X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביום בו יתקיימו הבחירות ביתר הרשויות המקומיות; בכך מבטל השר פורז את החלטתו של שר הפנים לשעבר אלי ישי; הסיבה המרכזית - "להימנע מפגיעה בדמוקרטיה"
▪  ▪  ▪

שר הפנים, אברהם פורז, ביטל את החלטתו של שר הפנים לשעבר והחליט (יום ד', 6.8.03), כי הבחירות בעיריית טייבה יתקיימו ביום הבחירות לכלל הרשויות המקומיות, דהיינו ביום 28.10.03.
להלן ציטוט נימוקי השר פורז להחלטתו:
1. קודמי בתפקיד, ח"כ אליהו ישי, בעת שכיהן כשר הפנים, החליט בחודש דצמבר 2002 לדחות את מועד הבחירות בעיריית טייבה וזאת לאור המלצותיה של ועדת חקירה שבראשה עמד עו"ד מתתיהו חותה, הממונה על מחוז ירושלים.
2. בעקבות דחיית הבחירות, מכהן סאלח ג'אברה כראש העירייה וזאת בעקבות בחירתו על-ידי מועצת העירייה.
3. דחיית הבחירות וההליך של בחירת ג'אברה נבעו מקריסתה של העירייה בשל ניהול כספי כושל.
4. לאחר שנכנסתי לתפקידי, היו אליי פניות לבטל את החלטת קודמי ולהחליט על קיום בחירות בטייבה, במועד בו יערכו הבחירות לכלל הרשויות המקומיות בישראל, דהיינו ביום 28.10.03, בין היתר היתה אלי פניה של למעלה מ-40 חברי כנסת מסיעות שונות. פנתה אלי גם קבוצת תושבים מטייבה אשר בקשו אף הם לקיים את הבחירות.
במקביל, היו אף פניות שלא לקיים את הבחירות במועד האמור, ובין היתר, פנה אליי בעניין זה ראש העירייה סלאח ג'אברה, איתו נפגשתי ושמעתי את טיעוניו גם בעל-פה.
מנכ"ל לשכת נשיא המדינה פנה אף הוא אליי בנושא זה, והעביר לעיוני מסמכים שונים. גם יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת, ח"כ יורי שטרן, פנה אליי וביקש לכבד את החלטת קודמי כדי לאפשר השלמתה של תכנית ההבראה.
5. עיריית טייבה מצויה בימים אלה בתהליך חיובי של הבראה, וסבורני, כי העירייה - בהנהגתו של ראש העיר ג'אברה, פועלת במרץ בכיוון הראוי, על-מנת לעמוד ביעדי ההבראה והפיתוח. ראש העיר הנוכחי מגלה אחריות וממלא באופן עקרוני את הנחיות משרד הפנים, והנהלת משרד הפנים שבעת רצון מתפקודו.
ועדת החקירה בראשות עו"ד מתתיהו חותה, הממונה על מחוז ירושלים, קובעת בדוח מיום 1.7.03, כי עדיין לא הסתיים תהליך ההבראה וכי הובלת עיריית טייבה לבחירות, תגרור את העיר למהלכים אשר ינפצו את כל ההישגים שהושגו. הוועדה ממליצה לדחות את מועד הבחירות תוך בחינת תפקוד העירייה.
6. כנגד השיקולים הכלכליים והארגוניים, המצדיקים לכאורה את דחיית הבחירות, יש להביא בחשבון שיקולים ערכיים מן המעלה הראשונה, המהווים אבני יסוד של שיטת המשטר הדמוקרטי. קיומן של בחירות למוסדות הנבחרים במועדים קבועים ולאחר תקופת כהונה קצובה, מהווה ביטוי לזכותו של האזרח לבחור ולהיבחר, זכות שהיא נשמת-אפה של הדמוקרטיה. לדחיית מועד בחירות השלכות קשות על ההליך הדמוקרטי, ולפיכך לדעתי יש לדחות בחירות רק בנסיבות חריגות ונדירות.
אנו מתגאים בכך שישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ואל לנו להפוך ביטוי זה לביטוי תיאורטי.
7. במשך החודשים בהם אני מכהן כשר הפנים למדתי, כי רשויות מקומיות רבות מדי וחלק ניכר מהן במגזר הלא יהודי, מתנהלות באופן בלתי תקין, והכישלון הניהולי בטייבה בתקופה שלפני בחירתו של ג'אברה אינו יחיד. עם זאת, הנזק לקופת הציבור בשל הניהול הכושל בטייבה היה ללא תקדים.
8. לאחר ששקלתי את הערכים הבסיסים של משטר דמוקרטי, ערכים המחייבים קיום בחירות במועדן, מול הערכים של ניהול יעיל וחסכון כספי ציבור, הגעתי למסקנה כי הערכים הדמוקרטיים גוברים.
בנסיבות אלו, הגעתי למסקנה, כי מן הראוי לבטל את החלטת קודמי, ולהורות על קיום בחירות בטייבה ביום הבחירות לרשויות המקומיות, דהיינו ב-28.10.03.
9. אינני מתעלם מהאפשרות שלאחר הבחירות תסבול שוב עיריית טייבה מליקויים בתפקודה עקב ניהול כושל, ושמצבה יתדרדר. במקרה כזה לא אהסס למנות לעירייה ועדה קרואה ולפעול בהתאם לכל הסמכויות המוקנות לי על-פי הדין. אני מקוה, כי מי שיבחרו בבחירות באופן דמוקרטי, יצליחו לנהל את העיר בדרך ראויה, אך כאמור, אם לא יעמדו במשימה, לא אהסס מלפעול בדרך שהחוק מאפשר לי.

תאריך:  06/08/2003   |   עודכן:  06/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
המבצע יימשך לאורך חודש ספטמבר; בכל שבוע יוגרלו 18 מכוניות; הקמפיין יעלה לאוויר ב-10 באוגוסט; עלות הקמפיין כ-4.5 מיליון ש"ח; עלות המכוניות - כ-7.5 מיליון ש"ח
ענבל אביב
תפקידי המפתח בשטראוס-עלית ישראל יאוישו על-ידי מנהלים מתוך הקבוצה; המינויים החדשים ייכנסו לתוקף באופן הדרגתי, בכפוף להשלמת המהלך המשפטי של המיזוג בין החברות
ענבל אביב
כך מדווח מינהל תכנון וכלכלה בתמ"ת; עליות מרשימות ביצוא להונגריה, צ'כיה, סלובניה וקפריסין; ירידות למלטה ולליטא
יואב יצחק
כך קובע המפקח על הביטוח במשרד האוצר; התשואות הנאות - בזכות ההשקעות בשוק החופשי
הדר פרבר
לופז נפרדה מאפלק לאחר שזה בילה במועדון חשפניות בעת שהותו בקנדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il