X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעלי תפקידים ברשויות מקבלים טובות הנאה, בדמות כרטיסי חינם לאירועים שונים, מה שעלול להעמידם במצב של ניגוד עניינים; לרשויות המקומיות אין נהלים בנושא
▪  ▪  ▪

דוח מבקר המדינה אשר התפרסם אחר הצהרים (יום ד', 30.7.03), מותח ביקורת על הנוהג הקיים ברשויות המקומיות, של מתן כרטיסי חינם למתקנים ואירועים בתחום התרבות, הבידור, והספורט, לנבחרי ציבור ולבעלי תפקידים במגזר הציבורי.
המבקר קובע, כי חברי מועצה ברשויות המקומיות, דירקטורים ובעלי תפקידים בגופים ציבוריים ובמשרדי ממשלה ורשויות מקומיות הם בגדר 'עובדי ציבור', עליהם נאסר לקבל טובת הנאה מהציבור בקשר לתפקידם, מאחר וזו פוגעת באמון הציבור, באשר היא מעוררת חשש שישקלו שיקולים לא ענייניים בהחלטותיהם, ועלולה להעמידם במצב של ניגוד עניינים.
המבקר קובע כי קבלת כרטיס חינם מותרת רק כאשר השתתפותו של 'עובד הציבור' באירוע נעשית מתוקף תפקידו. משרד המבקר בדק את נושא חלוקת הכרטיסים בעיריות ירושלים, תל אביב-יפו, חיפה ורמת גן.
עוד מצא המבקר, כי 4 העיריות הללו, כללו בחוזים שחתמו עם גופים המקיימים אירועים באולמות של העירייה או של תאגיד מקומי, סעיף המחייב הקצאה ללא תמורה של מכסת כרטיסים לרשות המקומית, דבר המהווה קיזוז של דמי השכירות תמורת הקצאת המקומות. "הסדרים אלה יוצרים מצבים לא ראויים מבחינה ציבורית".
המבקר אף העיר לרשויות המקומיות שחלק ניכר מהאירועים, שאליהם קיבלו חברי מועצה כרטיסי חינם, אינם עונים להגדרה של אירוע בעל אופי ממלכתי או ציבורי, ולכן לא ניתן לראות את השתתפותם באירועים אלו, כהשתתפות בתוקף תפקידם.
המבקר מדגיש, כי קבלת הכרטיסים אסורה, בין אם הם ניתנים במישרין על-ידי גופים ציבוריים ופרטיים, ובין אם הם מחולקים על-ידי מנגנון הרשות או תאגידיה.
המבקר סבור שעל-מנת שחלוקת הכרטיסים תיעשה כדין, על משרד הפנים להכין נוהל מפורט לרשויות המקומיות, בו ייקבעו הנורמות והקריטריונים למתן כרטיסים לעובדי הציבור במסדרת תפקידם, וכן יש לקבוע מנגנון אובייקטיבי שיחליט האם ההזמנה היא בתוקף התפקיד או לא. כמו כן, יש לאסור על העברת הכרטיסים לאדם אחר.
"כל עוד לא קבע משרד הפנים נוהל", מוסיף המבקר, "ראוי שכל רשות מקומית תכין נוהל פנימי להסדרת העניין בתחומה". בתקופת הבדיקה, פעלו עיריות ירושלים ורמת גן ללא נוהל, עיריית תל אביב-יפו פעלה לפי טיוטת נוהל שלא אושרה, ובעיריית חיפה פעלו לפי נוהל שקבעה ועדה, אולם הוא אינו מתיישב עם דרישות החוק.
המבקר מציין כי החלוקה צריכה להיעשות על סמך קריטריונים ברורים, תוך רישום ושקיפות נאותים.

תאריך:  30/07/2003   |   עודכן:  30/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
במחצית הראשונה של 2003 הסתכם הרווח הנקי ב-16.9 מיליון ש"ח; הרווח מפעולות רגילות לפני מיסים גדל ב-46.4%; תשואת הרווח הנקי על ההון בחישוב שנתי - 16.1%
מחלקה ראשונה
המבקר קובע: מוסדות לימוד ממלכתיים אינם ערוכים לאבטחת התלמידים; נבחרי ציבור מקבלים כרטיסי חינם להצגות ומתקנים; עשרות תחנות דלק פיראטיות פועלות בארץ; באל-על ובחברת החשמל מקבלים עובדים על בסיס משפחתי וקשרים אישיים
הדר פרבר
משרד התיירות והמשרד לביטחון פנים נערכים במסגרת שיתוף פעולה לקליטת המבקרים בחודש אוגוסט
מירב לוי
מהדוח עולה כי ל-40% מ-349 עובדים באל-על היו קרובי משפחה שהועסקן בחברה; נמצאו ליקויים בדבר מיון המועמדים לקורסי טייס; חברת החשמל: לעובדים בכירים שיעור גבוהה של קרובי משפחה המועסקים בחברה
נועם שרביט
חלק מהמוסדות אינם מגודרים, ברבים חסרים אמצעי קשר והתרעה; ברוב המוסדות לא נערכו לאירועי פח"ע; הליקויים נמצאו גם במוסדות החינוך הפרטיים וכן בגני הילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il