X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קבעה השופטת נורית רביב, בקובלנה הפלילית שהגישה חברת לואי ויטון נגד סוחר שייבא תיקים מזוייפים מקוריאה; נדחתה עמדת הסוחר לפיה לא ידע ולא היה עליו לדעת שהתיקים מזוייפים
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע (15.7.03) יבואן של תיקי לואי ויטון מזוייפים, שיובאו מקוריאה, לאחר שחברת האופנה הצרפתית הגישה נגדו קובלנה פלילית. בית המשפט דחה את עמדתו של היבואן, שטען כי לא ידע ולא היה עליו לדעת שהתיקים מזוייפים, וקבע שעל סוחר במוצרים שהם מותגים, מוטלת האחריות לבדוק בעצמו את מקור המוצרים ולדווא שאינם מזויפים, אחרת הוא נושא באחריות פלילית.
לואי ויטון (Louis Vuitton), חברה צרפתית ידועה, העוסקת בייצור ובשיווק פריטי אופנה יוקרתיים, הגישה באמצעות משרד עו"ד נחמן-כהן-צדק ועו"ד דניאל בוסתנאי, המתמחה בקניין רוחני, קובלנה פלילית נגד סוחר ישראלי, אליהו אבידן, וחברתו מ.א. אורנית 1996, העוסקים ביבוא מוצרי אופנה, בגין הפרה של סימני מסחר, לאחר שהאחרון החל לייבא מהמזרח הרחוק מוצרים מזוייפים הנושאים את המותג שלה - LV.
אבידן והחברה שבבעלותו, עוסקים זה 15 שנה ביבוא מוצרי עור, אופנה, תיקים וטקסטיל, ממדינות צרפת, איטליה ומהמזרח הרחוק. אבידן טען, באמצעות עו"ד רקובר, כי הוא "מייבא תיקים וארנקים ולא מותגים, וכך הם נמכרים על-ידו - לא כמקור ולא כחיקוי, אלא כתיקים".
עוד טען אבידן, כי הוא מבקר בתערוכות בחו"ל כדי לרכוש תיקים ואביזרים "בתום לב ובתמורה מלאה". לדבריו, 'מנהג הסוחרים' הוא שלא לבדוק בציציות הסחורה, ולכן לא ניתן לטעון נגדו שהתרשל בכך שלא ביקש מכל סוחר עימו עשה עסקים, להציג לו הרשאה מהיצרן ולפרט לו באופן מדוייק כיצד הגיעה הסחורה לידיו - מאחר והדבר ירוקן מתוכן את רעיונות המסחר, משא-ומתן וההתמחרות.
השופטת נורית רביב קבעה, כי "פקודת סימני מסחר היא 'גילוי דעת' של המחוקק, כי קניינם של בעלי סימני מסחר ראוי להגנה, וכי לבחירה בדרך 'הקלה והזורמת' במסחר, עלולה להיות תוצאות בלתי רצויות לסוחרים שבוחרים בדרך זו, הן בתחום האזרחי והן במישור הפלילי".
בית המשפט אף דחה את טענת אבידן, לפיה הוא אינו מכיר מותגים ואינו מוכר מותגים, וממילא לא היתה לו "כוונה להונות", כדרישת החוק, וקבע כי כשהטענה מועלית על-ידי מי שעוסק בתחום זה 15 שנה, ובוודאי בא במגע עם יצרני אופנה ומותגים שונים, הרי שהטענה "אינה מתקבלת על הדעת ורחוקה מלעורר אמון" מדובר ב"היתממות לשמה וזאת בלשון המעטה".
בית המשפט קבע, כי מדובר בסחורה ש"גלוי על פניה המצג ביחס לבית היוצר שלה בזכות הסימנים המסחריים שהיא נושאת, ואילו הנאשם, במודע ובמתכוון, לא הטריח עצמו לבדוק אם המצג הזה אמיתי". הטענה שמדובר בסחורה אשר נרכשה "כמנהג הסוחרים", אינה יכולה לפטור את הנאשם מאחריותו, משום שמדובר בעצימת עיניים מודעת ומכוונת.
גם המסמכים שנתפסו אצל אבידן, "מעידים על היכרות עמוקה של הנאשמים עם מותגי אופנה זרים, ובכלל זה עם המותג של הקובלת".
לפיכך, הורשעו אבידן והחברה בעבירה לפי סעיף 60(2) לפקודת סימני מסחר, וסעיף 3(2) לפקודת סימני סחורות. עם זאת, זוכו מעבירות לפי סעיף 60(1) לפקודת סימני מסחר וסעיף 3(1) לפקודת סימני סחורות. גזר דינם ייקבע בהמשך, לאחר שמיעת הטיעונים לעונש.
ק"פ 111/00 Louis Vuitton Malletier נ' מ.א. אורנית 1996 בע"מ ואח'

תאריך:  06/08/2003   |   עודכן:  06/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בעיקר בעקבות תיירים השבים לביקור בארץ; היוזמה היא של מנכ"ל משרד התיירות
מחלקה ראשונה
בתפקידו הקודם היה אראל בן-צדוק מנכ"ל של חברת סטארט-אפ מקבוצת זאבי מחשבים
הדר פרבר
שני גברים ואישה טוענים כי הם הילדים של צ'רלס לינדברג, גיבור אמריקני וטייס מפורסם
הדר פרבר
"יש לנו תדמית בעיני הציבור של: עצלנים, שחורים, מלוכלכים, סתומים"; מחקר שנערך בשני מרכזי קליטה גדולים מצביע על כישלון קליטת האתיופים
הדר פרבר
השגרירות האמריקנית הודיעה כי גם בטיסות מקשרות דרך ארה"ב יהיה מעתה צורך בוויזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il