X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גולן נעצר ל-3 ימים בחשד לזיוף שיטתי של חפצים ארכיאולוגים, שימוש במסמכים מזוייפים ובשיבוש הליכי חקירה; השופט הורה למפקד מחוז ירושלים לבדוק התנהלות החקירה עד כה
▪  ▪  ▪

נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט אמנון כהן, הורה הבוקר (יום ה', 24.7.03) למשטרת ירושלים ולמפקד בית המעצר במגרש הרוסים, לאפשר לעורכי הדין אלדד יניב, רונן יניב ויונה בן-יהודה, להיפגש עם מרשם, אספן העתיקות עודד גולן, החשוד בעבירות זיוף ומירמה שונות.
השופט כהן הטיח ביקורת במשטרה, על דרך התנהלות החקירה בפרשה, ועל כך שלא טרחה כלל להופיע לדיון או לשלוח הודעה מטעמה, על-אף שקיבלה הודעה על מועד הדיון זמן מספיק מראש.
עודד גולן נעצר על-ידי המשטרה ל-3 ימים, בחשד שעסק בזיוף שיטתי של חפצים ארכיאולוגים, שימוש במסמכים מזוייפים ובשיבוש הליכי חקירה. גולן הוא שהחזיק, בין היתר, בכתובת יהואש ובגלוסקמת (ארון קבורה) יעקב, אחיו של ישו, שהתבררו כמזוייפים.
כזכור, גולן השתמש במשרד עורכי הדין 'הרצוג, פוקס, נאמן' כדי להציע את הכתובת המיוחסת למלך יהואש לאנשי מוזיאון ישראל, בליווי חוברת כרומו צבעונית, בה נטען כי "מדובר באחד הממצאים הארכיאולוגיים וההיסטוריים החשובים ביותר שנתגלו אי פעם בארץ ישראל".
לאחר מעצרו, הוביל גולן את החוקרים לחדר שנבנה על גג ביתו, שם נמצאו ציוד וחומרים ששימשו אותו, על-פי החשד, לזיוף העתיקות. עוד התגלו במקום פריטים מזוייפים בשלבים שונים של הכנה.
מאז תום הדיון אתמול (יום ד') בבית המשפט, לא איפשרה המשטרה לסניגוריו של גולן להיפגש עימו, בנימוק שהוא מצוי כביכול בשלבי חקירה מתקדמים. בקשותיהם להיפגש עם גולן נדחו על-ידי המשטרה, באמתלות כגון "עוד לא", "תמתין", "צריכים אותו לחקירה"; כך במשך שעות, וגם כשזומן עו"ד יניב למתקן המעצר אמש ב-18:00, המפגש לא התאפשר, בטענה ש"הוא מצוי בשלבי חקירה מתקדמים".
עו"ד רונן יניב הגיש אמש, באישון לילה, בקשה דחופה להיפגש עם מרשו, אולם השופט כהן קבע את הדיון בבקשה לשעות הבוקר המוקדמות (07:00), כדי לאפשר לנציג המשטרה לנכוח בדיון.
למרות זאת, מהדיון הבוקר נעדר נציג המשטרה, על-אף שזומן כדין. בדיון טען עו"ד בן-יהודה, כי זכות ההיוועצות בעו"ד זכתה למעמד חוקתי מאז חקיקת חוקי היסוד, והחוק מאפשר מניעת מפגש עם עו"ד לשם השלמת החקירה למשך "שעות ספורות" בלבד, אולם זה כ-36 שעות שנמנע ממנו לפגוש את גולן.
עו"ד בן-יהודה קבל על-כך, שגולן נחקר "לאורך שעות מטורפות... היה מצוי בהליך חקירה באופן רציף בלי לאכול ולישון ובלי הפסקה, בלחץ של 8 שוטרים ובלשים המלווים אותו כל הזמן, מתשאלים אותו, מחפשים עליו ובביתו במשרדו, כשהוא בלחץ נפשי אדיר... מדובר בשימוש באמצעים פסולים. ממילא בעתיד יהיה לזה משקל אפס".
"אין כאן חשד לבגידה או ריגול או ביטחון המדינה. כל מה שיש כאן זה ניסיון לשבור את רוחו ולשלול ממנו כל יכולת לשמור על זכותו לאי-הפללה עצמית ולשמור על זכותו לשתוק על-מנת לגרום לו לאבד צלם אנוש. מדובר על שיטות חקירה דורסניות הנועדות להלך אימים וללחוץ עליו".
עו"ד בן-יהודה הוסיף כי "אנו לא במדינה של עולם שלישי, בה מעלימים בן אדם, לא נתנו לו לפגוש את באי כוחו וליצור קשר עם העולם החיצון ופשוט זו חריגה מסמכות בצורה הנוראה ביותר... אני לא מבין אם אנו בארגנטינה או בישראל".
נשיא בית המשפט השלום הורה, כאמור, למשטרת ירושלים "לאפשר מייד ללא דיחוי נוסף" את פגישת החשוד עם עורכי דינו. עוד הורה השופט למפקד מחוז ירושלים, "לבדוק את התנהלות החקירה מהרגע בו ביקש בא-כח החשוד להיפגש עם החשוד ובעיקר, יש לבדוק מדוע הוזמן בא-כח החשוד למפגש בשעות אחר הצהריים ולאחר מכן סירבו לאפשר לו להיפגש עם החשוד".
השופט הטיח במשטרה ביקורת על אי-התייצבותה לדיון, ודרש הסבר על כך.
ב"ש 6404/03 עודד גולן נ' מדינת ישראל

תאריך:  24/07/2003   |   עודכן:  24/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
רבני קהילה אורתודוכסיים יעברו סמינר בן 10 ימים; בין הנושאים שילמדו: פסיכולוגיה של זהות יהודית והתבוללות; תרבות פוסט מודרנית; ד"ר אדם פרזיגר: למרבית הרבנים אין כיום הכשרה נאותה להתמודדות עם התופעה
מירב לוי
ברוש: שמירה על רמה נמוכה של הדולר יגרום נזק שנתי של כ-400 מיליון ני דולרים
רנית נחום-הלוי
וייץ שהה בקנדה 3.5 שנה לאחר שהואשם ברצח מדרגה שניה; בלילה זוכה וייץ מכל אשמה כאשר עד התביעה המרכזי טען שמסר עדות שקר; עו"ד דרשן-לייטנר: נשקול לתבוע פיצויים מממשלת קנדה
מירב לוי
השתייכו לדיוויזיה שחיסלה את בניו של סדאם
עמוס באר
הנוסעים: "פירצת אגד הקוראת לגנב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il