X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מספר בכירים עירקים נהרגו במהלך פעילות אמריקנית בעיר מוסול; ממשל בוש אישר כי האחים היו מטרות הפעילות; עליות שערים בבורסות
▪  ▪  ▪
עודאי - חוסל

קוסאי- חוסל

הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב אישר באופן רשמי, כי בניו של סדאם חוסיין נהרגו במהלך הפעילות שערך צבא ארה"ב בעיר מוסול בעירק. גופותיהם זוהו על-ידי משתפי פעולה עירקים,ובבדיקות עצמאיות שנערכו על-ידי צבא ארה"ב.
יחד עימם נהרגו שני עירקים נוספים, ככל הנראה בנו של קוסאי ושומר ראש של אחד מהשניים. עכשיו מתמקד צבא ארה"ב בחיפושים אחרי סדאם חוסיין עצמו.
קוסאי היה מספר 2 ברשימת המבוקשים האמריקנים ועודאי מספר 3. הבית הלבן פרסם הודיעה רשמית, שבה נאמר כי בניו של סדאם חוסיין אחראים לזוועות שביצעו בבני עמם העירקים. בהודעה הובעה שביעות רצון מהריגת השניים. בעירק הביעו רבים מהתושבים שימחה גלויה, יצאו לרחובות וירו מנשק אישי.
מוקדם יותר - פעילות לחיסול האחים חוסיין
בשעות הבוקר פשט כוח של צבא ארה"ב, שמנה כ-200 לוחמים, על בית פרטי בעיר מוסול (יום ג', 22.7.03). הכוחות הרגו ארבעה עירקים ולקחו למשמורת מספר אישים שנמצאו בבניין. הבית המדובר שייך ככל הנראה לקרוב משפחה של סדאם חוסיין. תוך-כדי הלחימה עלה הבית בלהבות.
מיד עם היוודע דבר האירוע, פורסם כי ייתכן והפשיטה מקורה במידע מודיעיני לפיו בניו של סדאם חוסיין, עודאי וקוסאי, התחבאו בבית.
לרויטרס נמסר, כי "אישים בכירים ביותר התחבאו בתוך הבניין". הדברים נאמרו על-ידי קצין אמריקני. על-פי ה-CNN ורשת פוקס ניוז, יתכן כי שני בניו של סדאם נהרגו במהלך הפשיטה. גם רשת אל-ג'זירה פרסמה מידע דומה.
מפקד המבצע דיווחה, כי עם הגיע הכוח לבית נפתחה לעברם אש מתוך הבניין. מסוקי קרב חיפו על הלוחמים האמריקנים אשר פשוט על הבית. יותר מ-200 חיילים אמריקנים היו מעורבים בפעולה. החיילים הינם לוחמי יחידה מובחרת. הפעולה בוצעה בבקרת יחידה מיוחדת של ה-CIA.
כאמור, לפחות ארבעה בכירים עירקים נהרגו, ומספר בכירים נפצעו במהלך הקרב. מספר בני אדם נלקחו על-ידי האמריקנים לחקירה, אולם טרם אושש המידע אודות זהותם. ממשל בוש אישר כי האחים היו מטרת הפעילות.
ארה"ב הציעה בחודשים האחרונים פרס של 15 מיליון דולר למי שימסור מידע שיוביל ללכידתם של האחים חוסיין. ברשתות הזרות נטען, כי מקור המידע הינו אחד השכנים במוסול, אשר עשוי להיות זכאי לפרס.
בהמשך פרסמה רשת פוקס ניוז, כי בכיר בפנטגון מסר מידע לפיו בממשל מעריכים כי קיימת סבירות של 90 עד 95 אחוזים כי מדובר בעודאי וקוסאי חוסיין. בבית הלבן ניסו להוריד את רמת ההתלהבות, מחשש שהמידע יתבדה, כפי שבעבר קרה למידע בדבר מותו של סדאם. מאוחר יותר, לאחר שאומתה זהותם של ההרוגים, נמסר רשמית כי אכן דובר בעודאי וקוסאי. יחד עם אחת הגופות נמצאה גופה של ילד, שעשויה להיות גופת בנו בן ה-14 של קוסאי, שהיה צמוד אליו בדרך כלל. יש לציין כי הגופות נפגעו קשות במתקפה.
קוסאי חוסיין:
נחשב למועמד המוביל לרשת את אביו בתפקיד נשיא עירק. יליד פברואר 1967, ונחשב לבנו 'השפוי' יותר של סדאם. קוסאי שימש מזה כמה שנים אחראי על מנגנוני הביטחון והמודיעין של עירק.
קוסאי חוסיין נחשב לשקט, מופנם ושקול יותר מאחיו עודאי. יחד עם זאת, בראיון שפורסם בסוף נובמבר האחרון עם הרמטכ"ל העיראקי לשעבר ניזאר אל-חזרג'י, שערק לאירופה, טען הבכיר לשעבר כי קוסאי הרבה יותר מסוכן מעודאי"
עודאי חוסיין:
בנו הבכור של סדאם חוסיין, עודאי, התפרסם בשל אכזריותו ומעשי העינויים שנהג לבצע. בין הסיפורים שהופצו בשנים האחרונות: עודאי ירה בנהג שהעז לעוקפו בכביש מהיר; כעונש על הפסד נבחרת עיראק בכדורגל, פצע עודאי את קפטן הקבוצה בכל גופו והשליכו למי ביוב.
בשנת 1988 נשלח עודאי לכלא באשמת רצח חנא ג'ג'ו, אחד משומרי הראש האהובים של סדאם. עודאי חיסל את ג'גו לאחר שהסביר לו כי אין הוא מקבל פקודות ממנו, אלא מאביו בלבד. בעיתוני בגדאד, דווח כי במהלך מאסרו ניסה עודאי ,לשים קץ לחייו. בעקבות האירוע נשלח עודאי לז'נווה, לגור עם דודו.
עליה בבורסאות העולם
החדשות על מותם של האחים חוסיין הובילו לעליות חדות בבורסות העולם באופן כמעט מיידי.
ג'סיקה לינץ' שבה לביתה
החיילת ג'סיקה לינץ', אשר הוחזקה בשבי העירקי, חוזרת לביתה לאחר מספר חודשי שהות בבית החולים. ככל הנראה יעבור עוד זמן רב עד שלינץ' תחלים לחלוטין.
לינץ' חולצה מידי השובים במבצע צבאי מרשים, אך ישנם הטוענים כי כל המבצע בויים על-ידי ממשל בוש כדי לזכות בדעת קהל חיובית.

