X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר פריצקי דורש מראש הממשלה לחשוף את המסמכים ו"להוכיח לכלל הציבור הישראלי כי אין לך מה להסתיר"
▪  ▪  ▪

שופט בית משפט השלום בתל אביב, אליהו בכר, הורה לגלעד שרון, להגיש עד יום 11.8.03 את כל המסמכים שדרשה המשטרה, ואלה יופקדו במעטפה סגורה בכספת בית המשפט.
בזמן זה יוכל שרון להגיש ערעור לבית המשפט. השופט בכר קבע, כי צו עיכוב הגשת המסמכים לפרקליטות ו/או למשטרה, יעמוד בתוקפו עד להחלטת בית המשפט המחוזי בערעור שיגיש גלעד שרון.
השופט בכר פסק, כי העברת המסמכים לבית המשפט ולא לפרקליטות - תוך מתן אפשרות לגלעד שרון לערער, נועדה לשמור על זכותו הבסיסית. ואולם, תנאי לעיכוב הביצוע, ועל-מנת שלא לפגוע יתר על המידה בזכותה של המשטרה לנהל החקירה בהקדם האפשרי ובאופן היעיל ביותר, מחוייב שרון להפקיד כאמור את המסמכים עד יום 11.8.03.
ההחלטה התקבלה בניגוד לדרישת הפרקליטות - שביקשה שהמעטפה תופקד בפרקליטות; ובניגוד לעמדת גלעד שרון, שביקש לעכב מסירת המסמכים עד ההכרעה בערעור שהוא עומד להגיש.
הפרקליטות התנגדה לבקשתו של גלעד שרון שלא למסור את המסמכים בפרשת סיריל קרן. הפרקליטות הגישה (יום ה', 7.8.03) את תגובתה לבקשת עיכוב הביצוע שביקש בא-כוחו של שרון, עו"ד מיכה פטמן, כדי שיוכל להגיש ערר על החלטת השופטת דניאלה שריזלי, שניתנה אתמול.
בתגובה, ביקש עו"ד גל לברטוב, סגן בכיר א' וממונה בפרקליטות מחוז תל אביב, מבית המשפט, להורות לשרון למסור את המסמכים לאלתר. לחילופין, אם ייענה בית המשפט לבקשת עיכוב הביצוע, מבקש עו"ד לברטוב, כתנאי לעיכוב, להורות לשרון להעביר לפרקליטות באופן מיידי את המסמכים המפורטים בצו, כשהם סגורים במעטפה, שלא תיפתח תוך 7 ימים מהיום. כאמור, בית המשפט דחה עמדה זו.
פריצקי מבקש משרון לחשוף המסמכים
שר התשתיות יוסף פריצקי, פנה לראש הממשלה אריאל שרון, במכתב פומבי, וביקשו לפרסם את המסמכים. "כראש ממשלת ישראל שהבטיח שנורמות של מינהל תקין ושלטון החוק הם נר לרגליו, שלחם (ובצדק) בחברי כנסת שהסתתרו תחת גלימת השתיקה והחיסיון, ושהבטיח שלא להישען על חברי כנסת שהשיגו את משרתם במירמה - אני מצפה ממך להוכיח לכלל הציבור הישראלי כי אין לך מה להסתיר, וכי אתה נוהג בבחינת "נאה דורש נאה מקיים"", כותב פריצקי.
פריצקי טוען כנגד ראש הממשלה, כי הואיל וגלעד שרון עצמו נימק את שתיקתו ברצונו להגן על אביו, ראש הממשלה, הרי שחובתו של אריאל שרון היא להודיע בפומבי כי אינו מעוניין בחיסיון זה. "משעה שבנך מבקש להגן עליך, קמה חובתך להודיע בפומבי שאינך מעוניין בחיסיון זה ושאתה מסכים לגילוי כל מסמך שהוא הנוגע אליך".
המסמכים - אינם במסגרת זכות השתיקה
שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דניאלה שריזלי, החליטה (יום ד') לחייב את גלעד שרון להציג בפני המשטרה את המסמכים אותם דרשה המשטרה, בנוגע להלוואות שקיבלה משפחת שרון מאיש העסקים סיריל קרן. בכך, דחתה השופטת את בקשתו של גלעד שרון, לבטל צו שניתן במעמד צד אחד - המחייבו להציג מסמכים.
השופטת שריזלי קבעה, כי זכות השתיקה כוללת גם את זכותו של חשוד להימנע מהצגת מסמכים, לאחר שהוזהר כי הוא חשוד בעבירה. בכך הלכה השופטת עם ההלכה הפסוקה של בית המשפט העליון. ואולם, לטענתה, המקרה כאן שונה: גלעד שרון הודיע על ניצול זכות השתיקה, רק לאחר שנימק זאת ברצונו להימנע מלסייע למשטרה "לסגור" על אחיו עמרי ועל אביו אריאל שרון, ולא עקב רצונו להימנע מהפללה עצמית.
בא-כוחו של גלעד שרון, עו"ד מיכה פטמן, הודיע כי הוא ולקוחו ישקלו הגשת ערעור על ההחלטה. בפרקליטות ובמשטרה, לעומת זאת, קיבלו את ההחלטה בסיפוק. הפרקליטות דרשה לקבל מייד את המסמכים. אי-לכך, פנה שרון, באמצעות בא-כוחו, אל בית המשפט, ביקש וקיבל מהשופט יהודה בכר צו "עיכוב ביצוע".
ב"ש 3390/03 גלעד שרון נ' מדינת ישראל

תאריך:  07/08/2003   |   עודכן:  07/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
האם יעזור למשק החשמל כמו כוסות רוח, או שאכן עזר משמיים לממשלה?
רנית נחום-הלוי
ויקי בנט, אמה של דנה, מכחישה על הכוונה להפסיק את החיפושים אחר בתה; מסרה שמספר המתנדבים ירד היום עקב צום ט' באב
מירב לוי
עמיר פורת, קשרו האישי של אלוף גורודיש חושף מסמכים וקלטות מימי המלחמה; בראיון לעיתונאי בן כספית חושף פורת את המשבר הקשה שעבר על מפקדו לאחר המלחמה
ענבל אביב
עופר גלזר הכחיש את החשדות המיוחסים לו; העימות היה אמור להיערך ב-10:00 בבוקר; טרם נקבע מועד חדש
ענבל אביב
ההתרעות כוללות חטיפות חיילים ואזרחים; כוחות הביטחון בכוננות מוגברת; אתמול נעצרו 18 מאנשי כוחות הביטחון הפלשתיניים; בלילה - מעצרים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il