X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המבקר קובע: מוסדות לימוד ממלכתיים אינם ערוכים לאבטחת התלמידים; נבחרי ציבור מקבלים כרטיסי חינם להצגות ומתקנים; עשרות תחנות דלק פיראטיות פועלות בארץ; באל-על ובחברת החשמל מקבלים עובדים על בסיס משפחתי וקשרים אישיים
▪  ▪  ▪

מבקר המדינה, אליעזר גולדברג, חושף בדוח שהגיש על השלטון המקומי ומוסדות להשכלה גבוהה, כי ההפקרות חוגגת ברשויות המקומיות וכי השחיתות מתעצמת. הדוח החדש שהגיש, מחזיק 759 עמודים, ובהם ביקורת חריפה נגד המבוקרים.
נודע, כי המבקר כבר פנה אל היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בבקשה לבחון מספר נושאים - בשאלה האם יש מקום להורות על פתיחת חקירה פלילית.
כותב המבקר: "הממצאים מצביעים על שורה ארוכה של ליקויים בניהולן ובתיפקודן של הרשויות המקומיות שנבדקו, על ניצול לא ראוי של המשאבים הכספיים שעמדו לרשותן ועל אי-מתן שירותים ברמה נאותה לציבור". בפרק המבוא אף מגלה המבקר, כי שתיים מהרשויות שנבדקו אף לא כיבדו את חוק מבקר המדינה. ראש עיריית מלאכי התעלם מחובתו למלא את דרישות משרד המבקר להמציא לו פרוטוקולים מישיבות המועצה, כמתחייב מהחוק, "למרות פניות חוזרות ושנות אליו, עליהן אף לא הגיב"; "בעיריית ירושלים לא קבע הצוות שהוקם לתיקון הליקויים שהועלו בדוח מבקר המדינה, דרכים לתיקון הליקויים ולוח זמנים לתיקונם, וראש הרשות לא דיווח למשרד מבקר המדיה על החלטות הצוות, כנדרש בחוק".
להלן עיקרי הדוח, כפי שהובאו על-ידי המבקר:
- אבטחה לקויה - בבדיקת עשר רשויות מקומיות במרכז הארץ, התגלו ליקויים רבים בהיערכותן למניעת פיגועים ולמיגון מוסדות החינוך, לצורך קיום הלימודים בשעת חירום. באחדים מהמוסדות חסרו חלק מהאמצעים שנקבעו לאבטחתם, ובחלקם לא הוצבו שומרים חלק מהזמן. רוב הפעילויות בתחומי החברה, התברות והספורט לא אובטחו כלל, ולא הותקנו אמצעי אבטחה במבנים ששימשו לפעילויות אלה.
- כרטיסי חינם - בבדיקה של ארבע רשויות מקומיות נמצא, כי נבחרי ציבור ועובדי ציבור ובעלי תפקידים קיבלו מאות כרטיסי חינם לאירועים שונים בשווי מאות אלפי שקלים, אף שהשתתפותם באירועים אלה לא הייתה בתוקף תפקידם. עם הנהנים נמנים בכירים בעיריית ירושלים (שקיבלו כרטיסים מבית"ר ירושלים), בכירים בעיריית חיפה, וכן בעלי קשרים מיוחדים עם עיריית רמת גן.
- מקרקעין - רשויות מקומיות מסויימות, טיפלו בנכסים באופן בלתי תקין. בעיריות נצרת וכרמיאל נמצאו ליקויים בניהול נכסי המקרקעין וברישום הזכויות בהם. בעיריית כרמיאל נמצא, כי הוקצו מקרקעין של המדינה לגורמים פרטיים, בניגוד לנהלים. עסקות שעשתה עיריית נצרת עם גורמים פרטיים, לרכישת נכסי מקרקעין, נעשו בניגוד לחוק ולכללי מינהל כספי תקינים. במועצה המקומית קריית עקרון, שולמו פיצויים למפונים בלי שנעשו הסכמים עם מינהל מקרקעי ישראל בדבר זכויות המועצה.
- תחנות דלק פיראטיות - בתחומי הרשויות המקומיות פועלות תחנות דלק פיראטיות, בניגוד לחוק. הרשויות מגלות אוזלת יד באופן הטיפול בתופעה זו.
- רישוי עסקים - בדיקת עסקים רבי-קהל בעיר תל אביב-יפו העלתה, כי יותר ממחציתם פעלו ללא רשיון עסק. להקפדה על מילוי תנאי הרישיון בעסקים אלה יש משנה חשיבות, משום שאי-עמידה בהם עלולה לסכן בני אדם רבים. המבקר מונה, בין היתר, את התחנה המרכזית החדשה בתל אביב ואת הקניון במופעל בה.
- תשתיות - בבדיקת מערך הטיפול בשפכים ברשויות המקומיות נמצא, כי בחלק מהישובים אין מערכות ביוב פנימיות ומתקנים לסילוק שפכים. במקרים אחדים הוענקו הלוואות וסיוע כספי לרשויות להקמת מכונים לטיהור שפכים בלי שנבדק אם הקמתם כדאית, או אם מיקומם הוא המיטבי. משרד הפנים לא הפעיל את סמכויותיו כדי להבטיח את פעיתותם התקינה של איגודי ביוב.
השתתפו: י. יצחק, מ. לוי, נ. שרביט, ג. איל, ה. פרבר, ר. נחום-הלוי

תאריך:  30/07/2003   |   עודכן:  30/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
משרד התיירות והמשרד לביטחון פנים נערכים במסגרת שיתוף פעולה לקליטת המבקרים בחודש אוגוסט
הדר פרבר
יוגדל המענק לחד הוריות שיגדילו משרתן; המענק לא יחשב בהכנסה משכר בחישוב קיצבה; הטבות במעונות יום לחד הוריות שעובדות; תגובש תכנית לתמרוץ מעסיקים שיקלטו חד הוריות; היטל על העסקת עובד זר יעלה
הדר פרבר
הגידול בעיקר בעקבות העלייה של שער האירו; ערכו של ענף הפרחים וצמחי הנוי הסתכם בשנת 2002 ב-1.2 מיליארד שקל
מחלקה ראשונה
הקורס מקנה מושגי יסוד בתכנות מנוחה עצמים, עקרונות לפיתוח ועוד
אלונה קורן
התחזקות השקל נובעת בין היתר, מדברי קליין, שהעריך כי הייסוף בשקל הסתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il