל הנוגע לרכישה ולטיפול שבעקבותיה.
יבואני הרכב מסרבים באופן מסורתי למסור מידע על נתח רווחיהם, לטענתם בישיבה הקודמת גם לא היתה כל עילה להתערבות בג"צ.
בעלי המוניות הביעו אמש בפנינו שביעות רצון רבה מעצם ההחלטה, אם כי ציינו כי בזאת רק החלו בדרך ארוכה. אחת הבעיות המרכזית הינה שקשה להם להביא מוניות בייבוא אישי, שכן יצרני הרכב בחו"ל, ובעיקר חברת מרצדס ממנה נרכשות המוניות הטובות והמעולות ביותר בארץ, אינן מוכנות למכור לבעלי המונות באופן ישיר.
מספר בעלי מוניות מרצדס מסרו לנו כי בעבר רכשו מוניות באמצעות "דילרים" בחו"ל, וחסכו לעצמם עשרות אלפי שקלים.

תאריך:  16/07/2003   |   עודכן:  16/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
התערוכה תתקיים עד סוף חודש דצמבר; בנוסף תערוכת קבע מיצירותיו של האמן ו"גוטמן באוסף הפניקס הישראלי"
רנית נחום-הלוי
5 הצביעו בעד ו-11 הצביעו נגד הצעת החוק להעביר הסמכות לדון בהסרת חסינות ח"כ לוועדה חיצונית; יו"ר הוועדה: האופוזיציה ניצחה את הקואליציה; ח"כ גלאון: נתנו לחתול לשמור על השמנת; ח"כ בנלולו: אמשיך להילחם להעברת הסמכות לגוף חיצוני
הדר פרבר
קיבלו את אישור המועצה להשכלה גבוהה
מחלקה ראשונה
הקמפיין לדגם T720 בהיקף של מיליון וחצי ש"ח
מחלקה ראשונה
הפרויקט בשלב זה הינו פיילוט והצלחתו תאפשר הרחבה לנמל כולו; שלב הפיילוט מוערך בכ-200 אלף שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il