X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
להצעת החוק התנגדו נציגי לשכת עו"ד אשר טענו: הדבר יכול להוות נושא תקדימי לפיו בעתיד כלכלנים רופאים ובעלי מקצועות חופשיים ידרשו לייצג לקוחות בסוגיות משפטיות
▪  ▪  ▪

ועדת הכספים של הכנסת אישרה (יום ג', 22.7.03) בקריאה ראשונה הצעת חוק מיסוי מקרקעין, לפיה רואי חשבון יוכלו לייצג לקוחות בסוגיות משפטיות בכל הקשור למס שבח מכירה ורכישה.
את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת יורי שטרן, מיכאל נודלמן (האיחוד הלאומי) ואהוד רצאבי (שינוי). יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אברהם הירשזון (ליכוד) השיב למתנגדי ההצבעה, כי ההצבעה בקריאה שניה ושלישית תתקיים לאחר פגרת הכנסת בעוד מספר חודשים.
הצעת החוק בעניין זה הוגשה לפני כחודש, אולם ההצעה שונתה לאחר חילוקי דעות שנתגלעו בין הלשכות (עורכי הדין ורואי חשבון) והצעת החוק האחרונה - שהוגשה היום, מהווה, כך לטענת חברי הכנסת שתמכו בה, הצעת פשרה.
על-פי הצעת החוק, רואה חשבון יוכל לייצג נישום בהליכים המתנהלים לפי סעיף 87 לחוק - לגבי מי שנדרש להגיש דוח למס הכנסה. ייצוג, כך נכתב בהצעת החוק, משמעו, לרבות כל טיעון ופעולה אחרת בשמו של הנישום, בכל הקשור לחישוב המס.
תומכי ההצעה עמדו בדעה כי לכל בעל מלאכה יש לעסוק באמנותו שלו ועל-כן אין להפקיע סמכות זו מידי רואי החשבון, כפי שהדבר נעשה עד עתה. דברי ח"כ יצחק כהן (ש"ס): "מיסוי מקרקעין זה רו"ח, לכך הוכשר ולצורך זה קיבל תעודתו. מה לעו"ד ולמיסוי מקרקעין? זה לא קשור בכלל. יש לכוון כל אמנות לבעל אמנותו שלו. לא יעלה על הדעת שבמקרה של רצח יזמינו רו"ח שייצג לקוח". כך אמר וקרא עוד, לחזור להצעת החוק המקורית ולא זו המפושרת.
בדעה זו החזיק גם ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) אשר עמד על-כך שמדובר בהצעת פשרה של שני הלשכות. עם זאת, בניגוד לעמדת חברי הכנסת (שרובם תמכו בהצעת החוק ר.נ.ה), סברו נציגי לשכת עו"ד, כי מדובר בטעות העשויה לבלבל את הלקוח. לדבריהם, בכל הקשור לסוגיות משפטיות מוטלת החובה והסמכות על עו"ד כדי לייצג לקוח, ולא להעביר סמכות זו לבעלי מקצועות אחרים חופשיים.
"הליך מס שבח הינו הליך משפטי במהותו. אני דוחה הצעת חוק זו אשר תפגע בעיקר בעסקים הקטנים, זו השכבה העיקרית שנתקלת בקשיים. הפשרה לא הושגה על דעתינו, אלא על דעת חברי הכנסת. גם אם לרו"ח מותר לייצג, לא ייתכן שיופיע ללא עו"ד, זאת הלכה פסוקה... החלטה זו מפרידה את הגדר ובעקבותיה יכולים לבוא רופאים, כלכלנים ועוד אשר ידרשו לייצג לקוחות בעניינם. איננו מתנגדים להצעה בגלל שזו הפרנסה שלנו, אלא יש צורך שאדם אחד יעמוד וייצג לקוח ויהיה בקיא בכל הנושאים המשפטיים הרלוונטים". כך אמר נציג לשכת עו"ד.
בניגוד לדברים אלו, כאמור, תמכו לשכת רואי החשבון בהצעת החוק, על-אף שראש הלשכה, עופר מני-רב, ציין בוועדה, כי הלשכה העדיפה את הצעת הוק המקורית הנוגעת לעניין סמכותם של רואי חשבון.

תאריך:  22/07/2003   |   עודכן:  22/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
שווי ההזמנה הראשונה עומד על כחצי מיליון דולר, ובסודה-קלאב צופים כי עד סוף השנה יגיע צבר ההזמנות לכמיליון דולר
מירב לוי
ההסכם מאפשר לסוכנויות נסיעות בהונג קונג ומקאו שמחוברים למערכת של TicTas, להשתמש בכל שירותיה ומוצריה של וורלדספאן
מירב לוי
בלוטות יותרת-התריס, ארבע במספר, אחראיות על ויסות הסידן בגוף האדם; באמצעות חתך קטן של 1-1.5 ס"מ ושימוש בגלאי קרינה המוחזק ביד, מזהים את הבלוטה החולה בדייקנות והניתוח מסתיים בכריתה
מירב לוי
תא לחץ חיוני לטיפול בצוללנים במקרה של תאונה; הוצאתו מכלל שימוש פירושה אובדן הסיכוי להציל חיים במקרה של תאונת צלילה
רנית נחום-הלוי
כך אמר ח"כ איתן בוועדת חוקה חוק ומשפט (יום ג'); ח"כ פינס: חוק האזנות סתר מעניק כבר הגנות רבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il