X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגדרת השוק הרלוונטי ששימשה להכרזה היתה מוטעית; שטרום הבהיר כי לדובק עדיין נתח שוק משמעותי בשוק הסיגריות העממי, והדגיש כי ימשיך לבחון את ענף הסיגריות בישראל
▪  ▪  ▪

הממונה על הגבלים עסקיים, עו"ד דרור שטרום, ביטל (יום א', 3.8.03) את הכרזתה של דובק כבעלת מונופולין באספקת סיגריות מייצור מקומי, מטעמים טכניים של לשון ההכרזה. בניגוד ללשון ההכרזה, אין הסיגריות מייצור מקומי מובחנות מסיגריות מיובאות. הטעות נבעה, למעשה, מהגדרה לא נכונה של השוק הרלוונטי.
עו"ד שטרום הדגיש בהחלטתו החדשה, כי אין בביטולה הטכני של ההכרזה כדי לשקף את עמדתו ביחס לשאלת מעמדה וחלקה של דובק בשוק, אשר יוגדר באופן שונה, וכי הוא ממשיך לבדוק את שוק הסיגריות בישראל.
בשנת 1989 הוכרזה דובק כבעלת מונופולין באספקת סיגריות מייצור מקומי. החל מראשית שנת 2001, מבקשת דובק לבטל הכרזתה כבעלת מונופולין, מאחר ולטענתה, חלקה בשוק הסיגריות בכללותו ירד אל מתחת ל-50% וזאת משום שהייבוא של סיגריות מתוצרת חוץ לישראל הולך וגדל.
הממונה בדק את טענותיה של דובק משנת 2001, לאור נתוני שנת 2000, על יסוד ההנחה המקלה שמדובר בשוק סיגריות אחד, הכולל הן סיגריות מקומיות והן סיגריות מיובאות, ומצא כי ביחס לשנת 2000 חלקה של דובק בשוק עלה על מחצית ולכן סירב לבטל את ההכרזה ביחס לשנת 2000.
בינתיים, פנתה דובק לבית הדין להגבלים עסקיים ובטרם הושלמו בדיקות הממונה ביחס לשנת 2001, התברר כי בסיס ההכרזה - סיגריות מתוצרת מקומית - אינה יכולה להיחשב כשוק רלוונטי, משום שקיימים מותגים מייבוא לכל אורך השוק. על-כן, החליט הממונה, בשלב זה, לבטל את הכרזתה של דובק כבעלת מונופולין בסיגריות מתוצרת מקומית, ולבחון את מעמדה של דובק על יסוד הגדרת שוק חדשה.
הממונה סבור, כי אין להגדיר את שוק הסיגריות מייצור מקומי כשוק נפרד, ולכן החליט לבטל את ההכרזה. עם זאת, הדגיש הממונה בהחלטתו כי רשות ההגבלים העסקיים ממשיכה לבחון את ענף הסיגריות בישראל, וכי במסגרת בדיקותיה התגלו אינדיקציות לקיומה של התפלגות בין סיגריות ממיצוב עממי לבין סיגריות ממיצוב עילי, וכי לדובק נתח שוק משמעותי בשיווק סיגריות ממיצוב עממי.

תאריך:  03/08/2003   |   עודכן:  03/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
החקירה הסמויה של יחידת החשיפה במחלקה לחקירות שוטרים נמשכה כחצי שנה; בימים הקורבים צפויה החקירה להמשך ובמסגרת זו יחקרו חשודים ומעורבים נוספים
ענבל אביב
התינוק מוחזק ברמאללה; אביו עצור בבית כלא ישראלי בחשד שביצע שורה של פיגועי ירי עם נפגעים; כעת מנסים גורמי הביטחון לשכנע את משפחת האב להעביר את התינוק לידיהם
ענבל אביב
שגיא הינו המנהל המיוחד בקרן הפנסיה חקלאים
מירב לוי
לא אושרו לשימוש טכנולוגיות חדישות לטיפול בחולי לב; חולים ייצטרכו לרכוש בעצמם תרופות
נועם שרביט
העתירה המינהלית שהגישה העמותה נמחקה על-ידי בית המשפט לעניינים מינהליים; בנייתו של השוק החדש הסתיימה לפני 6 שנים, אך השוק הישן טרם הועתק אליו וממשיך לפעול בניגוד לחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il