X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האחים בן-ארי מבקשים מבית המשפט להורות לדירקטוריון היקב להדיח את רקנאטי מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון, ולחייבו בפיצוי בסך 2.5 מיליון ש"ח בגין הנזקים שגרם; דורשים להדיח גם את ג'ון בוק, לשעבר סמנכ"ל דסק"ש, מתפקידו בדירקטוריון היקב
▪  ▪  ▪

ד"ר משה בן ארי וד"ר שלומי בן ארי, יזמי 'יקבי רקנאטי' ומבעלי המניות המרכזיים, הגישו (ג', 15.7.03) לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה כנגד לני רקנאטי וג'ון בוק, במטרה למנוע את המשך הפגיעה ביקב ובבעלי המניות עצמם, ובדרישה לפצות את 'יקבי רקנאטי' בגין הנזקים הכספיים שנגרמו ליקב כתוצאה ממעשיהם ומחדליהם של השניים.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד יהושע חורש, גיל רוזנברג ושי רייכר, ממשרד ש. הורוביץ ושות', מתבקש בית המשפט להורות לדירקטוריון היקב להדיח את יו"ר הדירקטוריון, לני רקנאטי, ואת ג'ון בוק, דירקטור מטעמו של רקנאטי ולשעבר סמנכ"ל דסק"ש, מדירקטוריון היקב. מניותיהם של האחים בן ארי מוחזקות באמצעות חברת האחזקות נירי דנית השקעות בע"מ.
עוד מבקשים האחים בן-ארי, כי בית המשפט יורה לדירקטוריון להימנע מתשלום הוצאותיו הפרטיות של רקנאטי מחשבון החברה, ולחייב את רקנאטי לפצות את היקב בסכום של 2,677,000 ש"ח, בשל הנזקים הכספיים שנגרמו ליקב, כתוצאה ממעשיו ומחדליו של רקנאטי - זאת בכפוף לאישור חלקה הכספי של התביעה כתביעה נגזרת.
כן מתבקש בית המשפט, להורות לרקנאטי לקיים את התחייבותו החוזית לפעול להשגת מימון חיצוני לחברה.
מן התביעה עולה, כי השותפות בין האחים בן-ארי, בנים למשפחת כורמים ותיקה, שחלמו והגו את רעיון היקב, לבין רקנאטי, שנבחר על-ידי האחים בן-ארי כמשקיע ביקב, נשאה פרי בתחילה, ותוך זמן קצר החל היקב לייצר יין איכותי מאד והפך לאחד המובילים בשוק הישראלי.
עם זאת, נטען, ככל שהתקדמה פעילותו של היקב וגדלה הצלחתו, גבר רצונו של רקנאטי לנשל את את אלו שיזמו את הקמת היקב. עד מהרה הפכה מעורבותו הגוברת של רקנאטי ביקב כאמצעי לקידום מטרותיו הוא, תוך פגיעה באינטרסים של החברה, גרימת נזקים כספיים לחברה, קיפוח בעלי המניות האחרים וניסיון נפסד להשיג שליטה בחברה, תוך שימוש בכוח ההצבעה המסור לו.
בין היתר נטען, כי רקנאטי ובוק נמנעו במכוון מלהשיג מימון חיצוני ליקב, תוך נסיון לכפות השקעות בעלים בניגוד לקבוע בהסכמים, כדי שיוכלו להשתלט על החברה. לשם כך, מינה רקנאטי כמנכ"ל את דורון רנד, סמנכ"ל השיווק של היקב, "אשר נכשל בתפקידו ועמד בפני סיום עבודתו בחברה, וזאת בניגוד לטובתו של היקב".
האחים בן-ארי אף טוענים, כי רקנאטי נהג ונוהג בחברה כבשלו, תוך שימוש בחברה לקידום מטרותיו האישיות, קידום חבריו ובני חסותו, והאדרת שמו. כמו כן, "כמי שאינו מומחה בתחום היין, וכמי שכל הכשרתו אינה עולה על קורס טעימות קצר, ביקש רקנאטי לקבל החלטות הנוגדות את שיקול הדעת המקצועי של הגורמים המוסמכים, תוך הפרה בוטה של חובת הזהירות החלה על נושא משרה בתאגיד ותוך סיכון היקב והעבודה הסדירה בו".
יחד עם הגשת התביעה, הגישו האחים בן ארי בקשה לאישור חלקה הכספי של התביעה - הנוגע כל כולו לנזקים כספיים שנגרמו לחברה - כתביעה נגזרת.

תאריך:  16/07/2003   |   עודכן:  16/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
הוועדה החליטה לעקוב אחר החלטת 'דן'; חברת דן: הקמפיין פוגע ברגשות הציבור יש לנו גם צורך כלכלי; חברי הוועד למלחמה באיידס: דן דואגת יותר לרגשות הציבור החרדי מאשר להצלת חיי אדם
עמוס באר
נהגי המוניות לבג"צ: "אפשר לנו לרכוש מונית במחיר מלא - ולהתחשבן עם המכס בדיעבד, שכן יבואני הרכב עושים רווח על חשבונינו והמדינה עוצמת עין"
הדר פרבר
התערוכה תתקיים עד סוף חודש דצמבר; בנוסף תערוכת קבע מיצירותיו של האמן ו"גוטמן באוסף הפניקס הישראלי"
רנית נחום-הלוי
5 הצביעו בעד ו-11 הצביעו נגד הצעת החוק להעביר הסמכות לדון בהסרת חסינות ח"כ לוועדה חיצונית; יו"ר הוועדה: האופוזיציה ניצחה את הקואליציה; ח"כ גלאון: נתנו לחתול לשמור על השמנת; ח"כ בנלולו: אמשיך להילחם להעברת הסמכות לגוף חיצוני
הדר פרבר
קיבלו את אישור המועצה להשכלה גבוהה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il