X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוענת בפניה לח"כים כי מדובר בחוק גזעני; האגודה: "יום שחור לדמוקרטיה הישראלית"
▪  ▪  ▪

האגודה לזכויות האזרח בישראל פונה בקריאה של הרגע האחרון לחברי הכנסת, שלא לתמוך בתיקון לחוק האזרחות והכניסה לישראל, אשר יובא היום (ה', 31.7.03) לאישורה של מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית.
מדובר בתיקון לחוק, אשר נועד למנוע לחלוטין את האפשרות להתאזרחות של בני זוג פלשתינים הנשואים לאזרחים ישראלים. אם יתקבל החוק, הרי שאזרחי ישראל, הנשואים לפלשתינים, יאלצו לבחור בין עזיבת מדינת ישראל ובין פירוק משפחותיהם. לטענת האגודה לזכויות האזרח, מדובר בהצעת חוק פסולה וגזענית, משום שהיא מפלה מטעמי לאום, פוגעת בזכות לחיי משפחה של חלק מאזרחי ישראל ומנוגדת לערכי מדינת ישראל, המעוגנים במגילת העצמאות.
החוק המועלה היום להצבעה אמור לקבע בחקיקה (אף שהיא מוגדרת כהוראת שעה) החלטת ממשלה, שהקפיאה, לפני כשנה וחצי, את הליכי ההתאזרחות של בני זוג פלשתינים הנשואים לישראלים, וזאת בשונה מבני זוג זרים שאינם פלשתינים. עד להחלטת ההקפאה יכלו בני הזוג הפלשתינים להתאזרח בהליך התאזרחות מדורג, בדומה לכל אזרח זר הנישא לישראלי. התאזרחות בדרך זו אינה אוטומטית, והתהליך להשלמתה אורך לכל הפחות ארבע שנים וחצי. במהלכו נדרשים בני הזוג להוכיח את כנות נישואיהם, וכן נבחנת כל מניעה ביטחונית או פלילית, הקשורה בבן הזוג הזר.
מדובר בתהליך פרטני, הבוחן כל מקרה לגופו, על-פי נסיבותיהם האישיות של בני הזוג. לפיכך, אין כל הצדקה לנימוק, שבשמו הוצע החוק, כאילו כוונתו למנוע סיכון ביטחוני וביצוע פיגועים.
באגודה לזכויות האזרח טוענים, כי הצעת החוק פסולה, דווקא עקב הנימוקים להצעתה, משום שהיא מטילה חשד קולקטיבי כבד על ציבור שלם ומונעת מציבור זה מימוש של זכויות יסוד בסיסיות. "החוק המוצע מפלה את אזרחי ישראל הנשואים לפלשתינים ובכך פוגע בעקרון השוויון, מאחר שהוא מכוון אך ורק כלפי אזרחי ישראל, אשר נישאו לבני זוג מאוכלוסיה, המוגדרת על-פי מוצאה הלאומי, ואשר מבקשים לממש את זכותם לחיי משפחה עם בני זוגם".
למעשה, כך נטען, מדובר בהחלטה גזענית, הפועלת בעיקר נגד אזרחי ישראל הערבים. עוד מדגישים באגודה לזכויות האזרח, כי ישנם קשרי משפחה ותרבות בין ערביי ישראל והאוכלוסיה הפלשתינית המתגוררת בשטחים הכבושים, ולפיכך אך טבעי הוא שייווצרו קשרי נישואין בקרב אוכלוסיות אלה.
זאת ועוד, מתייחסים באגודה לזכויות האזרח לזכות לחיי משפחה - זכות יסוד בסיסית המוכרת במשפט הבינ"ל ובמשפט הישראל ומוגנת על-ידי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. למעשה, טוענים, מדובר בחוק, שלא רק ימנע קשרי משפחה חדשים, דבר חמור בפני עצמו, אלא גם יביא בפועל לפירוק משפחותיהם של אזרחים ישראלים: בני זוגם של אזרחים פלשתינים וילדיהם המשותפים.
מכל הסיבות הללו, קראה האגודה לזכויות האזרח לחברי הכנסת להימנע מאישורו של חוק זה. אם החוק אכן יתקבל היום, האגודה תיאבק בו בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותה, כפי שנאבקה עד כה בהחלטת הממשלה, שקדמה לחקיקתו.

תאריך:  31/07/2003   |   עודכן:  31/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך אמר סגן אלוף אבו ריקו קמיל בוועדה המיוחדת לנושא בעיית העובדים הזרים; הוא אמר שצה"ל תומך בשילוב הפלשתינים במשק הישראלי וכי בישראל כ-21 אלף פלשתינים שכבר משתלבים במערך העבודה בישראל
הדר פרבר
נפגש עם נציגות האמהות החד הוריות; עודכן בפרטי התכנית שגובשה ע"י מנכ"לי המשרדים תמ"ת, אוצר ורווחה; התכנית תובא לאישור הקבינט בשבוע הבא
ענבל אביב
מטרת התרגיל היא לתרגל נהלי חיפוש והצלה בעיתות מצוקה; באמצעות הכרת היכולות של המשתתפות בתרגיל ופעילותן המשותפת דרך שיגרה בים התיכון יוכלו לתת סיוע הומניטרי ותגובות יעילות יותר למצבי חירום ימיים אמיתיים
נועם שרביט
הנשיא ברק הודיע, כי נוכח מורכבת העניין וחשיבותו הוא ישקול הגדלת ההרכב
ענבל אביב
אחד הגולשים הציע: אופנוע בשווי 8,000 פאונד בנוסף לאישתו תמורתה; במודעה נאמר: "השלדה במצב מצויין יחסית לקילומטרז', והאחריות ניתנת בעבור תשלום נוסף"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il