X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוסי רז על מאבק חיילי המילואים: הממשלה מתנגדת דווקא להצעות החוק המשמעותיות; הכנסת תייחד היום את הוועדות והמליאה למערך המילואים של צה"ל
▪  ▪  ▪

הדיון בכנסת שהתקיים לרגל יום ההצדעה לאנשי המילואים (יום ג', 29.7.03), פוצץ על-ידי אנשי תנועת בלת"ם, שאחד מבכיריה הוא חבר הכנסת לשעבר, מוסי רז. 10 מחברי התנועה עוכבו לחקירה על-ידי משמר הכנסת. שר הביטחון אמר בעקבות התקרית: אני לא מתרגש מהחבורה שיצאה, נעלה לסדר היום חוקים לטובת אנשי המילואים".
רועי רון מתנועת בלת"ם התפרץ במהלך נאום מופז ואמר: "מה זו ההצגה הזו? איפה כל החוקים המשמעותיים שאמורים להטיב עם החיילים. אל תקרא לנו בצו 8 הבא".
יו"ר אגודת הסטודנטים, שגיב אסולין, אמר בתגובה, כי דברי תנועת בלת"ם לא היו במקום. "סוף סוף יש הרגשה שבאים לקראת. זה לא היה המקום להתפרץ בוועדה. לאחר תקופה ארוכה יש הרגשה של רצון להטיב את תנאיהם של המילואימניקים".
לדבריו, בכל הקשור להטבת תנאי הסטודנטים במילואים הם סיכמו עם סגן שר הביטחון, כי הם יחתמו על אמנה עם המועצה להשכלה גבוהה אשר תפרט את זכויות הסטודנטים השוהים במילואים. באם והאמנה לא תושג עד תום הפגרה, יעוגן הדבר בחוק.
מוסי רז אמר (יום ג', 29.7.03), כי טוב שהכנסת מעלה בדיוני הוועדה והמליאה את נושא חיילי המילואים. עם זאת, הממשלה ממשיכה להתנגד להצעות החוק המשמעותיות ביותר.
"טוב שיש יום מילואים בכנסת, עולות היום הצעות חשובות, אני לא יכול להגיד שלא. עם זאת, לשלושת ההצעות החשובות ביותר הממשלה מתנגדת בטיעונים שונים. מי שרוצה להעריך את חיילי המילואים לא יכול לפתור את המצב בטיעונים וכך להתעלם מהמצב במדינה".
רז הגיע הבוקר עם חברי תנועת בלת"ם להפגין מול משכן הכנסת ולהיכנס לוועדות ולמליאת הכנסת, אשר ייוחדו היום למערך המילואים של צה"ל. בבלת"ם טוענים, כי על אף העלאת הנושא לסדר היום, דואגת הממשלה לדחוק את הצעות החוק המשמעותיות לפינה ולהציג תמונה ורודה.
עם תחילת הדיון והנאומים בכנסת, נטשו אנשי תנועת בלת"ם בזעם את הדיון, שנערך בראשות שר הביטחון, שאול מופז. למעשה, הם פוצצו את הדיון וגרמו למהומה. 10 מהם עוכבו לחקירה על-ידי משמר הכנסת.
רועי רון, מתנועת בלת"ם, התפרץ במהלך נאומו של מופז ואמר: "מה זו ההצגה הזו? איפה כל החוקים המשמעותיים שאמורים להטיב עם החיילים. אל תקרא לנו בצו 8 הבא".
שר הביטחון אמר בתגובה: "אני לא מתרגש מהחבורה שיצאה. הדיון שמתקיים כאן הוא ערכי. נעלה על סדר היום חוקים לטובת אנשי המילואים".
יו"ר אגודת הסטודנטים אמר בתגובה: דברי תנועת בלת"ם לא היו במקום.
