X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מינהל מקרקעי ישראל פרסם היום מכרז לבניית 22 יחידות דיור בנווה דקלים, בגוש קטיף, באישור שר הביטחון; ח"כ בראכה: זהו סיכול ממוקד של ההודנה; מועצת חוף עזה: איננו חיים לפי מפת הדרכים
▪  ▪  ▪

דובר משרד החוץ האמריקני, ריצ'ארד באוצ'ר, אמר בתגובה לדיווחים על פרסום המכרז לבנייה בהתנחלות נווה דקלים בגוש קטיף, כי מדיניותה של ארה"ב היא שהקפאת ההתנחלויות היא חלק מ'מפת הדרכים'. "ישנם הרבה משתנים בנושא הזה - של מימון, של גידול טבעי, ושל ילודה".
סוכנויות הידיעות מפרסמות הלילה (ו'), כי יאסר ערפאת כינס הערב ברמאללה בכירים באש"ף וברשות, ובכללם ראש הממשלה אבו מאזן. בכינוס, דרשו אבו מאזן וכמה שרים נוספים לכנס דיון חירום של ה'קוורטט' - ארה"ב, האיחוד האירופי, רוסיה והאו"ם, על-מנת לדון ב"הפרות מפת הדרכים מצד ישראל".
יועצו של ערפאת, נביל אבו רודינה, אמר הערב כי כינוס הקוורטט מתבקש, לנוכח ה"הסלמה של הפעולות הישראליות", שבאה לידי ביטוי, לדבריו, "באי-שחרור האסירים, בהמשך ההתנחלות, בסירוב לסגת משטחים עירוניים ובהמשך בניית החומה (גדר ההפרדה - נ.ש.).
יום ה': מינהל מקרקעי ישראל מפרסם מכרז לבנייה בנווה דקלים
לראשונה מזה שנים, פרסם (ה', 31.7.03) מינהל מקרקעי ישראל מכרז לבניית 22 יחידות דיור בהתנחלות נווה דקלים, בגוש קטיף. פרסום המכרז עורר זעם רב בשמאל הפוליטי.
המכרז, שכותרתו "הזמנה לקבלת הצעות לחכירת 22 מגרשים, ל'בנה ביתך' בנווה דקלים, לשומרי דת ומסורת ישראל", פורסם באחד העיתונים היומיים, וייערך בדרך של הרשמה והגרלה. המכרז מזמין להציע הצעות "לחתימה על חוזה פיתוח ל-3 שנים, שבעקבותיו ייחתם חוזה חכירה ל-98 שנים, עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים".
בתנועת 'שלום עכשיו' אמרו הבוקר, כי פרסום המכרז מנוגד באופן מוחלט להתחייבויות שנטלה על עצמה ישראל, בתכנית 'מפת הדרכים', שאחת מהן קובעת כי בשלב הראשון תקפיא ישראל את כל ההתנחלויות, כולל בנייה עקב ריבוי טבעי.
מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, אמר כי הרחבת ההתנחלויות מסכנת את התהליך המדיני ואת שלומם של אזרחי ישראל. מי שהיו בליבו ספקות לאן מועדות פניו של שרון, הרי שמכרז זה מגלה את כוונותיו הברורות.
ח"כ מוחמד בראכה: "זהו סיכול ממוקד של ההודנה"
יו"ר קואליציית השלום ומזכ"ל שלום עכשיו לשעבר, מוסי רז, אמר אף הוא כי הבניה הזאת מסכנת את ביטחון המדינה ורומסת את התחייבות הממשלה ב'מפת הדרכים' להקפיא את ההתנחלויות.
מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פינס, קרא לשר התעשיה, המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט, הממונה על מינהל מקרקעי ישראל, לבטל לאלתר את המכרז, מאחר והוא מסכן את ההודנא ומעיד כי הממשלה "עושה צחוק מעבודה".
ח"כ מוחמד בראכה, יו"ר סיעת חד"ש-תע"ל, אמר כי פרסום המכרז מהווה "סיכול ממוקד של ההודנה", וטען כי ישראל מצפצפת על הממשל האמריקני ומרמה אותו.
מועצת חוף עזה: איננו חיים על-פי מפת הדרכים או הספר הלבן
במינהל מקרקעי ישראל אמרו היום, כי הרחבת הבניה ביישוב נווה דקלים, שבדרום רצועת עזה, קיבלה את כל האישורים המתאימים ובהם אישורו של שר הביטחון, שהוא הריבון ביש"ע. היישוב הגיש את הבקשה באמצעות המועצה האזורית חוף עזה, ולאחר קבלת האישורים פורסם המכרז.
דובר המועצה האזורית חוף עזה, ערן שטרנברג, אמר כי המתנחלים מנהלים את חייהם היום-יומיים על-פי הצרכים השוטפים, ולא "לפי מפת הדרכים או 'ספר לבן' כזה או אחר". שטרנברג הוסיף כי ביישוב לא נותרו דירות פנויות, וישנן בקשות של משפחות חדשות, המעוניינות להצטרף אליו, וכן של משפחות ותיקות, החיות במצוקה ובצפיפות נוראה, בשל הגידול הטבעי.

תאריך:  31/07/2003   |   עודכן:  01/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
החוק עבר ברוב של 53 תומכים מול 23 מתנגדים; סיעות האופוזיציה ניסו לעכב את האישור לחוק והגישו הצעת אי אמון בממשלה; התומכים בחוק הדגישו כי מדובר רק בהוראת שעה למשך שנה
מירב לוי
המהומות פרצו עקב כוונתם של הסוהרים לערוך חיפוש בתאי האסירים, לאחר שנמצא שרטוט של הכלא בכליו של אחד מהם; 5 סוהרים נפצעו מחפצים חדים
ענבל אביב
מנויי Esc יוכלו להלחין בעצמם צלצול אישי ולהוריד אותו למכשיר או לשלוח לחבר באמצעות מערכת ראשונה מסוגה בישראל שפותחה ב-Esc
ענבל אביב
בתוכנית של דידי הררי ברדיו ללא הפסקה 103FM, שודר מערכון אשר זלזל ועשה לצחוק קורבנות אונס; התחנה נקנסה ב-2:50 דקות נטילת פרסום
הדר פרבר
טוענת בפניה לח"כים כי מדובר בחוק גזעני; האגודה: "יום שחור לדמוקרטיה הישראלית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il