X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות

לפני כמה שבועות צולמו כמה מתושבי דימונה גונבים מוצרי מזון ממכולת. תמונה נוגעת ללב. אזרחים שהגיעו לפת לחם, נאלצו, למענם ולמען ילדיהם לגנוב מזון. לאן הגענו... אבל מי שהביט ביתר תשומת לב בתמונה בוודאי הבחין, שלאיש בחזית התמונה יש טלפון סלולרי תלוי על צווארו, ורביעית "מילקי" בידו.
לפני כמה חודשים הוצע לחייל בודד ועני לבחור: מקרר או DVD. חייל הנמצא לבד בארץ, שאין איש שידאג לו, ראוי שיהיה לו מקרר. אבל DVD?!
האמהות החד הורית צועדות. מכל קצווי הארץ הן באות; חדורות מוטיבציה ומוקפות מצלמות, הן נושאות את משנתן: תנו לנו כסף בלי שנצטרך לעבוד בשבילו. אנחנו חד הוריות. חד הוריות לא יכולות לעבוד.
מדוע שלא יעבדו? כשהילד במעון היום המסובסד על-ידי הממשלה, למה שלא יצאו ויתרמו לחברה? כי אבא איננו? ובמשפחות שהאב נמצא, הוא בד"כ עובד, ולא נמצא רוב שעות היום בבית. זו מעולם לא היוותה סיבה מספיק טובה בכדי שהאישה לא תעבוד אף היא.
כמובן שיש בין האמהות החד הוריות כאלה שהן מסכנות אמיתיות. כמובן שיש כאלה שצריך להתחשב בהן. ולכן תוכניתו של שר האוצר נתניהו אגרסיבית קצת, כוללת מדי. אבל בדיוק לשם כך הוקמה ועדת החריגים. מי שמרגישה שאין היא יכולה לעבוד מטעמים אובייקטיבים - שתפנה לוועדה. אבל אמהות אלו אינן פונות לוועדת החריגים. הן אומרות פה אחד: אנחנו אמהות חד הוריות ולכן מגיע לנו עוד. זה טיעון לא מקובל.
מצד שני, אנו נמצאים בפתח תקופה קשה. חודשי הקיץ הם זמן בטלה. הרבה אנשים בחופש, ענף הבניה כמעט ולא פעיל, בגלל "פרוץ השלום" המיוחל יפוטרו עכשיו אלפי מאבטחים... שלושת החודשים הבאים עלינו יהיו קשים. יהיו הפגנות, יהיה יותר ויותר רעש תקשורתי בעניינים חברתיים.
אם לא יהיו גלגלי צמיחה - אין לתכנית נתניהו שום סיכוי. מהבחינה הזאת צודקות החד הוריות. השוק לא מוצף בעבודה. מדינת ישראל זקוקה לפרויקטים בהיקף לאומי, כמו הרכבת, כמו העברת שדה דב, כמו שיעתוק השוק הסיטונאי מלב תל-אביב, בכדי להחיות את המשק. צמיחה חיובית כזאת תתכן רק אם יהיו הרבה יותר פרויקטים לאומיים כאלה. נכון, הממשלה צריכה לסייע בתקצוב, אך התקצוב הוא מזערי. הוא רק בכדי לתת את הניצוץ הראשוני. הכרכרה כבר תנוע מאליה.
ובעניין אחר; חברת הכנסת קולט אביטל אמרה במליאה הכנסת כי המאחזים הם "תאים סרטניים". ליבי ליבי עם חברת הכנסת אביטל, שהתדרדרה לשפל מר זה. קשה לי להאמין שהיא באמת חושבת שקבוצות של אנשים אמיצים, לא מפונקים, אלטרואיסטים, המיישבים את ארץ ישראל דומים למחלה כל שהיא, ודאי ובודאי שלא לסרטן. התופעה הגופנית היחידה שבניין המאחזים דומה לו הוא הריון (רצוי, ולו שני הורים מאושרים), שממנו יצאו בע"ה עוד ועוד מאחזים. ואם אמירתה האומללה ורווית השנאה נבעה מתוך רצון לחשיפה תקשורתית - הרי שאני מצר עליה אף יותר.
לעומתה ראש הממשלה יזם מעשה ציוני מעין כמוהו: בניית שלושים יישובים חדשים בנגב ובגליל. מי כמוני יודע כמה קשה להשיג אישור להקמת ישוב בארץ ישראל בכלל, ובפרט בנגב ובגליל. הממשלה פשוט לא מאשרת. אבל עכשיו, סוף סוף, נוכל ליישב חלקי ארץ כה יקרים אלו. זוהי אולי ההזדמנות האחרונה שנותרה לנו לשנות לטובה את המאזן הדמוגרפי בצפון ובדרום, כך שההשתלטות הערבית תיעצר.

תאריך:  05/08/2003   |   עודכן:  05/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
המסרים העיקריים שלה יהיו איכות שלטון ואיכות סביבה, כמנוף לשיפור איכות החיים של תושבי העיר
הדר פרבר
מציע קני מידה לבחירת שר התיירות
מירב לוי
חברת אל-על מטיסה את הצעירים המבקרים לראשונה בארץ; יסיירו בארץ במשך 10 ימים באתרים מרכזיים במורשת המדינה
מירב לוי
החוות יתבססו על חקלאות בעל, גידולי ירקות והשקיית מטעים, ועל פיתוח משק בקר וחלב
ענבל אביב
לצורך כך, הקימה לוגיסטיקר מתקן יעודי לאיחסון התרופות ונמצאת במגעים עם חברות תרופות בינלאומיות לבחינת כניסתם לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il