X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המערכה עוברת עתה לערכאות: בן-אליעזר שכר את רם כספי; בורג - את יעקב נאמן; עד שעות הלילה המאוחרות הוביל בן-אליעזר באחוזים שלמים; בלילה - עם הגיען של הקלפיות מהסקטור הדרוזי, התהפכה המגמה
▪  ▪  ▪

יתרון קל של כאחוז וחצי ליו"ר הכנסת, אברהם בורג, על שר הביטחון בנימין בן-אליעזר. כך מתברר הבוקר עם ספירת %98 מהקולות שהצביעו בבחירות לראשות מפלגת העבודה.
המדובר בתוצאות שאינן סופיות, ולמען הזהירות נדגיש: אין בהן כדי להצביע על התוצאה הסופית. ספק זה מתחדד נוכח האירועים שהתפתחו הלילה: קלפיות שלמות נעלמו. עדויות רבות על מעשים בלתי תקינים.
כבר במשך היום החלו שני הצדדים להיערך לערכאות, מתוך הערכה לפיה המאבק יועבר להכרעת בית הדין של מפלגה ואולי גם על-ידי בתי המשפט. בן-אליעזר כבר שכר את שירותיו של עו"ד רם כספי כדי לייצגו; בורג שכר את שירותיו של עו"ד יעקב נאמן. עו"ד חגי מירום - מחברי הכנסת לשעבר של המפלגה, חוזר למפלגת העבודה, הפעם כעורך דין, כפרקליטו של בורג (לצד נאמן).
בשעות הבוקר זרמו למפלגת העבודה עדויות רבות על זיופים רבים בסקטור הדרוזי. אנשיו של בן-אליעזר שוקלים עתה, האם לפנות עוד הבוקר למשטרה - כדי להגיש תלונה רשמית על הזיופים, שנועדו להטות את הבחירות.
מזכ"ל המפלגה השר רענן כהן הודיע סמוך לחצות על פער של %4 לטובת בן-אליעזר. זמן קצר לאחר מכן התברר כי הפער גדל עוד יותר - ל-%7 - ביחס לקולות שקיבל בורג, ולאחר מכן הצטמצם כאמור ל-%2. במשך הלילה התהפכה המגמה, ועתה מוביל בורג עם יתרון קל.
ב-21:00 נסגרו הקלפיות - כפי שתוכנן, והחלה ספירת הקולות, כדי להכריע בשאלה מי יזכה ברוב קולות, וייבחר להוביל את מפלגת העבודה, הן לראשות הממשלה והן כ"לידר" בממשלה הנוכחית. שר הביטחון בנימין בן-אליעזר, ויו"ר הכנסת אברהם בורג, נכנסו ליישורת האחרונה.
עד הבוקר הגיעה לסיומה ההתמודדות האלקטורלית ביניהם, אך לא בהכרח המערכה המשפטית: מטות שני הצדדים הגישו זה כנגד זה תלונות - על זיוף בחירות, גניבת קולות, הפרעה במהלך התקין של הבחירות וחריגה מחוקי המפלגה.
ספירת הקולות החלה ב-22:30, זמן קצר לאחר שהגיעו הקלפיות הראשונות מבין 527 קלפיות שהוקמו לבחירות אלה. הקלפיות הובאו לבית מפלגת העבודה, בשכונת התקוה בדרום תל אביב.
במהלך יום האתמול רווחו ההערכות, לפיהן מתקיים מירוץ צמוד. שני המחנות עשו מאמץ גדול להוציא את תומכיהם מהבתים - כדי שיגיעו לקלפיות. עד שעות הצהריים המאוחרות נרשם שיעור הצבעה נמוך יחסית, למרות שהקלפיות נפתחו כבר ב-10:00. על-פי הערכות, שיעור המצביעים עלה בכל זאת ליותר מ-%60, מתוך 117,206 בעלי זכות בחירה.
ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, ואנשיו, פעלו גם ביום הבחירות למען בן-אליעזר. ברק רואיין בעת שהגיע להצביע בקלפי בכפר סבא. הוא נשאל האם יצביע עבור בן-אליעזר, והשיב על כך בחיוב. בהתייחסו לדברים שאמר בן-אליעזר - לפיהם הוא (ברק) הודיע לו (לבן-אליעזר) כי לא יתמודד בשנים הקרובות על ראשות המפלגה - אמר ברק כי הוא אינו עוסק בזאת עתה.

תאריך:  04/09/2001   |   עודכן:  05/09/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
על-פי התלונה, מנצלות ממ"ן מסופי מטען וניטול, וחברת-הבת שלה (לוגיסטיקר) את מעמדן כמונופול
גיל איל
ההסכם יכלול גם את התאחדות התעשיינים הישראלית ואת מכון הייצוא
גיל איל
כך על-פי תחזית מטה גרופ
גיל איל
זו אחת מתוכניות הביטוח הגדולות על פרמיה בסך 15 מיליון ש"ח
גיל איל
הרכישה במסגרת הרחבת הפעילות בתחום התוכנה; אלדד בר-אדון, מנכ"ל ג'ון ברייס מוצרים, יהיה גם מנכ"ל מיחשוב ישיר תוכנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il