X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רובינשטיין השיב ברוח זו ליו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, ח"כ מיכאל איתן; היועצת המשפטית של הכנסת מתנגדת להאזנות לחברי כנסת
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, טוען כי ב-6.5 השנים שהוא מכהן בתפקיד, הוא לא אישר האזנות סתר לשרים ולחברי ולחברי כנסת. רובינשטיין גילה זאת במכתב ששיגר אל יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ מיכאל איתן.
המכתב אל ח"כ איתן נשלח על-פי בקשתו, להבהיר האם המשטרה ביצעה האזנות סתר בין כותלי הכנסת - לשרים ו/או לחברי כנסת. הדבר עלה על-הפרק, בעקבות סירובו של ראש אגף המודיעין במשטרה להשיב על שאלה זו בדיון שקיימה ועדת החוקה.
רובינשטיין סייג במעט את דבריו, וציין כי אומנם היה מקרה אחד - שאינו קשור לדבריו למשטרה, במסגרתו נעשתה אליו פניה, ולבסוף החליט שלא להמשיך בטיפול בו. היועץ כותב לח"כ איתן, כי דרישת הוועדה לחייב את ראש אגף המודיעין במשטרה לגלות מידע זה, אינה ראויה (ציטוט):
"אין חולק על חשיבות הפיקוח והבקרה של הכנסת וועדותיה על פעולות הרשות המבצעת, ועל כך שמנגנון זה מהווה אחד מיסודות המשטר הדמוקרטי. ואולם דומה, כי גם מטעמי נקיון הדעת ומראית עין ציבורית, יש לנהוג זהירות רבה בעיסוק של חברי כנסת, במסגרת הבקרה בעניין האזנות סתר, בפיקוח על האזנות סתר להם או לחבריהם חברי הכנסת. אכן, יש נושאים בהם הכנסת מבקרת את פעולות הרשות המבצעת בתחום הפלילי גם ביחס לחבריה, כדוגמאת בקשות להסרת חסינות, אך נושא זה מוסדר במפורש בחקיקה [ומעורר כשלעתמו כידוע שאלות שונות], וזאת בשונה מנושא האזנות הסתר, שהמחוקק קבע לגביו דרכי פיקוד מוסדרות".
רובינשטיין מדגיש בתשובתו לאיתן, עליו חתום עו"ד רז נזרי, כי נושא זה - של אפשרות ביצוע האזנת סתר לשר או חבר כנסת, לצורכי חקירה, נבחנה לפני כמה שנים על-ידי היועמ"ש. באותה בדיקה נקבע, כי "ככלל אין לעשות שימוש בהאזנות סתר לחברי כנסת, למעט מקרים חריגים ביותר בהם ניתן יהיה לשקול לשקול ביצוע האזנות, וזאת בכפוף למספר דרישות שקבע בשעתו, שלא כאן המקום לפרטן. נציין רק כי בכל מקרה בו תבקש רשות מוסמכת לבצע האזנת סתר לחברי כנסת, יובא העניין לאישור של היועץ המשפטי לממשלה".
רובינשטיין ממליץ בפני הכנסת, לפעול לעיגון סוגיה זו בחוק החסינות הנוגע לחברי הכנסת. לגישתו, ראוי שהצעת חוק בנושא תהא ברוח חוות דעתו של היועמ"ש.
רובינשטיין מבקש במכתבו להבהיר, כי כל האמור עוסק בהאזנה לחבר כנסת. יחד עם זאת, הוא מציין, לא מן הנמנע כי במסגרת האזנת סתר כדין לאדם אחר, תיקלט שיחה של חבר כנסת או שר המשוחח עם אותו אדם.
היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד אנה שניידר, דוחה את חוות דעתו של רובינשטיין, לגישתה, בשום מקרה אין לאפשר האזנות סתר לחבר כנסת, שכן חוק החסינות שולל גם פעולה כזו.
_____________
[הערה שלי (י.י.): תגובתו של רובינשטיין לאיתן אינה מדוייקת. כפי שחשפנו ב-Nfc ובמעריב, בעת שכיהן בנימין נתניהו בתפקיד ראש הממשלה, בוצעה האזנת סתר לשלוחה המרכזית באמצעותה שוחח. המשטרה, ובראשה ראש יאחב"ל דאז, משה מזרחי, פנתה וקיבלה צו להאזנת סתר לשיחות שהתנהלו באמצעות מכשיר הטלפון שבו השתמשה מנהלת לשכתו, רוחמה אברהם (כיום חברת כנסת). הטלפון הזה שימש כאמור את נתניהו, כראש ממשלה. רובינשטיין טוען כיום, כי לא אישר האזנות סתר לשרים ו/או חברי כנסת. יחד עם זאת, הוא אינו מתייחס, משום מה, לעניין זה].

תאריך:  21/07/2003   |   עודכן:  21/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדנה ארבל / Edna Arbel
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
מדובר על כספים שלא הוחזרו בעבר, על-אף שאמורים היו להיות
גיל איל
היתושים נתגלו בבדיקות שגרתיות שערכו מומחי האגף ללוחמה במזיקים במשרד לאיכות הסביבה
מירב לוי
דבריו השר הועלו בהמשך למדיניות חדשה שנועדה לשנות קבלת ההחלטות ביחס לישראל באו"ם
גיל איל
יום חג למעריציו של השחקן שקנה את מעמדו בדמות התאום הגמדי של 'ד"ר רשע" בסדרת אוסטין פאוארס
גיל איל
דאבל-קליק היא מחברות הפרסום הגדולות ברשת; הציגה פרסומות המזכירות הודעות שגיאה טיפוסיות; בכתב התביעה נטען כי מדובר בהולכת שולל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il