חברת דנשר, המשווקת את המותג גלילונית מדווחת כי הצליחה להשיג מובילות שוק עם נתח שוק של 39% אחוזים בקטגוריית שקיות האשפה, על-פי דוח נילסן מאי 2003.
החברה מדווחת כי מאז השקת הקטגוריה החדשה בסדרת גלילונית- שקיות אשפה ריחניות בניחוח לימון ותפוח, שלוותה בקמפיין פרסום נרחב באמצעות משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ובפעילות מסיבית בנקודות המכירה, חלה עלייה ניכרת במכירות.
מהחברה נמסר כי היא צופה המשך מגמה של גידול במכירות ומתכוונת לפתח את המותג גלילונית לתחומים נוספים.
מסקר שוק שביצע market watch עבור דנשר בהשתתפות 500 נשאלים עלה נתון מפתיע לפיו כ-60% מבתי האב רוכשים שקיות אשפה להורדת האשפה, בעוד שהיתר משתמשים בשקיות ניילון (שקיות "סופר"). 39.8% מהנשאלים השיבו כי הם משתמשים בשקיות אשפה עם ידית, 19.1% מהנשאלים השיבו כי הם מורידים את האשפה בשקיות זבל ללא ידית ו-38% הודו כי הם משתמשים בשקיות ניילון מה"סופר".
שוק שקיות האשפה בישראל מגלגל כ-75 מיליון ש"ח בשנה ומנתוני דוח נילסן מאי 2003 עולה כי המותג גלילונית של דנשר מוביל את הקטגוריה עם 39% נתח שוק כספי ואחריו מדורגים ניקול (חוגלה קימברלי) 21.3%, סנו סושי (סנו) עם נתח של 12.6% ושקיות סופר קלאס של שופרסל עם נתח של 8.2%.
מסקר שוק שערכה דנשר עלה כי הקניה הממוצעת של שקיות אשפה היא של למעלה מחבילה אחת - 1.24 יחידות בקניה ממוצעת. קניה נעשית בדרך כלל ברשתות השיווק לפי הפרוט הבא: פארמים 5.3%, קו אופ - 24%, קלאב מרקט 21.4%, שופרסל 25.4%, פרטיים -10.7% ורשתות שיווק עצמאיות - 12.3%.
עוד עלה מהמסקר כי הגורמים המשפיעים בהחלטה על קניית שקיות אשפה הם: 22.2% חוזק, 18.3% מחיר, 15.3% שקית לא מטפטפת, 7.9% גודל, 7.4% אטימות ו-4.5% שקית עם שרוכים.