תומר ויסבלך, יועץ משפטי של תנועת בלת"ם אמר ל-Nfc: "היום יועלו שלוש הצעות החוק הכי מינוריות ונמצאות בשוליים, כל הצעות החוק הקרדינליות העוסקות בשיפור מהותי של פני חייל המילואים, לא יועלו. תנועת בלת"ם מלאה צער על העובדה שממשלת ישראל ושר הביטחון לא ניצלו את ההזדמנות של כינוס היום כדי לקדם באמת את הנושא".
ההצעות להם מתנגדת הממשלה ועברו בקריאה טרומית בממשלה הקודמת: איסור על מעביד לשאול על שירות במילואים בעת תהליך של קבלה לעבודה; העלאת הסף המינימלי לתשלום דמי מילואים משכר מינימום לשכר הממוצע במשק (הצעה שהגישו ח"כ אבו וילן (מרצ) ומוסי רז ר.נ.ה); שינוי נוסחת דמי המילואים לבסיס של 22 יום בחודש במקום 30.
הצעות החוק שיועלו עתה בכנסת: תיקון לחוק הביטוח הלאומי לפיו התגמול החד יומי לחייל המילואים לא יושלם לאחר שלושה חודשים מיום המילואים, אלא באותו חודש; סנקציות נוקשות נגד מעסיקים הפוגעים באנשי מילואים; מובטל שעבד חודשיים ימים טרם גיוסו למילואים יחושב לו שכר מינימום גם עבור החודש שלא עבד (היום מחשבים את התשלום רק עבור החודשיים שעבד ומתעלמים מהחודש שהיה מובטל).
חיים גולדשטיין מפתח תקוה (36), נשוי ואב לשלושה, עובד היי-טק וחובש בתפקידו בצבא, הגיע להשתתף בדיון בוועדות. לדבריו: "הסיבה להשתמטות נובעת בין היתר בשל אטימות של המערכת שלא תמיד עומדת לצד החייל ברגעים הקשים. אותי מדאיג שלמשל אם אני הולך לחודש לג'נין אני רוצה לדעת מה קורה איתי, מה קורה עם המשפחה שלי... היום כל פעולה מבצעית אתה עושה באמצעות הפלאפון שלך, הרכב שלך הדלק על חשבונך, מי יודע מתי יגמרו הסוללות, ואז, מה יהיה?".
מרדכי חזון מירושלים (50), נשוי ואב לשלושה, קבלן בניין המשרת בפלוגת הנדסה 130: "היה לי מקרה אחד ששרתתי כמתנדב במילואים אך לא הייתי רשום באכ"א, לאחר שלושה ימים התברר שלא היה לי כיסוי ביטוחי, כשנודע למפקד שלי הוא אמר 'טוב שלא נפלט כדור'... בעבודה אתה מקבל חוברת זכויות וחובות ואתה יודע בדיוק מה מגיע לך, בצבא זה לא כך. אתה לא יודע מה מגיע לך, למשפחה שלך. אתה הולך לשרת סיימת שירות, חוזר הביתה פתאום קורה לך משהו - מי אחראי עלי? מי מבטיח לי משהו, שיסבירו את כל זה, שיהיה ברור".

תאריך:  29/07/2003   |   עודכן:  29/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
ארגון מגמה ירוקה הפגין הבוקר מול משרדי קוקה קולה על כך שהחברה סוגרת את החוף בפני מתרחצים ולטענת הארגון גם מתעלמת מהחוק
יואב יצחק
בנק לאומי התכוון להעלות ב-1 לאוגוסט חלק מהעמלות ולהפחית אחרות; בשלב זה, הוחלט לדחות יישום התוכנית
ענבל אביב
סגנית נשיא בגרטנר: "רבים מהבנקים, מנפיקי כרטיסי האשראי, ספקי שירותי סלולר וארגונים אחרים, שמגדילים את האשראי הפיננסי ללקוחותיהם, אינם מזהים שמדובר בגניבות זהות"
ענבל אביב
תחת הסיסמה: פנקס הבוחרים - מי שמופיע מצביע
עמוס באר
זאת במסגרת אישור הממשלה את הצעת המשרד לאיכות הסביבה לשימור חופי הים בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il