X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היקף ההכנסות המצרפי של החברה המשותפת: 87 מיליארד דולר; החברה המשותפת תקיים פעילות ב-160 מדינות לפחות, ותעסיק מעל 145,000 עובדים
▪  ▪  ▪

חברת היולט פאקרד (HP) וחברת קומפאק, הודיעו היום (יום ג', 4.9.01) על הסכם למיזוג, שייעשה בדרך של רכישת קומפאק על-ידי HP. קומפאק מוערכת לצורך העיסקה לפי שווי של 25 מיליארד דולר.
על-פי ההערכות, הכנסות החברה המשותפת יגיעו לכ-87 מיליארד דולר בשנה. חברת HP תציע לשוק מערך מושלם של פתרונות IT ושירותים לשוק העסקי והצרכני.
החברה המשולבת צפויה לתפוס את המקום הראשון בעולם מבחינת הכנסות ממכירת שרתים, מוצרי גישה (מחשבים אישיים, מחשבי כף יד), ציוד הדמיה והדפסה; ובמקביל תוביל בתחום שירותי מערכות ה-IT, איחסון ותוכנות ניהול.
המיזוג צפוי לייצור חיסכון בעלויות שיגיע לכ-2.5 מיליארד דולר במחצית שנת הכספים 2004. הדבר יביא לשיפור עצום במבנה העלויות בחברה החדשה.
היולט פאקרד תחזיק נכסים בשווי של כ-56.4 מיליארד דולר בעקבות המיזוג. ההכנסות השנתיות יגיעו כאמור לכ-87 מיליארד דולר. הרווח התפעולי צפוי לעמוד על כ-3.9 מיליארד דולר לשנה. החברה תקיים פעילות ב-160 מדינות לפחות, ותעסיק מעל 145,000 עובדים.
קארלי פיורינה, המשמשת כיום יו"ר ומנכ"ל היולט פאקרד, תכהן כיו"ר ומנכ"ל החברה המשותפת. מייקל קפלאס, יו"ר ומנכ"ל קומפאק, ישמש כנשיא, ויצטרף יחד עם ארבעה מחברי הדירקטוריון של קומפאק לדירקטוריון החדש.
פיורינה מסרה בתגובה למיזוג: "זהו צעד מכריע שיאיץ את האסטרטגיה שלנו וימקם אותנו כמובילים באמצעות היצע גדול אף יותר שיעניק ערך נוסף ללקוחותינו ושותפינו. בנוסף ליתרונות האסטרטגיים הברורים של שילוב שתי חברות בעלות מוצרים משלימים, אנו יכולים לייצור ערך משמעותי למחזיקי המניות באמצעות שיפור במבנה העלויות וגישה להזדמנויות שוק חדשות. בתקופה מלאת אתגרים זו שעוברת על שוק ה-IT, שילוב זה מקפיץ אותנו לעמדת הובלה עם לקוחות ושותפים אשר יחד נעצב את השוק לשנים שיבואו".
קפלאס הוסיף: "אנו יוצרים דגם חדש של מוביל שוק המבוסס על הצלחת הלקוחות, רמה הנדסית עולמית ומוצרים ושירותים הטובים מסוגם. בניגוד מוחלט למתחרינו, אנו מחויבים להוביל את השוק לידי ארכיטקטורה ותאימות פתוחה ואחידת שוק, שתוריד את רמת המורכבות והעלויות עבור לקוחותינו. צעד זה ישנה את הבסיס של התחרות בשוק".
במסגרת תנאי ההסכם יקבלו מחזיקי המניות של קומפאק 0.6325 מנית היולט פאקרד עבור כל מניית קומפאק. המיזוג מוערך בשיעור של כ-25 מיליארד דולר. סה"כ מחזיקי מניות היולט פאקרד יחזיקו ב-%64 ממניות החברה החדשה. מחזיק מניות קומפאק יחזיקו ה-%36 ממניות החברה החדשה.
היולט פאקרד החדשה תורכב מ-4 יחידות תפעוליות:
- יחידת הדמיה והדפסה עם הכנסות צפויות של 20 מיליארד דולר בשנה;
- יחידת התקני גישה עם הכנסות צפויות של 29 מיליארד דולר בשנה;
- יחידת עסקי תשתיות IT, עם הכנסות צפויות של 23 מיליארד דולר בשנה;
- יחידת שירותים שתורכב מ-65,000 עובדים ותעניק ייעוץ, תמיכה ושירותי Outsourcing.
קומפאק היא יצרנית המחשבים השלישית בגודלה בעולם. היולט פאקרד היא השניה בגודלה. שתי החברות שילמו מחיר בעקבות ירידת ערכי המניות.
מניית קומפאק ירדה ב-%76 מאז שיאה ב-1999. היולד פאקרד ירדה ב-%66. מניית קומפאק נסחרה ב-12.35 דולר בתום המסחר אמש, ירידה של 34 סנט מהלילה הקודם. מניית היולט פאקרד נסחרה ב-23.21 דולר למניה, ירידה של 19 סנט מהיום הקודם.

תאריך:  04/09/2001   |   עודכן:  04/09/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
חשוב לדעת: גם אנשים חכמים עושים עיסקות "מפסידות"; המגזין ניוזוויק מפרסם את העיסקות המפסידות של השנים האחרונות
יואב יצחק
חברי ועדת החקירה מתחו ביקורת על רון - על שנמנע מדיווח גם לאחר שנפגעו 7 ערבים מירי צלפים; אליק רון הצדיק את הירי בגלל סכנת חיים מיידית לשוטרים
יואב יצחק
עוד מהסקר: %80 ממשקי הבית המחוברים משתמשים בפועל באינטרנט
יואב יצחק
המחבל זוהה מבעוד מועד; שני שוטרי מג"ב הגיעו לעברו ואז פוצץ עצמו; בפיגוע נפצע אחד קשה ועוד שלושה בינוני ו-7 קל; המחבל נהרג; מרכז מידע בביקור חולים - מס' 1255123
יואב יצחק
ההחלטה התקבלה על-ידי ועדת מכרזים בין-משרדית; עלות הקמת מתקן התפלת המים - כ-150 מיליון דולר; הקבוצה צפויה להתחיל לספק מים תוך 18 חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il