X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החל המירוץ למינוי יועץ משפטי לממשלה חדש:

רובינשטיין הפתיע את שרי הממשלה: אני פורש בינואר 2004

רובינשטיין מסיים בינואר 2004 שבע שנים בכהונה זו
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, הודיע בישיבת הממשלה (יום א', 27.7.03) על החלטתו לפרוש מתפקידו. הודעתו הפתיעה את השרים, שלא ציפו להודעה בעיתוי זה.
רובינשטיין הודיע כי הוא עומד לפרוש בפועל ב-15 בינואר 2004 - במלאת שבע שנים לכהונתו בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה [ההודעה הרשמית המלאה, בהמשך]. המועמדים להחליפו ששמם נזכר באחרונה: עו"ד אלי זהר ופרופ' גבריאלה שלו.
רובינשטיין הינו מועמד לכהונת שופט בית המשפט העליון. הצגת מועמדותו לכהונת שופט צפויה רק לקראת מרס 2004 - הוא המועד שבו ייתפנו שני תקנים, עם פרישתם של שניים משופטי בית המשפט העליון.
כפי שמסרנו ביום 2.3.03 [ראו קישור], הודיע רובינשטיין ללפיד על החלטתו לפרוש. ואולם, אז נמנע רובינשטיין מלנקוב במועמד קרוב של הפסקת כהונתו. עתה, בעקבות הביקורת שחטף רובינשטיין על שהוא מעמיד עצמו במצב של ניגודי עניינים, הוא נאלץ להודיע רשמית על פרישתו.
רובינשטיין הינו יליד 13.6.47, תל אביב. נשוי למרים, מנהלת המחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה. אב לארבע. בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים (בהצטיינות). בעל תואר B.A בשפה ובספרות ערבית וכן בלשון עברית (1967). בעל תואר M.A ביהדות בת זמננו (1974). בוגר משפטים (1969). בעל תואר ד"ר לשם כבוד, אוניברסיטת ישיבה, ניו יורק (מיוני 1992). שירת בצה"ל בשנים 1970-1966. במילואים שירת בתפקיד שופט בית המשפט הצבאי ביו"ש. ביוני 1995 מונה לכהונת שופט בית משפט מחוזי בירושלים. בפברואר 1997 מונה לכהונת היועץ המשפטי לממשלה.
[תיק אישי של רובינשטיין, ראו קישור]
במהלך תפקידו נקלע לעין הסערה בשורה של תיקים הנוגעים לאישי ציבור, בהם: נשיא המדינה (אז) עזר ויצמן, ראש הממשלה אריאל שרון, ראש הממשלה (אז) אהוד ברק, השר (אז) יצחק מרדכי, יו"ר ש"ס (אז) אריה דרעי ועוד.
רובינשטיין הבטיח לשר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, כי עד פרישתו בפועל הוא יסיים את הטיפול בתיקים הציבוריים בהם החל. המדובר בשורה של תיקים הנוגעים לאישי ציבור, בהם: עמותות ברק - ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, ח"כ יצחק הרצוג ועו"ד דורון כהן; פרשיות שרון - אריאל שרון, עמרי שרון וגלעד שרון; ניצב משה מזרחי, ח"כ זהבה גלאון ועוד.
רובינשטיין מסר בישיבת הממשלה, כי הוא בחר להודיע עתה על מועד הפרישה (ינואר 2004) - במלאת שבע שנים לכהונתו בתפקיד, וזאת כדי לתת שהות מספקת בידי הממשלה למנות יועץ משפטי חדש לתפקיד זה.
על-פי הנוהל החדש, ראש הממשלה ושר המשפטים יביאו את שמו של המועמד/המועמדת לתפקיד בפני ועדת מינויים בראשה עומד עתה השופט (בדימ.), גבריאל בך. הוועדה תתבקש לאשר את המועמד, ורק לאחר שתעשה זאת ייעשה המינוי.
הודעת משרד המשפטים (ציטוט)
היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום למליאת הממשלה על כוונתו לסיים את כהונתו ביום כא' בטבת תשס"ד (15.1.04).
ההודעה נמסרה במועד הנוכחי כדי לאפשר לנוגעים בדבר לפעול למינוי מחליף או מחליפה על-פי הפרוצדורות ובלוח הזמנים שנקבעו בהחלטת הממשלה מיום 20.8.00, על-פי המלצות וועדת שמגר מסוף 98'.
בין היתר על המועמד או המועמדת, להיות מוצעים לממשלה על-ידי וועדה מקצועית ציבורית בראשות שופט בדימוס של בית המשפט העליון. על הוועדה לקיים דיוניה בעקבות הצעת מועמדויות מטעם ראש הממשלה, שר המשפטים או חברים בוועדה ולפרסם ברבים, 21 ימים לפני סיכום מסקנותיה, את רשימת המועמדים הראויים בעיניה לכאורה. כמו כן רשימת המועמדים צריכה להיות מובאת בפני שרי הממשלה לפחות שבוע לפני הדיון. על הליך זה להסתיים בממשלה כחודשיים לפני החילופין (על-מנת לאפשר למועמד לסיים את ענייניו בעיסוקיו הקודמים במועד מספיק).
היועץ המשפטי לממשלה ציין כי ההודעה נמסרת במועד זה למען הסדר הטוב, שכן בהתחשב בחופשות ובחגים, אין זו תקופה ארוכה כל עיקר, למציאת מחליף.

תאריך:  27/07/2003   |   עודכן:  28/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדנה ארבל / Edna Arbel
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
הקימו מטה אשר יכלול את נציגי ועדי העובדים והשחקנים ואת נציגי האיגוד המקצועי בהסתדרות
ענבל אביב
סקר שנערך בקרב בני גיל הזהב (60+) קובע שמגיש החדשות האהוב ביותר בקרב בני גיל הזהב הינו חיים יבין (35%), במקום השני גדי סוקניק (6%) ובמקום השלישי יונית לוי (5%)
מירב לוי
במסגרת שיתוף הפעולה, ייהנו סטודנטים לקוחות הבנק הפעילים בפר"ח, מהטבות בנקאיות וחוץ בנקאיות ייחודיות
נועם שרביט
העובד טען כי יש להכיר בו כעובד קבוע, על-אף ההסכם הקיבוצי אליו השתייך, המאריך את תקופת הארעיות שלו; בית הדין לעבודה: הליך הפיטורים היה תקין אף למקרה של עובד קבוע
עמי אוליאל
- תגובה ל"ישראל החולב", נחמיה שטרסלר, כלכלה, הארץ, 25 ביולי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il