X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לין: "הגופים בבעלות המדינה, אמורים לשמש דוגמה לעמידה בהתחייבויות ולא ההיפך. לא יתכן שהמגזר הציבורי ימשיך לפגוע במגזר הפרטי בנושא כה בסיסי"
▪  ▪  ▪

משבר מערכת הבריאות רחוק מלהסתיים - חברות הציוד הרפואי המאוגדות תחת איגוד לשכות המסחר, זועמות על משרד הבריאות ודורשות (יום ב', 28.7.03) לכסות את יתרת חוב בתי החולים העומד, נכון להיום, על כ-350 מיליון שקלים.
לטענת החברות, משרד הבריאות כיסה רק 6.5 אחוזים מהחוב, כ-20 מיליון שקלים, וזאת למרות הפתרון התקציבי שהוכרז לאחרונה.
מנתונים, שהגיעו לידי ענף ציוד רפואי באיגוד וטרם פורסמו, עולה, כי 100 מיליון השקלים שהובטחו למערכת הבריאות חולקו באופן הבא:
- 50 מיליון שקל הועברו לתחום בריאות הציבור (טיפות חלב וכד').
- 30 מיליון שקל חולקו כבר בין כל בתי החולים (ביניהם בתי חולים לחולי נפש) לכיסוי גירעונות שוטפים, כשחלק מזערי ביותר בסכום מיועד לכיסוי החובות עבור ציוד רפואי שנרכש ישירות מיבואניות הציוד. כיום החוב הישיר של בתי החולים לספקים נאמד ב- 120 מיליון שקל.
- 20 מיליון שקל הועברו לחברת שראל המבצעת את הרכש מחברות הציוד הרפואי עבור בתי-החולים. שראל, אחת מבעלי החוב הגדולים לספקים, חייבת לבדה 230 מיליון שקלים לספקיות הציוד.
סה"כ כיסה משרד הבריאות גירעון של כ-20 מיליון שקלים ליבואניות הציוד, טיפה בים הכספים שחייבת המערכת לאותם ספקים, כך נאמר באיגוד לשכות המסחר.
יהודה גיל, יו"ר ענף ציוד רפואי באיגוד לשכות המסחר, מסר כי בימים האחרונים הודיעה חברת שראל, כי תמשיך לעבוד במתכונת מצומצמת מול יבואניות הציוד עד לקבלת סכום כסף מהותי שיאפשר חזרה לשגרת אספקה.
גיל: "אנחנו לא יכולים לממן יותר את המדינה. בתי החולים לא משלמים כספים בגלל ריב פנימי עם האוצר, מה שיצר פיגור תשלומים שנפרס על פני תקופה של יותר מארבעה חודשים. זה פשוט אבסורד. אנחנו עדיין ממתינים לתשלום עבור ציוד רפואי שסופק בינואר ואין מדובר בסוחר פרטי - זו מדינת ישראל".
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר מסר, כי פיגור כה קשה בתשלום חובות על-ידי הממשלה, עלול להוות נדבך נוסף והרסני גם בתדמיתו הלא מזהירה ממילא, של המשק הישראלי בעולם. "אין מדובר רק בקשיים תקציביים, אלא גם בנורמות של התנהגות. דומה לי שכל הגופים בבעלות המדינה או באחריותה, אמורים לשמש דוגמה בעמידה בהתחייבויות ולא ההיפך. לא יתכן שהמגזר הציבורי ימשיך לפגוע במגזר הפרטי בנושא כה בסיסי".

תאריך:  28/07/2003   |   עודכן:  28/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
מירי נבו, מגישת חדשות הספורט, מצטרפת למסע המתקיים השנה באוסטרליה
ענבל אביב
חשד כבד למעורבות ערבים-ישראלים; הפרשה על-סף פענוח; הגופה נתגלתה קבורה במטע זיתים סמוך לכפר; ביום שישי נמצאה הכומתה שחבש; אולג יובא למנוחות הערב (ג') ב-17:30 בנצרת עילית
ענבל אביב
המיתון במשק מעמיק, למרות שבתקופת ינואר-יולי 2003 רמת הסיכון יציבה, עדיין חל גידול במספר החברות בסיכון גבוה; כך על-פי D&B - דן אנד ברדסטריט ישראל
נועם שרביט
ההיכל החדש יכיל בתוכו את בתי המשפט המחוזי, השלום, בית המשפט לענייני משפחה, בית משפט לנוער, בית הדין האזורי לעבודה ולשכת ההוצאה לפועל; עלות הקמתו - כחצי מיליארד ש"ח
נועם שרביט
אתר האינרטא-נט (אינטרנט פנימי) הראשון של רשות ממשלתית כלשהי, מספק לעובדים מידע אקטואלי על מכרזים, טפסי בקשה ליציאה לחופשה ולימודים וטפסים לשימוש יום-יומי הניתנים להורדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il