X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סירב לחשוף מידע על 28 העמודים בדוח המודיעין, העוסקים ביחסים עם הממשל הסעודי; טען: חשיפתם תסכן מקורות מידע
▪  ▪  ▪

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, קיים (יום ד', 30.7.03) מסיבת עיתונאים, במהלכה נשאל האם הצהרתו על הקמת מדינה פלשתינית ב-2005 הינה ריאלית.
בוש השיב, כי יש לחזק את מעמדו של אבו מאזן: "יש לחזק את דעתם. יש לחזק את דחלאן. דיברתי עם שרון על פתיחת הדרכים לפלשתינים. דיברנו על נקודות בדיקה. דיברנו על כל הנושאים הקשים. אבל החשוב ביותר: יש לנו עכשיו שותף פלשתיני המאמין בשלום. המחוייב לטובת העם הפלשתיני".
"כששוחחתי עם שר האוצר הפלשתיני, שדיבר על מדינה חופשית, שבה הוא מאמין, התרשמתי. הוא חשף את התקציב באינטרנט - זו שקיפות! חייבים להראות שלא גונבים כסף. זו התפתחות חיובית. גישות הן הדבר הראשון שאני מחפש".
"שרון מחוייב לשלום, כי הוא מבין שלעולם לא אפקיר את בטחונם של הישראלים, או הפלשתינים לצורך העניין".
"מצא חן בעיניי, ששרון דיבר על חשיבות הפעולה בעירק. חייבים שאחרים בשכונה ימשיכו להזכיר למדינות אחרות באיזור שלא נראה בחיוב הפרעה לתהליך. אירן למשל, מצהירה שמטרתה היא להשמיד את ישראל. צריך להבהיר להם שלא כדאי להם לפתח נשק גרעיני. האירופים חייבים להבין את האיום הזה".
"מחוץ למפגש, שמחתי לראות שהצדדים נפגשים אחד עם השני. אנחנו נעבור את הנושאים האלו, אבל הפלשתינים חייבים להבין שיש תקווה בחברה חופשית".
בפתח דבריו התייחס בוש לשאלות בנוגע להתנהלות ממשלו במהלך המלחמה בעירק ובאפגניסטן.
בוש התייחס למות בניו של סדאם חוסיין, עודאי וקוסאי, ולניסיון ללכוד את סדאם עצמו: "אני לא יודע כמה אנחנו קרובים. יותר מאתמול. אנחנו צדים אותו. אם היית שואל אותי ישר לפני שתפסנו את בניו, הייתי אומר לך - לא יודע, אבל אנחנו בדרך".
"מה שחשוב הוא, לשכנע את העם העירקי שהחופש הוא אמיתי. אז הם יתחילו לקבל אחריות שנדרשת בחברה חופשית".
בהמשך, התייחס בוש להתרעות בנוגע לכוונת אירגוני טרור לבצע פיגועים: "אנחנו יודעים שהם מנסים להשתמש בטקטיקות הישנות שלהם, במיוחד כאלו שהצליחו בעבר. לכן אנחנו צריכים להיות זהירים במיוחד".
"יש לנו מודיעין, ואני משוכנע שהוא ימנע את הניסיונות שלהם. במיוחד ארגון אל-קעידה - בו אנחנו מנטרלים את הבכירים. זה מצוד ואנחנו חייבים להיות במצוד".
אחד הכתבים במקום שאל את בוש, מדוע סירב לחשוף את 28 העמודים החסויים במסמך המודיעין, המתייחסים ככל הנראה לחקירה בנוגע למעורבות של ערב הסעודית בפיגועי ה-11 בספטמבר. "יש לנו חקירה ממושכת בנוגע למה שייתכן והתרחש לפני ה-11 בספטמבר, ולכן חשוב לנו לשמור את המידע הזה אצלנו, כדי לא להבהיל את אלו שנחקרים. אם נחשוף את 28 העמודים, זה יחשוף מקורות ושיטות. זה יראה לאנשים כיצד אנו אוספים מידע, ועל מי" - השיב בוש.
"שיקול דעתי ואנשי הממשל, קובעים כי מדובר בצעד נוראי, במיוחד בתקופת איום על ארה"ב. אנחנו לא רוצים לחשוף מקורות ושיטות. בבוא העת, כשנתקדם במהלך החקירה, יתכן שבאמת נחשוף את המסמכים. ישנם כאלו שדרשו לחשוף, אבל ישנם גם אחרים שמסכימים עם דעתי - שמדובר בצעד שגוי".
בהמשך נטען על-ידי אחד הכתבים, כי ממשלו של בוש לא ביסס את הקשר בין סדאם חוסיין לאירגון אל-קאעידה. בוש השיב, כי "מאז תום המלחמה והצעדים הצבאיים הרציניים, עברו 90 יום. יידרש לנו זמן נוסף כדי לאסוף את כל הראיות. אין לי ספק, שסדאם חוסיין היווה איום לביטחון ארה"ב ולשלום באיזור. עירק חופשיה תשנה את הרגלי המדינות באיזור. זה יחזק את הביטחון האמריקני".
בוש נשאל האם ממשלו התבסס על ראיות שקריות או חלשות. "בעבודה שלי, תוצאות הן תמיד התשובה הכי טובה. לסדאם היתה תוכנית להשמדה המונית. הוא עשה שימוש בנשק הזה נגד אנשיו. ההיסטוריה תוכיח שזה נכון".
"בל נשכח, שנתקבלו 12 החלטות באו"ם נגד סדאם חוסיין. גם אחרים זיהו את האיום. ההבדל הוא, שאנחנו היינו מוכנים לפעול נגדו", אמר בוש.

תאריך:  30/07/2003   |   עודכן:  30/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
הסיעה מתנגדת למעבר של 5 ימי לימודים ומכנסת דיון חירום בסוגיה; ח"כ יצחק: זה יגרום לשוטטות עוני ויפגע בחלשים
הדר פרבר
תקציב הפרסום מוערך בכ-4 מיליון דולר בשנה; קשר-בראל גברה על ראובני פרידן, אדלר חומסקי וורשבסקי, שלמור אבנון עמיחי ופובליסיס אריאלי
אלונה קורן
מדובר בעסקה החמישית בה רוכשת חברה ישראלית חברה זרה - בשלושת החודשים האחרונים
גיל איל
ביצעה עסקות עם חברות בבעלותה, באופן הנוגד את הסכמיה עם הממשלה; ביצעה עסקות נוספות עם חברות בבעלות חברי דן
מירב לוי
הדוח קובע: הספרייה נמצאת בתהליך שקיעה, ולא ניתן להבטיח את קיומם של התנאים להקמת ספרייה לאומית חדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il