X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מדברי ח"כ ענבל גבריאלי (יום ה') בדברים שאמרה בוועדת החינוך והתרבות; עולה, כי בכך שמשרד החינוך והשלטון המקומי מתנערים מאחריות למימון הסעות, נופל הנטל על כתפי ההורים, מה שמהווה הפרה לחוק חינוך חובה
▪  ▪  ▪

בדיון בוועדת החינוך והתרבות (יום ה', 31.7.03), עולה כי משרד החינוך והשלטון המקומי עוברים על חוק חינוך חובה חינם (1953), על-ידי כך שהם מתנערים מאחריות ומשאירים את נטל הסעות התלמידים על ההורים.
ח"כ ענבל גבריאלי (ליכוד) שיזמה את הדיון הדגישה כי הסעות תלמידים הן במסגרת חוק חינוך חובה חינם. "יש הסכם בין משרד החינוך והרשויות המקומיות על חלוקת התשלום ביניהם להסעות.
"במרס 2002 (6.3.02) תבעה ועדת החינוך והתרבות של הכנסת ממשרד החינוך ומהמרכז לשלטון מקומי להגיע להסדר ביניהם תוך שלושה חודשים, ואם לא יושג הסדר כזה, יחוקק חוק. "לצערי, לא הושג הסדר והרשויות המקומיות מתנערות מאחריותן", אמרה.
ח"כ גבריאלי מציינת, כי חוזר מנכ"ל (סא1א) קובע כי הקריטריון להקצאת הסעות יהיה המרחק מבית התלמיד לבית הספר. המרחק המחייב הסעה הוא 2 ק"מ לתלמידים על כיתה ד' ו-3 ק"מ לתלמידים עד כיתה י'. כך נקבעו כללים להשתתפות של רשויות מקומיות במימון, על-פי סוג הרשות, אזור עדיפות ועוד.
עם זאת, לעיתים יוצא מצב שבנוסף לקריטריונים הרשמיים, מופעלות הסעות עבור בתי ספר ספציפיים בגין נסיבות מיוחדות, כך אם העירייה מעוניינת לטפח מוסד מסוים. העיר חיפה, לדוגמא, כל עוד תוקצבה על-ידי משרד החינוך בכ-50% הועבר הסכום לתלמידים, אך כאשר קוצץ הסכום שקיבלה לכדי שיעור של 40% העבירה העירייה לתלמידים רק 25% מהסכום.
ח"כ גבריאלי מציינת עוד, כי כללים שונים של הקצאה חלים על מערכת החינוך החרדית. ההקצאה למערכת הזו ממומנת על-ידי שני תאגידים, מרכז החינוך העצמאי (אגו"י ודגל התורה) ומעיין החינוך התורני (ש"ס). עם זאת, ממסמכים רשמיים של עיריית ירושלים וחיפה עולה, כי הרשויות מקצות לתלמידים החרדים כרטיסיות בנוסף למימון ההסעות דרך הרשת וכך זוכים התלמידים למימון כפול.
כך עולה שעיריית ירושלים מקצה 1.5 מיליון ש"ח למימון כרטיסיות בחינוך החרדי בלבד, בעוד שסכום זה שווה לסכום המוקצה בידי המשרד לכלל התלמידים הזכאים להסעה בחינוך הרגיל בעיר. "גיליתי, שבירושלים קיימת, לכאורה, אפליה לטובה, של תלמידי החינוך החרדי באשר יש שם מימון כפול של המשרד ושל העירייה. הדבר אינו תקין ועומד בניגוד לנורמת משרד החינוך עצמו". כך לדבריה.
ח"כ גבריאלי עמדה על התשלום שמשלמת משפחה עבור הסעות וציינה שהדבר עשוי להגיע למאות ואף אלפי שקלים לחודש. לדבריה, בחוק לא נקבע על מי חלה החובה לממן את ההסעות וכך יוצא שאי הבהירות מנוצלת לרעה והדבר נופל על כתפי ההורים.
בעקבות דברים אלו אמרה נציגת משרד החינוך לבנה אברמוביץ', כי למשרד אין מחויבות במימון הסעות אלא רק באירגונן.
יו"ר ועדת החינוך והתרבות, ח"כ אילן שלגי (שינוי) אמר: "משרד החינוך והשלטון המקומי מתנגחים ביניהם על חלוקת האחריות באשר למימון הסעות תלמידים. לא יתכן שההורים ישלמו עבור ההסעות אשר צריכיות להינתן חינם כחלק מחוק חינוך חובה חינם בדיוק כמו לימודים", כך לדבריו.
בתום הוועדה קרא לממשלה ולמרכז השלטון המקומי להגיע להסכם ביניהם על חלוקת נטל הסעות התלמידים. "בשום מקרה אסור שהתשלומים יושתו על ההורים כיוון שהדבר עומד בניגוד לחוק חינוך חובה חינם מ-53'. אם הרשות המקומית משתתפת בתשלום הסעות, לא ראוי שתהיה לה מדיניות מפלה כלפי תלמידים שונים", כך מסיכומי דיוני הוועדה.
תאריך:  31/07/2003   |   עודכן:  31/07/2003
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
נישואים מסוג זה מנוגדים לטבע ומזיקים, כך במסמך בן 12 עמודים במסגרת קמפיין עולמי
אלונה קורן
הפיחות הדולר נובע מדבריו של הנגיד קליין כי השקל לא יתחזק בתקופה הקרובה
הדר פרבר
בית המשפט בהאג זיכה את הנאשם מסעיפי אישום של רצח עם
מירב לוי
הוועדה תורה לרשות החברות לפעול לקידום הפרטת החברה לפיתוח לוד רמלה
מירב לוי
הקריטריונים לשפיטה כללו התייחסות לטעם, לארומה, לטריות, לתחושה בפה ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il