X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה ייפגש היום עם הנשיא האמריקני; לחץ כבד יופעל על ישראל להפסיק את בניית הגדר; בממשל האמריקני מכנים את הגדר: חומה - בהתאם למינוח הפלשתיני
▪  ▪  ▪

ראש המשלה אריאל שרון נחת אתמול בבוקר (יום ב', 28.7.03) בוושינגטון. שרון ייפגש היום עם הנשיא ג'ורג' בוש, לאחר שזה נפגש עם ראש הממשלה הפלשתיני, אבו-מאזן. שרון מגיע לוושינגטון לאחר שהממשלה אישרה את שיחרורם של 540 אסירים פלשתינים ובהם אסירים מהחמאס והג'יהאד האיסלמי.
שרון נפגש הלילה עם היועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס. גורמים בממשל האמריקני שיבחו את החלטת הממשלה להגדיל את מספר האסירים הפלשתינים שישוחררו, ובהם גם אסירים מהחמאס והג'יהאד האיסלמי.
בפגישה הלילה עם רייס הביע שרון נכונות לבצע שינויים בתוואי גדר ההפרדה, כך שתופחת הפגיעה בפלשתינים. המדובר במיוחד באזורים אריאל ועמנואל - שם נאלצה מערכת הביטחון לשרטט תוואי המהווה נגיסה מהותית בשטחי הפלשתינים. רייס קיבלה עמדה זו. שרון הציג בפני רייס תמונות של הגדר, כדי להוכיח כי אין מדובר בחומה, כפי שטוענים הפלשתינים.
בוושינגטון לוחצים על ישראל שלא להמשיך בבניית גדר ההפרדה. ראש הממשלה הפלשתיני שוחח על כך עם הנשיא בוש, ודרש כי ישראל תפסיק את הבנייה. הנשיא בוש אימץ את המונח הפלשתיני החדש - וקורא מעתה לגדר ההפרדה - חומה. מדובר במינוח שהפלשתינים החדירו לדעת הקהל האמריקנית. בממשל האמריקני מוכנים להסכים לבניית גדר בגבולות הקו הירוק, אך לכך שרון לא יסכים.
בפמליית ראש הממשלה הדגישו, כי נושא הקמת הגדר אינו מהווה מחלוקת קשה בין ראש הממשלה שרון לנשיא בוש. בפגישת שרון-בוש ידגיש ראש הממשלה את סוגיית פירוק החמאס והג'יהאד האיסלמי מנשקם. שרון יציין, כי הפלשתינים אינם מתאמצים לבצע את הדרישה לפירוק ארגוני המחבלים. כאמור, הנשיא בוש התבטא בנושא לפני מספר שבועות, וציין כי ידרוש לפרק את החמאס והגי'האד מנשקם.
כאמור, הממשל האמריקני עומד להפעיל לחץ כבד על ראש הממשלה והמשלחת הישראלית, אולם שרון הבהיר כי לא יתפשר על ביטחון אזרחי ישראל.
בישראל נשמעת ביקורת חריפה על ההחלטה לשחרר 210 אסירים מהחמאס והג'יהאד. שרים בממשלה טוענים כי שרון רימה פעם נוספת את הממשלה.
ביקורת חריפה במיוחד הועלתה מצד יו"ר הכנסת ראובן ריבלין. לדברי ריבלין: "שרון הופך את ישראל לבלתי רלוונטית בעיני ארה"ב, והופכת את אבו מאזן ל'יקיר וושינגטון'".

תאריך:  28/07/2003   |   עודכן:  29/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
חדישות ובטוחות: רק ספינות הקזינו באילת
רנית נחום-הלוי
יו"ר הסוכנות על העלייה מאתיופיה: מדובר בפצצת זמן, אם לא ימצא פיתרון נתקשה להעלותם ארצה; ח"כ קולט אביטל על המשבר בעלייה: על הממשלה לפעול למציאת מקומות תעסוקה לעולים
עמוס באר
עיריית באר שבע אישרה את ההסכם שנחתם עם הממשלה
גיל איל
חיילים יזכו להנחות ברכישות מנויים למשחקי הקבוצה
רנית נחום-הלוי
דוברו: פרס לא חותם על עצומות; כ-100 חברי כנסת כבר חתמו; הח"כים הערבים: אנחנו תומכים רק בשחרור כל האסירים; סמי עזאם: הממשלה לא יכולה להפקיר את אזרחיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il