תאריך:  22/07/2003   |   עודכן:  23/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
משפחותיהם של 10 ערבים ישראלים, שנורו בידי כוחות הבטחון לאחר מהומות אוקטובר 2000, דורשות להעמיד לדין את השוטרים והחיילים שירו בבניהם, בתקריות שונות; מרכז מוסאוא: על היועמ"ש לחקור התקרית היום בטייבה
רנית נחום-הלוי
ההצעה תוגש ביום ב' בשבוע הבא; את ההצעה העלה ח"כ ניסן סלומיאנסקי (מפד"ל); מבצע העבירה יוכל לתרום כספי, באישור בית משפט, לאגודות, רשויות נזקקים ואף ילדיו - לשם סיוע כלכלי
נועם שרביט
טוען כי רצון שכר את שירותיו לפני הפריימריז בליכוד, אך עדיין לא שילם את רוב שכרו; סכום התביעה כ-90,000 ש"ח
מירב לוי
המדביר ניהל עסק ללא רשיון והורשע בעבירות הבאות: ניהול סניף של עסק להדברה ללא הימצאות מדביר; אי מסירת הוראות לעובד הדברה; אי ניהול דרישות ניהול פנקסי רישום ואי קיום דרישת הצבת הודעת אזהרה
רנית נחום-הלוי
להצעת החוק התנגדו נציגי לשכת עו"ד אשר טענו: הדבר יכול להוות נושא תקדימי לפיו בעתיד כלכלנים רופאים ובעלי מקצועות חופשיים ידרשו לייצג לקוחות בסוגיות משפטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il