X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בביקורו בטרקלין של משכן הכנסת הרעיף דיליי מילים חמות לישראל תוך שהוא מבטיח את תמיכת ארה"ב: "ישראל היא לא הבעיה, אלא הפתרון ומקור הבעיה הוא יאסר ערפאת... לעולם לא ננטוש אתכם", אמר
▪  ▪  ▪

""אנחנו יודעים שהניצחון במלחמה בטרור תלוי בהישרדותה של ישראל... אנחנו שומעים את קולכם בוכה במדבר, אך אנחנו לעולם לא ננטוש אתכם. חופש וטרוריזם לא יכולים להתקיים יחדיו... ישראל היא לא הבעיה אלא הפתרון ומקור הבעיה הוא יאסר ערפאת".
כך אמר (יום ד', 30.7.03) מנהיג הרוב של בית הנבחרים האמריקני, טום דיליי, בבידוקרו בטרקלין של משכן הכנסת.
דיליי נפגש גם עם שר הפיננסי ברשות הפלשתינית, סאלאם פייאד כחלק מביקורו בן שבוע הימים במזרח התיכון. חלק מהערותיו של דיליי יוחסו לעם הפלשתיני:
"אם העם הפלשתיני יתעלה מעל הטרור ויאמץ את התקווה האוניברסלית של חופש ודמוקרטיה, אזי ארה"ב ויתר מדינות העולם יעמדו שם לעזרם... אם הם יאמצו את התקווה, אנחנו נאמץ את הסיוע", לדברי דיליי.
"אני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי להודות לעם ישראל על שאירחו אותי ואישתי, כריסטין, במהלך השלושה ימים... גם עכשיו, אני מלא הכרת תודה ואהדה לכם כזו שלא ניתן לתאר, אני עומד לפניכם היום, בהכנעה כישראלי בלב".
"אני מצפה להעביר את הלקחים שהפקנו כאן לאמריקה ולעמיתינו בקונגרס. אני גם מצפה לחלוק את חוויותי עם הנשיא בוש אשר מדיניותו לעשיית שלום במזרת התיכון והמלחמה בטרור בלתי נמנעת".
"בהערתו מאתמול, ציין הנשיא... כי משמעות השלום היא האחריות שניתנת לרשות הפלשתינית. הם חייבים לעמוד איתנים, דבקים במטרותיהם ובפעולות אפקטיביות כדי להילחם ולמגר את הטרור".
"הסולידריות בין ישראל לארה"ב היא עמוקה בשל אינטרסים שונים שאנו חולקים יחדיו. זוהי אחדות סולידרית לחופש, שמחה, הזכות לחיים. זוהי הסולידריות של כל העמים בכל הזמנים אשר חלמו והקריבו בשביל החופש".
"החופש של ישראל מהטרור הפלשתיני הוא מרכיב חיוני לניצחון. את זה אנו מבטיחים ולא רק על דף דק של הפסקת אש. ביטחון שיקרי הוא אינו ביטחון כלל, ורוצחים שלוקחים חופשה בת 90 יום, הם עדיין רוצחים. האלימות חייבת להיפסק"...
"לפני כחודש בית הנבחרים העביר החלטה שבה אני מאד גאה: 'לישראל ניתנת הזכות להפעיל את אמצעיה כדי להילחם בטרור, אם הפלשתינים אינם מתכוונים לעשות זאת... לכן, בית הנבחרים מכיר ומכבד את הזכות של ישראל להילחם נגד הטרור כחלק מהמלחמה העולמית'".
"... "המלחמה הזו שנלחמנו - המלחמה שארה"ב משתתפת נגד הטרור אנו לוחמים בשל הסיבה, לייסד ולהבטיח את ביטחון הקהילה הבינלאומית.. זו אותה הסיבה שנלחמנו נגד הנאציזם, הפאשיזם והקומוניזם".
דיליי הזכיר רבות את המלחמה נגד הטרור ואמר כי לא מדובר בסוגייה שניתן להגיע עליה למשא-ומתן. כן השווה את המלחמה נגד הטרור למלחמה הקרה ומלחמת העולם השנייה, ואמר כי ארה"ב לאחר ה-11 בספטמבר מוכנה לשלם כל מחיר ואמר:
"באותו היום השארנו מאחור ולעולם, את האשליה כי טרוריזם, היא 'בעיה של משהו אחר'. למדנו באותו היום, מה שהישראלים ידעו זה עשור: כי לא ניתן להתעלם מהרשע. אחים ואחיות בישראל, אל תפחדו, העם האמריקני עומד אתכם, וכך גם הנשיא בוש", הוא אמר.
בשלב זה פנה דיליי ושיבח את מדיניות הנשיא בוש ואמר כי הוא מחויב לביטחונה של ישראל, כפי שאמר כבר בעבר. "אני כיהנתי עם הנשיא בשתי מפלגות, ואני מבטיח לכם, לא יכול להיות לכם חבר טוב יותר מהנשיא ג'ורג' בוש".
בנימה זו נגע דיליי לנושא הפלשתיני ואמר כי כל המדינות התומכות בשלום ודמוקרטיה הם בנות ברית של ארה"ב, וכך גם הפלשתינים אשר דוגלים באותן המטרות. "כל העמים המשתוקקים לשלום וחופש הם, על-כן, בני ברית של ארה"ב, כולל מספר של פלשתינים אשר עונו ודוכאו על-ידי האויב. אבל האויב הוא לא ישראל, האויב הוא יאסר ערפאת", כך אמר.
"האויב שלהם הוא החמאס, החיזבאללה ורשת רחבה של אנשים אלימים המאיימים על האזור... מנהיגיהם של קבוצות אלו חידדו את לשונם ומאשימים את ישראל כמי ששפכה דם. אך העדויות הן ברורות - ישראל היא לא הבעיה ישראל היא הפתרון!"
"לכן השלום צריך להיעשות רק עם מי שמסוגל לכך. אני באמת מקווה שאבו מאזן הוא האדם אשר ינקה את האלמנטים הטרוריסטים מעמו. הוא יכול להיות. דוד בן-גוריון פעם אמר: 'בישראל, כדי להיות מציאותי, עליך להאמין בניסים'".

תאריך:  30/07/2003   |   עודכן:  30/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
בעלי תפקידים ברשויות מקבלים טובות הנאה, בדמות כרטיסי חינם לאירועים שונים, מה שעלול להעמידם במצב של ניגוד עניינים; לרשויות המקומיות אין נהלים בנושא
מחלקה ראשונה
במחצית הראשונה של 2003 הסתכם הרווח הנקי ב-16.9 מיליון ש"ח; הרווח מפעולות רגילות לפני מיסים גדל ב-46.4%; תשואת הרווח הנקי על ההון בחישוב שנתי - 16.1%
מחלקה ראשונה
המבקר קובע: מוסדות לימוד ממלכתיים אינם ערוכים לאבטחת התלמידים; נבחרי ציבור מקבלים כרטיסי חינם להצגות ומתקנים; עשרות תחנות דלק פיראטיות פועלות בארץ; באל-על ובחברת החשמל מקבלים עובדים על בסיס משפחתי וקשרים אישיים
הדר פרבר
משרד התיירות והמשרד לביטחון פנים נערכים במסגרת שיתוף פעולה לקליטת המבקרים בחודש אוגוסט
מירב לוי
מהדוח עולה כי ל-40% מ-349 עובדים באל-על היו קרובי משפחה שהועסקן בחברה; נמצאו ליקויים בדבר מיון המועמדים לקורסי טייס; חברת החשמל: לעובדים בכירים שיעור גבוהה של קרובי משפחה המועסקים בחברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il