הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לפני בוראץ: חיפה סיימה ב-1:1 מול נס ציונה

האלופה נראתה כבויה לפני ההתמודדות במוקדמות ליגת האלופות. וויאם עמאשה הצליח לאזן (78). סיידו יא יא לא פתח ולא צפוי להיות ב-11 מול הבוסנים. במידה שיגיע חלוץ זר, לא מן הנמנע שהוא יהיה הזר אשר יפנה את מקומו

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  08.07.11 - 10:30
סידר שוויון. עמאשה (אתר הרשמי של מכבי חיפה)
סידר שוויון. עמאשה (אתר הרשמי של מכבי חיפה)

חמישה ימים לפני המבחן מוקדמות ליגת האלופות ומכבי חיפה לא נראית טוב. במזג אוויר חם מהרגיל סיימו היום (שישי) הירוקים בתיקו 1:1 מול נס ציונה מהליגה הלאומית במשחק הכנה שנערך בקרית אליעזר. האורחת הובילה במשך רוב ההתמודדות משער של ארנון תמיר במחצית הראשונה, אבל וויאם עמאשה הצליח לאזן כשנותרו 12 דקות לסיום המפגש.

נכון, אי אפשר לדעת הרבה ממשחקי הכנה, שמשמשים בעיקר כניסוי כלים של הצוות המקצועי. אלישע לוי שיתף שחקנים רבים, ביניהם ישראל זגורי, חיים מגרלשווילי, שלומי אזולאי וסרי פלאח.

אין ספק שאנדריי פילאבסקי ויוריצה בוליאט הם פוטנציאל גדול להפוך לצמד הבלמים הטוב בליגת העל, אבל צריך עדיין לעבוד על התיאום ביניהם, וגם בספסל חיפה היו מודאגים מהעובדה הזו. חוסר עירנות מצד הראשון הובילה לשער של נס ציונה. בהתקפה ניתן לראות שוולדימיר דבאלישווילי נראה כבד מהרגיל. אולי זה בגלל מזג האוויר, אולי הכושר או שבכלל מדובר במוראל של החלוץ, שעתידו במועדון עדיין לא ברור.

בעקבות העובדה שסיידו לא פתח וכנראה לא ישחק גם מול בוראץ, נראה כי אם אכן יגיע זר נוסף, יאיא יהיה זה שיעזוב ולא ולדימיר דבאלישווילי. בחיפה יש מצוקת חלוצים, מאחר שאם גאדיר אכן יזדקק לניתוח, זה משאיר את אלישע לוי רק עם דבאלשווילי, עמעשה ואזולאי.

ניר דוידוביץ' נעדר מהמשחק בעקבות פציעה בברכו. השוער הוותיק נפגע באימון מול ראפיד בוקרשט במחנה באוסטריה, ומאז סובל מכאבים. השוער יעבור בדיקה ביום ראשון. פצוע נוסף הוא מוחמד גאדיר. החלוץ עבר היום בדיקת MRI, הממצאים טרם התקבלו. בין הקורות של מכבי חיפה עמד שוער הרכש בויאן שראנוב, שהוחלף בהמשך על ידי רם שטראוס.

מהלך המשחק
בדקה ה-6 הגיעה ההזדמנות הראשונה של מכבי חיפה. אייל גולסה מצא את יניב קטן, שבעט מ-16 מטרים אבל מצא את שלומי בן חמו מוכן. בדקה ה-19 ארנון תמיר ניצל ריפיון בהגנה הירוקה ובהתקפה הראשונה של הקבוצה מהלאומית הצליח למצוא את הרשת, 0:1 לנס ציונה.

בדקה ה-31 וויאם עמאשה היה חייב לכבוש, אבל מתוך הרחבה הוא בעט דווקא החוצה. 6 דקות אחר כך חוסר ריכוז של בוליאט איפשר לצגאי להגיע למצב מסוכן, אבל הוא בעט החוצה. בדקה ה-40 דבאלישווילי הגיע למצב מסוכן אבל בחר למסור לעמאשה, שהחזיר אחורנית בדאבל פס. דבאלישווילי בעט מ-11 מטר אבל בן חמו קלט, 0:1 בהפסקה.

חיפה פתחה את המחצית השניה טוב יותר. בדקה ה-48 משומר מצא את דבאלישווילי בתוך הרחבה אבל הגיאורגי החמיץ שער בטוח מקרוב ושלח את הכדור החוצה. בדקה ה-60 קרן של חיפה הורחק לא טוב על ידי הגנת נס ציונה, גולסה בעט טוב מהאוויר וראה את הכדור מורחק מקו השער.

שלומי אזולאי שנכנס כמחליף במקום יניב קטן הגיע למצב טוב בדקה ה-74 אבל הבעיטה שלו נהדפה על ידי שלומי בן חמו. 12 דקות לסיום הגיע השוויון. עמאשה קיבל כדור גובה טוב מעלי עותמאן בשביל לנגוח לרשת, 1:1 בסיום

הרכבים
מבי חיפה
: בויאן שראנוב (רם שטראוס/70), אייל משומר (עלי עותמאן/65), אנדריי פילאבסקי (סרי פלאח/68), יוריצה בוליאט, טאלב טוואטחה, אייל גולסה (ישראל זגורי/68), גוסטבו בוקולי (חיים מגרלשווילי/82), יניב קטן  (שלומי אזולאי/65), עידן ורד (דלה ימפולסקי/55), ולדימיר דבאלישווילי, וויאם עמאשה
נס ציונה: שלומי בן חמו, דור אלקבץ (דין רפאל/46), אובו קואלו, טל משען, אביעד דנן, מתן גלזר, ארנון תמיר, מור שקד (בן אבגי/67), סהר לוי (ארנבאת'/55), יחיאל צגאי, עומר פרץ (יוסי אסייג/60)