X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הנתבעים אינם יכולים לערער על הדרישות משום שאין בידם את המסמכים המתאימים בשל הזמן הרב שחלף; תגובת המוסד לביטוח: אין התיישנות על חובות למוסד; נשיא לה"ב נפעל לביטול ההחלטה
▪  ▪  ▪

לשכת אירגוני העצמאים טוענת כי המוסד לביטוח לאומי החל לתבוע עצמאים על חובות ותיקים, בני שנים. המוסד לביטוח לאומי דורש מהנתבעים לשלם חובות בגין דמי פגיעה בעבודה שהם קיבלו בעבר, אך על סמך נתוני ההכנסות של המבוטחים התברר כי עליהם להחזירם.
תביעות המוסד מתייחסות ליתרות חוב שתאריך היווצרותם הוא בן יותר מ-5 שנים ויש אף מקרים שהתביעות מתייחסות לתקופה העולה על 10 שנים.
נשיא לשכת ארגוני העצמאים זאב וינר הודיע, כי יפעל לביטול תביעות התשלום הללו בשל הזמן הארוך שחלף ומבלי שהמוסד נקט בצעדי גבייה. "דווקא בתקופה הקשה ביותר לעצמאים מתעורר המוסד ומגלה כי לא גבה חובות מהעבר, בשל מחדליו", טוען וינר.
רו"ח יהושע מיניביצקי, יו"ר וועדת הקשר של לשכת ארגוני העצמאים עם המוסד לביטוח לאומי מסר, כי בבדיקה שערך עם הנהלת המוסד נמסר לו כי מדובר בחובות פתוחים שלא נדרשו עד היום ועתה החליטו לגבות אותם, במסגרת של מבצע ארצי.
בהודעת האירגון נמסר כי במוסד לביטוח לאומי, הבהירו לרו"ח מיניביצקי, כי על חובות למוסד לא חלה התיישנות, כפי שהיא חלה על גופים אחרים.
רו"ח מינביצקי אמר, כי בשל הזמן הרב שחלף מאז היווצרות החוב יש עצמאים רבים שאין בידם את האפשרות להוכיח, באמצעות המסמכים המתאימים, שאכן הם בכלל חייבים כספים למוסד.
עוד בהודעה: "יש לציין כי המוסד לביטוח לאומי מודע לכך כי לאחר שנים ארוכות בהם לא ננקטו הליכי גביה, קשה יהיה לפנות למבוטחים החייבים ולדרוש מהם את החזר החובות כולל הצמדה, ולכן הודיע המוסד לבעלי החוב כי הוא מוכן לוותר על הפרשי הצמדה בשל הפיגור הרב שחל במשלוח דרישות התשלום למי שישלם את החוב בתוך חודשיים ממועד משלוח ההודעה".
רו"ח מיניביצקי אומר, כי החל מתחילת החודש קוצרה תקופת ההתיישנות להגשת תביעות לקבלת קצבאות. התקופה קוצרה מ-4 שנים עד כה לשנה וחצי כיום. "האם קיימת תקופת התיישנות לגבי מימוש זכויות ואין התיישנות על חובות?" הוא שואל.

תאריך:  16/07/2003   |   עודכן:  17/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
נוסע כבר חמישה ימים רצוף, ומתכוון להמשיך; כל שמונה שעות הוא רשאי לנוח 15 דקות
גיל איל
מועד פגישת בוש-אבו מאזן: יום ו' 25.7.03; בוש יתבקש לפעול לשחרור אסירים נוספים ולהפסקת פיתוח ההתנחלויות מצד ישראל; שרון יבקר בארה"ב שלושה ימים אחר כך
גיל איל
כך מפרסם אתר האינטרנט הרוסי פראבדה; ככל הנראה לאחת מחברות הלהקה, יש חבר
גיל איל
בלייר נאלץ להתגונן בעקבות הטענות כי מסמכים שהועברו לסוכנות הגרעין העולמית הינם מזויפים; סוכנות המודיעין הבריטית מתמודדת עם טענות כי הטעתה את צבא ארה"ב
ענבל אביב
בין הפריטים במיכל: פרוסת שבבים מתקדמת בעובי 300 מילימטר מאורגון, מארז מיקרו-מעבד מסין, צילומים מסנטה קלרה, ועיתון מקוסטה ריקה; מישראל - קופסה מעץ זית, ובה יונה ממתכת המסמלת את תקוות ישראל לעתיד של שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il