X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת, למרות שבית הדין לעבודה הורה לפני 3 שבועות להשיבם לעבודה; נתק מוחלט קיים בין השר כץ ובין שלושת המנכ"לים, המנהלים ענפים בהיקף של כ-8 מיליארד ש"ח בשנה
▪  ▪  ▪

שר החקלאות, ישראל כץ, טרם השיב למנכ"לי מועצות היצור בענפי הפירות, הירקות והלול את מלוא סמכויותיהם, וזאת למרות שחלפו למעלה מ-3 שבועות, מאז ניתנה החלטת בית הדין לעבודה להשיב את המנכ"לים לעבודתם.
בהתאחדות חקלאי ישראל טוענים היום (ג', 5.8.03), כי על-מנת להימנע מהחזרת זכות החתימה למנכ"לים, נוקט שר החקלאות בתרגילי השהייה ומעכב את כינוס המינהלות הזמניות שהוא עומד בראשן.
המינהלות הזמניות נכנסו לתפקידן במהלך חודש יוני השנה. בראשן מכהן שר החקלאות ובכל אחת מהן עוד ארבעה מינויים אישיים שלו. בסמוך למועד תחילת עבודת המינהלות, הן החליטו לשלוח לחופשה כפויה שלושה מנכ"לים: מנכ"ל מועצת הירקות, איתן בן דוד, מנכ"ל מועצת הפירות, דני ברונר ומנכ"ל מועצת הלול, יצחק טובלי, וזאת לאחר שסירבו לדרישה שהעביר שר החקלאות באמצעות עוזרו, שימשכו את עתירותיהם לבג"צ, שהוגשו נגד הלאמת מועצות היצור.
כזכור, מכתבי ההוצאה לחופשה נשלחו למנכ"לים בפקס והם נדרשו באופן מבזה ומשפיל לארוז את חפציהם, לעזוב בתוך זמן קצר את משרדי המועצה ולנתק כל קשר עם עובדיהם. במקביל, נלקחה מהם זכות החתימה בשם המועצה.
בעקבות עתירה שהגישו שלושת המנכ"לים, הורה בית הדין לעבודה להחזירם לעבודה. המנכ"לים חזרו אמנם למשרדיהם, אולם השר כץ מחרים אותם: הוא אינו מזמן אותם לישיבות ואינו מקיים עימם שום קשרי עבודה. כמו כן, נטען, השר מעכב את כינוס המינהלות, על-מנת שלא להחזיר להם את זכות החתימה. בכך, הוא מותיר אותם מסורסים ומנוטרלים.
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, מסר שההשהייה בהחזרת מלוא הסמכויות למנכ"לים, יוצרת מצב בלתי נסבל שבו שלושה מהענפים המרכזיים בחקלאות, שהמחזור הכולל שלהם הוא כשמונה מיליארד שקל בשנה, מתנהלים תוך נתק מוחלט בין שר החקלאות לבין המנכ"לים.
הדבר יוצר בלבול רב בקרב העובדים והחקלאים הנזקקים לשרותי המועצות ולמעשה משתק בפועל את עבודת המועצות. "האם עלינו לפנות כל פעם לעזרת בית המשפט כדי להבטיח את הניהול התקין של מועצות היצור?", תהה בלייר.

תאריך:  05/08/2003   |   עודכן:  05/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
המבקר הגיש דוח נוסף בעניין פרשת הקרקעות, בעקבות תגובתו של שרון בוועדה לביקורת המדינה; חוזר וטוען - שרון פעל תוך ניגודי עניינים שהיו עלולים להצמיח לו ולמשפחתו טובת הנאה; הפוטנציאל היה מוחשי ולא רחוק ותיאורטי
נועם שרביט
לטענת החברה, מסמכים שנחשפו מגלים כי הנאמן, חיים קמיל, גיבש הסכמות נסתרות עם הקבוצה שהומלצה על-ידו לרכישת נכסי רובננקו, ואמור לקבל 5% מהמניות
מירב לוי
זאת על-פי בקשתם של יותר מ-50 חברי כנסת; הכנס ידון גם בנושאים: קיצוץ קצבאות ילדים, פערים חברתיים ועוד
עמוס באר
אושרה תוכנית המיתאר ומנכ"ל הנמל מצא בקישון רציף חבוי
רנית נחום-הלוי
יו"ר הדירקטוריון ציין בוועדה לביקורת המדינה כי החברה רואה בחומרה את ממצאי דוח מבקר המדינה; לדבריו, הוקמה ועדה שמתפקידה לדווח תוך 8 שבועות על תיקון הליקויים ויישומם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il