X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חשוב לדעת בשיאה של עונת הטיסות

תסמונת מחלקת התיירים

כ-5% מהטסים בטיסות ארוכות מפתחים קרישי דם בוורידי הרגליים, תופעה שעלולה לסכן את חייהם; תרופה לדילול דם יכולה למנוע את התופעה בקרב אנשים בקבוצת סיכון
▪  ▪  ▪

לאחרונה גוברת המודעות בעולם ל"תסמונת מחלקת התיירים", שבאה לידי ביטוי בהתפתחות קרישי דם בוורידי הרגליים העמוקים אצל אנשים שטסים בטיסות ארוכות וכתוצאה מישיבה ממושכת. הקרישים נעלמים בדרך כלל מאליהם אחרי כמה ימים, אך הם עלולים להיסחף גם לריאות ולגרום למוות.
מחקר שפורסם באנגליה לפני שנה העלה, כי כ-5% מהנוסעים מפתחים קרישי דם ברגליים אחרי טיסה ארוכה. חלק מהם מרגישים תופעות כגון התנפחויות ברגליים או קוצר נשימה. כך מדגישים ב"אוונטיס פארמה", אחת מחברות התרופות המובילות עולם.
חוקרים מארצות שונות בדקו את השפעתם של תרופות שונות על הופעת קרישי דם במהלך הטיסה בקרב מבוגרים הנמצאים בקבוצת סיכון. במחקרים אלה השתתפו אנשים חולי לב, או לאחר אירוע מוחי שטסו 10 שעות ויותר. שליש מהמשתתפים לא קיבלו טיפול תרופתי מונע, שליש קיבלו אספרין כ-12 שעות לפני הטיסה והשליש הנותרים קיבלו שעתיים לפני הטיסה זריקה המכילה אנוקסאפארין סודיום, החומר הפעיל הנמצא בתרופת הקלקסן. תרופה זו מיועדת לדילול דם וניתנת כדי למנוע קרישת דם והישנות הופעת קרישים בוורידי הרגליים.
פרופ' בנימין ברנר, מנהל היחידה לקרישת דם במרכז הרפואי רמב"ם מסביר, כי משתתפי המחקר עברו בדיקת אולטרסאונד יום לפני הטיסה ויום אחריה, כדי לבדוק האם התפתחו קרישים בוורידי הרגליים, במהלך הטיסה ואז התברר כי כ-5% מהאנשים שלא קיבלו תרופות פיתחו קרישי דם במערכת הוורידים העמוקה ובשני מקרים התפתח קריש דם שטחי. כ-4% מהאנשים שטופלו באספרין פיתחו קרישי דם במערכת הוורידים העמוקה ובשני מקרים התפתח קריש דם שיטחי. לעומת זאת בקרב הנבדקים שקיבלו את תרופת הקלקסן לא התפתחו קרישי דם במערכת הורידים העמוקה והיה מקרה אחד של קריש דם שטחי.
קבוצת סיכון
פרופ' בני ברנר אומר, כי לפי ההערכה מתים מדי שנה אלפי אנשים בעולם מתסחיפים ריאתיים של קרישי דם שנוצרו בעקבות טיסה ארוכה. "אפשר למנוע את התופעה על-ידי זריקה לאנשים הנמצאים בסיכון יתר" אומר פרופסור ברנר.
האנשים שלדבריו נמצאים בסיכון יתר להתפתחות קרישי דם בטיסה הם: נשים שילדו לאחרונה, נשים המקבלות טיפול הורמונלי חילופי, אנשים שעברו ניתוח או אירוע מוחי סמוך למועד הטיסה, אנשים שיש להם נטייה לפקקת.
אנשים שנכללים בקבוצות סיכון אלה כדאי שיבדקו לפני טיסה ארוכה. גם נשים הרות או נשים הנוטלות גלולות למניעת הריון מומלץ להתייעץ עם רופא לגבי הסיכונים הבריאותיים שיש בטיסה ממושכת.
בכל מקרה לכולם גם לבריאים שבינינו מומלץ לקום ולהסתובב במטוס כל שעה. במהלך הישיבה להניע את הרגליים ולהקפיד שתות הרבה מים כדי למנוע התייבשות ולאנשים שיש נטייה להתנפחות הרגליים כדאי לחשוב גם על גרב אלסטית.

תאריך:  05/08/2003   |   עודכן:  05/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
דובר ממשלת אירן: "אירן לא תסגיר לארה"ב את בכירי אל-קאעידה העצורים באירן"
יואב יצחק
יעקב נמרודי טען בעתירה כי מזרחי שיבוש הליכי חקירה, העלים מידע מבית המשפט, שיקר בעדותו וכו' - הכל כדי להפליל את עפר נמרודי; עו"ד דן אבי-יצחק: פסק הדין - תעודת עניות למערכת המשפט; השופטים נמנעו מהטלת הוצאות על נמרודי
ענבל אביב
כמו כן הרטבים של בורגראנץ' הותאמו גם הם לחולי צליאק; משתפים פעולה עם מאפיית 'לשובע'
מירב לוי
כך עולה מדוח שערך כלכלן מהמרכז לזכויות האזרחים הערבים; משרד השיכון ומנהל מקרקעי ישראל אינם משקיעים בקידום פרויקטים לבניה ציבורית לפתרון בעיית המצוקה בדיור בישובים הערבים
ענבל אביב
בלילה שבין חמישי לשישי בשעה 01:00 יש להזיז השעון לשעה 24:00
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il